ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 10 فروردين 1403
جمعه 10 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 21 آبان 1397     |     کد : 185689

به همت معاون تبلیغ حوزه های علمیه آذربایجان شرقی؛

مبلغان با راه های برقراری ارتباط موثر آشنا شدند

مبلغان طرح هجرت تبریز در یک کارگاه یک روزه با روش های برقراری موثر ارتباط آشنا شدند.

مبلغان طرح هجرت تبریز در یک کارگاه یک روزه با روش های برقراری موثر ارتباط آشنا شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسن شعبانی استاد حوزه علمیه، ظهر امروز در کارگاه آموزشی روش برقراری موثر ارتباط بر ضرورت زبان بدن در برقراری ارتباط تاثیرگذار تاکید کرد و ابراز داشت: در برقراری ارتباط، ۵۵ درصد مطالب و مفاهیم از طریق حرکات بدن انتقال می شود و نباید خود را از این موضوع بی بهره نماییم.

وی افزود: برای انتقال مناسب مفاهیم از طریق حرکات بدن باید به مرتبط بودن حرکات با مفاهیم در حال ارائه دقت شده و در کل به چگونگی استفاده از این ترفند مسلط باشیم.

شعبانی اظهار داشت: در برخی از مراسم و همایش‌ ها با وجود اینکه به اندازه یک روایت حضرت امیرالمومنین(ع) غنا و مطلب وجود ندارد ولی با استفاده از ترفندهای برقراری ارتباط موثر، آن همایش مورد تحسین مخاطبان قرار می گیرد.

این کارشناس علوم دینی نحوه ارائه مطالب به مخاطب را مهم ترین مشکل در برقراری ارتباط موثر عنوان کرد و اذعان داشت:  تمامی مشکلات به چگونگی ارائه مطلب برمی گردد، چرا که بیشترین سخنرانان و واعظان، از لحاظ محتوا، دست پر هستند اما اینکه چگونه باید آن را به مخاطب عرضه کنند، به مشکل برمیخورند.

حجت الاسلام شعبانی افزود: یک سخنران باید ابتدا خصوصیات ارتباط موثر با مخاطب را بشناسد در غیر این صورت، محتوای ارائه شده نیز کارآیی خود را نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: راحت بودن با فرد متقابل یکی از نکاتی کلیدی در برقراری ارتباط است، همانگونه که در اصول تربیت فرزند تأکید شده که رازهایی را با فرزند خود مطرح نمایید، حتی اگر آن رازها مطلب خاصی در بر نداشته باشد؛ این موضوع باعث رفاقت و راحتی فرزندتان با شما می شود.

استاد حوزه علمیه بر ضرورت دو طرفه بودن ارتباط تاکید کرد و اظهار داشت: شنونده خوب بودن، یکی دیگر از عوامل موفقیت در برقراری ارتباط موثر و کارا است، سخنران باید صحبت های طرف مقابل را هم خوب بشنود و متکلم وحده بودن، به ارتباط موثر آسیب می زند.


نوشته شده در   دوشنبه 21 آبان 1397  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode