ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 9 فروردين 1403
پنجشنبه 9 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 13 شهريور 1397     |     کد : 184876

زنگ افتتاح جشنواره تئاتر استانی به صدا درآمد

زنگ افتتاح سی‌امین جشنواره‌ی استانی تئاتر آذربایجان شرقی توسط مهدی لزیری - پیشکسوت تئاتر استان، با حضور گروه‌های شرکت کننده در جشنواره، هنرمندان، پیشکسوتان و علاقمندان تئاتر استان نواخته شد.

زنگ افتتاح سی‌امین جشنواره‌ی استانی تئاتر آذربایجان شرقی توسط مهدی لزیری - پیشکسوت تئاتر استان، با حضور گروه‌های شرکت کننده در جشنواره، هنرمندان، پیشکسوتان و علاقمندان تئاتر استان نواخته شد.

به گزارش ایسنا، منطقه‌ی آذربایجان شرقی علی محرمی- معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در افتتاح این جشنواره بیان کرد: اگر امروز می‌خواهیم ستون خیمه‌ی فرهنگ و هنر استان پابرجا بماند نیازمند همراهی، هدایت و استفاده از رهنمود پیشکسوتان هستیم .

وی ادامه داد: بعد از سالیان سال هنر نمایشی با افتخاراتی که در عرصه‌ی ملی و بین‌المللی آفریده یکی از عرصه‌های پرافتخار برای استان است و لازم به ذکر است که باید از شورای ارزشیابی و نظارت قدردانی کرد که تلاششان بر ارائه‌ی آثار فاخر بوده و با چشم ممیزی به آن‌ها نگاه نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه قبلا نقش تحصیلات آکادمیک در این عرصه برای استان کمرنگ بود، افزود: دانشگاه نبی‌اکرم به عنوان بزرگترین دانشگاهی که در بخش خصوصی در عرصه‌ی هنرهای نمایشی فعال است، این هنر را به سمت و سوی علمی سوق داده و باید از همکاری و تلاش آن‌ها تقدیر کرد.

محرمی اظهار کرد: یکی از نمودهای بارز این جشنواره و فعالیت‌هایی که در عرصه‌ی فرهنگ و هنر شکل گرفته، اجرای برنامه‌های فیلم، نمایش، نقاشی، هنرهای تجسمی توسط خود فعالان و تشکل‌های فرهنگی هنری استان است و ما فقط سیاست‌گذاری‌های کلان جشنواره را برعهده داریم و خوشبختانه در این سه سال به بهترین نحو کارها اجرا شده است.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های اخیر فرهنگی هنری که در استان انجام گرفته است، گفت: در طی 20 روز گذشته برنامه‌های مهمی از قبیل جشنواره‌ی فیلم مستند آذربایجان، جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان، جشنواره‌‌ی سراسری عکس رضوی، جشنواره‌ی تئاتر کوتاه ارسباران در حوزه‌ی هنر در استان اجرا شده که نشان از پویایی این بخش است.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: از سال 94 که اولین سفر آقای روحانی به آذربایجان شرقی بود تا اسفند 96، 16 سالن سینمایی با ظرفیت 4444 صندلی در استان افتتاح شده، مضاف بر این ها دو سینما سیار در شهرستان‌ها شروع به کار کرده‌اند و در سال 96، اولین پردیس سینمایی منطقه شمالغرب توسط بخش خصوصی به راه افتاد.

وی در پایان با اشاره به نقش مهم بخش خصوصی در بهبود زیرساخت‌های این عرصه بیان کرد: نزدیک به صد در صد فعالیت‌های حوزه‌ی هنری و سینمایی اداره کل به خود تشکل‌ها، انجمن‌های فرهنگی هنری و موسسات فرهنگی هنری واگذار شده است.

گفتنی است، خانم شیرین بینا و آقایان سیروس همتی و اصغر نوری به عنوان داوران سی‌امین جشنواره تئاتر استانی آذربایجان شرقی ١٢ اثر راه یافته به این جشنواره را قضاوت می‌کنند.

لازم به ذکر است، سی امین جشنواره تئاتر استانی آذربایجان شرقی از ١١ تا ١٤ شهریورماه جاری در تبریز برگزار می‌شود.


نوشته شده در   سه شنبه 13 شهريور 1397  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode