ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 24 شهريور 1397     |     کد : 185010

فعال حقوق بشر ایرانی-آمریکایی:

دولت ترامپ به دنبال فراموش شدن جنایات صهیونیست ها است

یک فعال حقوق بشر ایرانی-آمریکایی دلیل جانبداری دولت ترامپ از رژیم صهیونیستی را نیاز رئیس جمهوری آمریکا به حمایت لابی این رژیم و طرفداران آن در کنگره دانست و گفت واشنگتن با طرح موضوعاتی همچون ایران در شورای امنیت به دنبال جلوگیری از بررسی جنایات تل آویو است.

    ایرنا – یک فعال حقوق بشر ایرانی-آمریکایی دلیل جانبداری دولت ترامپ از رژیم صهیونیستی را نیاز رئیس جمهوری آمریکا به حمایت لابی این رژیم و طرفداران آن در کنگره دانست و گفت واشنگتن با طرح موضوعاتی همچون ایران در شورای امنیت به دنبال جلوگیری از بررسی جنایات تل آویو است.

«پل لارودی» عضو «جنبش همبستگی جهانی علیه صهیونیسم» روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش کشیدن موضوع ایران در شورای امنیت با تلاش آمریکا برای خارج کردن جنایت های اسرائیل از دستور کار این شورا بی ارتباط نیست.
وی ادامه داد: در واقع پشتیبانی آمریکا از نقض حقوق بشر توسط اسرائیل یکی از انگیزه های این کار است اما در ورای آن، ایالات متحده به دنبال ارعاب ایران و وادار کردن آن به پذیرش خواسته های آمریکاست.
نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در اعلام برنامه های شورای امنیت در ماه سپتامبر اظهار کرد یکی از این نشست ها با موضوع ایران خواهد بود که به ریاست دونالد ترامپ برگزار می شود اما پس از چند روز، آمریکایی ها تصمیم گرفتند که از اختصاص یک نشست به ایران خودداری کنند و موضوع این نشست را به مشکلات سلاح های هسته ای، شیمیایی، بیولوژیکی و موشکی از اروپا تا خاورمیانه و آسیا تغییر دهند.
هرچند که پیش بینی می شود، در قالب یک موضوع کلی تر به کشورهایی همچون ایران، روسیه، کره شمالی و سوریه پرداخته خواهد شد.
لارودی با اشاره به اینکه از زمان روی کار آمدن ترامپ، آمریکا هجوم همه جانبه ای را به سازمان ملل برای حفظ منافع تل آویو آغاز کرده است، افزود: مواضع ترامپ درباره انتقاد سازمان ملل متحد از اسرائیل ریشه در سیاست داخلی آمریکا دارد. ترامپ نیازمند متحد در کارزار سیاسی داخلی است.
وی ادامه داد: اگر وی کوچکترین انتقادی از اسرائیل بکند، متحدان خود را در کنگره و دولت از دست خواهد داد. پیاده کردن سیاست های مورد نظر اسرائیل به نظر ترامپ، راه دستیابی به آن چیزی است که در داخل می خواهد پیاده کند. به نظر من اگر وی پایگاه اجتماعی متفاوتی داشت، می توانست سیاست دیگری در برابر اسرائیل در پیش گیرد.
این فعال حقوق بشر ایرانی-آمریکایی اضافه کرد: سازمان ملل تنها در چارچوبی می تواند عمل کند که کنشگران مهم بین المللی پذیرفته باشند. مثلا فرض کنید مبارزه با بیماری ها که مساله ای فرامرزی هستند و در بیشتر مواقع جامعه بین المللی برای حل آن هماهنگ و همراه هستند.
لارودی خاطرنشان کرد: سازمان ملل از این جهت بستری برای این ساز و کار بین المللی فراهم می کند اما ورای آن، همه می دانند که این نهاد به گونه ای طراحی شده که ضامن اجرای سیاست قدرت های بزرگ باشد. از این رو بدون تایید ایالات متحده، توان این نهاد بین المللی اندک خواهد بود.

** آمریکا شریک سیاست نسل کشی
لارودی که بینانگذار جنبش‌های «غزه آزاد» و «فلسطین آزاد» در آمریکا بوده است، دولت ترامپ را متهم کرد که در راستای سیاست نسل کشی رژیم اشغالگر صهیونیستی گام بر می دارد.
وی با اشاره به بستن دفتر سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) در واشنگتن گفت: این تصمیم پس از چند اقدام دولت آمریکا از جمله به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل و تعلیق کمک ها به 'آنروا' برای پناهجویان فلسطینی گرفته می شود.
این تحلیلگر سیاسی افزود: همچنین دولت ترامپ گفته است که به کمک ها به دولت فلسطینی پایان می دهد. بستن نمایندگی ساف در راستای سیاست های قبلی برای ریشه کن کردن مردم فلسطین است. آمریکا در راستای سیاست اسرائیلی برای نسل کشی فلسطینی ها گام بر می دارد.

**خرسندی واشنگتن در تسلیم کامل طرف فلسطینی است
ایرنا از این فعال صلح پرسید که آمریکا طرف فلسطینی را متهم به فرار از مذاکره و ندادن امتیاز می کند. آیا دولت محمود عباس چیز دیگری دارد که بر اساس آن امتیاز بدهد؟
لارودی در پاسخ گفت: دولت فلسطینی گزینه ای برای امتیاز دهی ندارد اما آمریکا و اسرائیل خواستار تسلیم کامل آن در همه عرصه های کلیدی هستند. از جمله آنها می خواهند که فلسطینی ها در برابر متلاشی شدن جامعه خود ساکت بمانند تا اسرائیل به عنوان یک کشور یهودی تبلور عملی یابد. انتقاد واشنگتن به معنای ناخرسندی از عدم تسلیم کامل طرف فلسطینی است.
وی در پاسخ به اینکه آیا با این حساب اساسا چیزی از پیمان اسلو و روند به اصطلاح صلح باقی مانده است، گفت: آنچه که به آن روند صلح می گویند، از همان 20 سال گذشته به این وضعیت دچار بود و ذره ای سودی برای فلسطینی ها نداشته است.
این فعال صلح به نگرانی سران رژیم اشغالگر از جمعیت عرب مسلمان و مسیحی سرزمین های 1948 اشاره کرد و گفت: آنها اساسا افزایش جمعیت غیریهود را در داخل مرزهای اسرائیل مساله ساز می دانند. آنها فکر می کنند راه حل فوری، اخراج دسته جمعی آنهاست اما راه حل ممکن در این مرحله، به نظر آنها محروم کردن دسته جمعی این ساکنان اصلی سرزمین های اشغالی از حقوقشان خواهد بود.
لارودی تصریح کرد: سران اسرائیل حتی به دنبال محصور کردن و منزوی ساختن این ساکنان اصلی سرزمین فلسطین هستند تا آنها را از هر گونه کنش سیاسی محروم کنند. کاری شبیه محدوده های خاص (reservation) که برای سرخ پوستان در آمریکا ایجاد کردند.


نوشته شده در   شنبه 24 شهريور 1397  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode