ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 1 ارديبهشت 1403
شنبه 1 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 4 آذر 1397     |     کد : 185820

آغاز به کار کنگره بین المللی "عاشیقلار؛ همنوای پیامبر مهربانی" در تبریز - -

کنگره بین المللی "عاشیقلار؛ همنوای پیامبر مهربانی" با حضور هنرمندان موسیقی عاشیقی از کشور‌های ترکیه، آذربایجان، گرجستان و ایران در تبریز آغاز به کار کرد.

کنگره بین المللی "عاشیقلار؛ همنوای پیامبر مهربانی" با حضور هنرمندان موسیقی عاشیقی از کشور‌های ترکیه، آذربایجان، گرجستان و ایران در تبریز آغاز به کار کرد.
 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، سرپرست حوزه هنری استان در این آیین با بیان این‌که این کنگره در راستای صیانت از موسیقی عاشیقی و انتقال این هنر فولکلور به نسل جوان برگزار می‌شود، افزود: این کنگره با حضور 300 عاشیق (150 عاشیق آذربایجان شرقی و 150 عاشیق نیز از استان های اردبیل، همدان، قزوین، آذربایجان غربی، البرز، تهران و مرکزی) و همچنین ۱۴ هنرمند از کشور جمهوری آذربایجان، پنج هنرمند از کشور گرجستان و سه هنرمند از ترکیه برگزار می‌شود.
 
سید محمدحسین بلاغی با بیان این‌که حوزه هنری استان تاکنون ۲۷ گردهمایی ماهانه عاشیقلار را برگزار کرده است، گفت: برگزاری جلسات تخصصی شعر و موسیقی عاشیقی، افتتاح دفتر نمایندگی خانه عاشیقلار ایران در حوزه هنری و همچنین تدوین کتاب پژوهشی مکتب تبریز و قره داغ در موسیقی عاشیقی از جمله فعالیت‌ها در راستای صیانت از این هنر فولکلور بوده است.
 
وی با تاکید بر این‌که جای خالی چنین کنگره‌ای در سطح کشورهای همسایه به شدت احساس می‌شد که امروز شاهد برگزاری آن هستیم، افزود: این کنگره بین المللی طی چهار روز برگزار شده و طی در روزهای دوم و سوم کنگره ابعاد علمی و فنی موسیقی عاشیقی بررسی می‌شود.
 
وی با بیان این‌که از ۴۳ مقاله علمی رسیده به دبیرخانه کنگره در حوزه موسیقی عاشیقی، هفت مقاله برگزیده شده است، افزود: چهار عنوان از مقالات برگزیده طی کنگره ارائه می‌شود.
 
بلاغی در ادامه به آیین اختتامیه این کنگره بین المللی در ششم آذرماه نیز اشاره کرد و افزود: آیین اختتامیه این کنگره روز سه شنبه هفته جاری از ساعت ۱۸ الی ۲۲ با حضور ۳۰۰ هنرمند موسیقی عاشیقی برگزار می‌شود که از تمامی شهروندان دعوت می‌کنیم در این مراسم شرکت کنند.
 
گفتنی است، در این کنگره بین المللی، از مجموعه شعر مرحوم زلیم خان یعقوب با عنوان "پیغمبر(ص)"، کتاب ویژه نامه کنگره و همچنین مجموعه صوتی و تصویری شامل  قطعات اجرا شده در ۲۷ گردهمایی ماهانه عاشیقلار رونمایی شد.


نوشته شده در   يکشنبه 4 آذر 1397  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode