ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 30 فروردين 1403
پنجشنبه 30 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 6 آبان 1397     |     کد : 185542

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:

برگزاری دومین جشنواره فیلم تبریز گامی برای اعتلای سینما است/ افتتاح 17 سینما در استان

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: برگزاری دومین جشنواره فیلم تبریز یکی دیگر از تلاش‎ها و افتخارات سینمای استان طی سال‎های اخیر است.

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: برگزاری دومین جشنواره فیلم تبریز یکی دیگر از تلاش‎ها و افتخارات سینمای استان طی سال‎های اخیر است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی محرمی  صبح امروز در مراسم رونمایی از فراخوان دومین جشنواره فیلم تبریز که طی برنامه‎های جنبی شانزدهمین نمایشگاه بین‎المللی تبریز برگزار شد، اظهار داشت: امروز همزمان با بزرگترین اتفاق فرهنگی شهر، شاهد رونمایی از فراخوان دومین جشنواره فیلم تبریز هستیم که امیدوارم این رویداد مهم گامی بزرگ در راستای اعتلای هر چه بیشتر سینمای استان باشد.

 محرمی افزود: سینمای استان در سال‎های اخیر شاهد دو اتفاق بزرگ بوده که یکی موفقیت‎هایی است که هنرمندان عرصه فیلم و سینمای ما طی دو سال گذشته کسب کرده‎اند و دیگری امکانات و زیر ساخت‎هایی که از سال 94 در حوزه سینمای استان ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه از سال 95 تا امروز نقطه عطفی برای سینمای استان آغاز شده است، تصریح کرد: این شامل تولید فیلم و درخشش فیلم‌سازان استان در سطح ملی و بین‌المللی همچنین بحث آماده‎سازی و بهره‎برداری از زیرساخت‌های سینمایی است.

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: سینماهایی که در استان افتتاح شده نقطه عطفی در عرصه فیلم و سینمای ما بوده است.

محرمی افزود: در زمانی که هر روز خبرهایی از بسته شدن سالن‎های سینما از نقاط مختلف کشور به گوش می‎رسید، خوشبختانه در استان ما این روند معکوس بوده و احداث سینماها رو به رشد بوده  به طوری که در اردیبهشت 94 همزمان با نخستین سفر دولت تدبیر و امید به استان شاهد افتتاح هفت سینما در استان بودیم.

وی ادامه داد: اسفندماه سال گذشته نیز همزمان 10 سالن سینما در استان افتتاح شد. اخیرا نیز در برنامه‎ای به مناسبت روز ملی سینما، سینمای جدیدی به مجموعه سینماهای استان اضافه شد 4 هزار و 500 صندلی که با افتتاح آن 17 سالن سینما طی سه سال گذشته به مجموعه سینماهای استان افزوده شده است.

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی حضور بخش خصوصی در این امر را بسیار افتخارآمیز دانسته و یادآور شد: هم‌اکنون نهضت سالن‌سازی در عرصه سینمای استان آغاز شده است که در این روند هم مجتمع‎های تجاری و هم مجموعه‎های بخش خصوصی نیز وارد کار شده‌اند.

محرمی با اشاره به افتخارآفرینی سینماگران استان طی سال‎های اخیر، اظهار داشت: سال 95 فیلم «ائو» به جشنواره‎های مهم راه یافت و سپس فیلم «حیوان» که به جشنواره‎های بین‌المللی راه یافته و موفقیت‎هایی کسب کرد.

وی با تاکید بر اینکه ظرفیت، توانمندی، قابلیت و ظرفیتی که در عرصه فیلم داریم خیلی بیش از  این‌هاست، گفت: وجود چهار تشکلی که به صورت تخصصی در این عرصه فعالیت می‌کنند اعم از انجمن سینماگران، انجمن انیمیشن، خانه مستند آذربایجان و تبریز و انجمن سینمای جوان نشان از ظرفیت و توانمندی فیلم و سینمای استان است.

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی افزود: برگزاری همزمان جشنواره فجر در تبریز، تجلیل از مستندسازان آذربایجان در سینما حقیقت، برگزاری نخستین دوره جشنواره فیلم تبریز و... از دیگر افتخارات سینمای استان در سال‎های بوده است.

محرمی خاطرنشان کرد: یکی از اصلی‎ترین برنامه‌های دولت در عرصه فرهنگ و هنر، واگذاری امور به خود فعالان و اهالی فرهنگی همچنین آماده‌سازی زیرساخت‎های فرهنگی است.


نوشته شده در   يکشنبه 6 آبان 1397  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode