ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 3 آذر 1397     |     کد : 185810

در قالب جشنواره بین المللی تئاتر الف

نخستین نمایش اروپایی بعد از انقلاب در تبریز به روی صحنه رفت

نخستین نمایش اروپایی بعد از انقلاب در قالب جشنواره بین المللی تئاتر الف در تبریز به روی صحنه رفت.

نخستین نمایش اروپایی بعد از انقلاب در قالب جشنواره بین المللی تئاتر الف در تبریز به روی صحنه رفت.
 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، جشنواره بین المللی تئاتر الف از 27 آبان فعالیت خود را آغاز کرده و با حضور نمایش هایی از هنرمندان مطرح ایران و سه کشور خارجی تا 4 آذر ادامه خواهد داشت.
 
در این جشنواره که با رویکرد صلح جهانی برگزار می شود، شامگاه پنجشنبه هنرمندان رومانی با نمایش «lift-boys will be boys»، اولین تجربه اجرای یک گروه تئاتر اروپایی در کلانشهر تبریز را رقم زدند که با استقبال کم نظیر مخاطبان روبرو شد.
 
این گروه دومین اجرای خود را عصر امروز در مجتمع فرهنگی 29 بهمن موسسه الف به صحنه می برد.
 
تاکنون نمایش های «رابینسون کروزو» به کارگردانی علیرضا کوشک جلالی از تبریز، «برلین» آریان رضایی از تهران، «می خواستم اسب باشم» سیامک افسایی از تبریز، «خون مردگی» شایان فیروزی امینه از تهران، «آبی ترین آسمانی زمین» محمد قاسمی از ملایر، «رکوئیم» ابراهیم عرب نژاد از کرما، «مای لند» هومن رستگار از تهران و نمایش های «زنگ خاموشی» مِهند عمیدی از عراق و «یادداشت های یک مرد دیوانه» جنت سلیم آوا از آذربایجان در سالن های اقبال آذر و تئاتر مستقل تبریز مؤسسه بین المللی الف و سالن استاد صادقی تئاتر شهر تبریز به صحنه رفته اند.
 
همچنین در کنار اجرای آثار نمایشی، کارگاه های آموزشی «بازیگری متد» توسط هاکان یولاندر و «گذر از متن به اجرا» توسط فرهاد مهندس پور مدرس و کارگردان مطرح تئاتر ایران با استقبال علاقه مندان در حال برگزاری هستند. تاتیانا مالینوسکا مدیر فستیوال بین المللی تئاتر لهستان نیز برای انتخاب آثار جشنواره بین المللی تئاتر الف در کلانشهر تبریز حضور پیدا کرده است.
 
حضور هنرمندانی و چهره های شناخته شده ای چون امیر جعفری و سیدعلی صالحی از بازیگران شناخته شده سینما، تئاتر و تلوزیون نیز حال هوای متفاوتی را در روزهای آغازین فعالیت جشنواره بین المللی تئاتر الف رقم زد.
 
رضایت گروه های شرکت کننده داخلی و خارجی از سطح کمی و کیفی برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر الف از ویژگی های اولین دوره این رویداد تئاتری است.
 
در ادامه این جشنواره نیز نمایش های «مثل آب برای شکلات» به کارگردانی ابراهیم پشت کوهی با حضور بازیگرانی چون رویا نونهالی و همچنین نمایش «گل» با بازی و کارگردانی یاسر خاسب از چهره های بین المللی تئاتر ایران، به صحنه می روند.
 
جشنواره بین المللی تئاتر الف با حضور فرهاد آئیش بازیگر و کارگردان مطرح تئاتر، کیومرث مرادی مدرس و کارگردان با سابقه تئاتر و همچنین هاکان یولاندر بازیگر و کارگردان سوئدی به عنوان گروه داوری گروه های تئاتری از شهرهای تبریز، تهران، ملایر، کرمان، مشهد و بندرعباس به همراه گروه های بین المللی از کشورهای رومانی، آذربایجان و عراق به اجرای آثار خود می پردازند.
 
جشنواره بین المللی تئاتر الف روز یکشنبه 4 آذر همزمان با سالروز ولادت حضرت رسول اکرم (ص) به کار خود پایان می دهد.


نوشته شده در   شنبه 3 آذر 1397  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode