ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 10 فروردين 1403
جمعه 10 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 12 تير 1396     |     کد : 178670

با پخش 9 سریال و 400 فیلم سینمایی محقق می‌شود

تابستان متفاوت تلویزیون

تلویزیون برای تابستان امسال 9 سریال ایرانی تدارک دیده که از آن جمله می‌توان به گمشدگان، فصل دوم لیسانسه‌ها، پرواز در ارتفاع صفر و سفر درخانه اشاره کرد.

تلویزیون برای تابستان امسال 9 سریال ایرانی تدارک دیده که از آن جمله می‌توان به گمشدگان، فصل دوم لیسانسه‌ها، پرواز در ارتفاع صفر و سفر درخانه اشاره کرد.

به گزارش جام‌جم، دکتر مرتضی میرباقری معاون سیمای رسانه ملی روز گذشته به همراه مدیران شبکه‌های یک، دو، سه‌، چهار، پنج، نسیم، کودک و نوجوان، قرآن و معارف، افق و سلامت ویژه‌برنامه‌های تلویزیون برای فصل تابستان را تشریح کردند.

دکتر میرباقری در این نشست از تدارک تلویزیون برای این مناسبت گفت و درباره ویژه‌برنامه‌های تابستانی تلویزیون توضیح داد: در طول تابستان 9 سریال تلویزیونی، 431 فیلم سینمایی، بیش از هزار قسمت مسابقه، 835 قسمت فیلم مستند و 183 قسمت سریال خارجی از شبکه‌های تلویزیون پخش خواهد شد.

به گفته میرباقری اگر چه در ماه مبارک رمضان سریال طنز از تلویزیون به نمایش در نیامد، اما در طول فصل تابستان سه سریال طنز برای علاقه‌مندان به نمایش درخواهد آمد.

پرواز شبکه یک در ارتفاع صفر

شبکه یک که این روزها سریال «ایستاده در غبار» را به نمایش گذاشته به گفته علیرضا برازش مدیر این شبکه، قرار است بزودی سریال «پرواز در ارتفاع صفر» را پخش کند.

مدیر این شبکه همچنین از انتقال برنامه «فرمول یک» به عصرها و نمایش فیلم‌های منتخب شخصیت‌های فرهنگی در برنامه «سینما یک» خبر داد.

کودکانه‌های تازه

شبکه دو بر اساس توضیحات محمدرضا جعفری جلوه، با برنامه‌های «تا خدا»، «باغ ملی»، «نگو که نگفتی» به استقبال فصل تابستان می‌رود. فصل جدیدی از «دست‌پخت‌های خودمانی» نیمه مرداد در این شبکه آغاز می‌شود و سری جدید برنامه «ورزش از نگاه دو» نیز بعد از دو سال و نیم وقفه به این شبکه باز می‌گردد.

همچنین به گفته جعفری‌جلوه، برنامه «تصویر زندگی» نیز از مرداد در فهرست برنامه‌های شبکه دو قرار می‌گیرد. این شبکه که توجه ویژه به مخاطبان کودک و نوجوان دارد، ضمن تداوم برنامه‌هایی چون «بهترین‌شو»، «مسابقه محله»، «جزیره فیتیله‌ای»، «یه گله جا» و «گل و بلبل»، جشنواره فیلم‌های انیمیشن را برگزار می‌کند و هر روز ساعت 8 و 30 دقیقه یک فیلم سینمایی انیمیشنی به مخاطبانش ارائه می‌دهد.

بر اساس توضیحات مدیر شبکه دو، قرار است در تابستان ابتدا سریال «پنجره‌ای رو به گذشته» و از هفته دوم مرداد سریال «گمشدگان» و در ادامه سریال «یحیی» یا «شکوه یک زندگی» برای تماشاگران این شبکه به نمایش درآید.

هفت می‌آید

دکتر علی‌اصغر پورمحمدی، مدیر شبکه سه در توضیحی از پخش فصل تازه برنامه‌های «هفت»، «حالا خورشید»، «طبیب» و «جادوی صدا» در فصل تابستان خبر داد و اعلام کرد مجری برنامه «هفت» نیز بزودی مشخص خواهد شد.

به گفته پورمحمدی، این شبکه برنامه‌ای به نام «هواتو دارم» را برای نوجوانان تدارک دیده و برای جوانان نیز ویژه‌برنامه «نون جوانی» را آماده کرده است. همچنین قرار است سریال طنز «پنجری» و بعد از آن فصل دوم سریال «لیسانسه‌ها» در تابستان به مخاطبان شبکه سه ارائه شود. برنامه‌های ورزشی این شبکه تلویزیونی نیز همچنان تداوم خواهد داشت و چند برنامه معارفی تازه و جوان‌پسند نیز در راه است.

طنز منثور و تله‌تئاتر

شبکه چهار برای فصل تابستان یک ویژه برنامه طنز به نام «ریسه» تدارک دیده که به نثر طنز اختصاص دارد. دکتر رضا پورحسین ضمن اشاره به این برنامه، درباره دیگر برنامه‌های شبکه چهار در فصل تابستان گفت: مسابقه «آدرنالین»، سری جدید مسابقه «چهار، سه، دو، یک» و برنامه «پاراگراف 4» در این ایام پخش می‌شود و جشنواره فیلم‌های تابستانی نیز از ابتدای این فصل آغاز شده که هر هفته به یکی از ژانرهای سینمایی اختصاص دارد.

«رصد مجازی» درباره تحولات و دستاوردهای دنیای مجازی و «4444» درباره تحولات حوزه فرهنگ و هنر از دیگر برنامه‌هایی است که دکتر پورحسین به آنها اشاره کرد و از بازگشت تله‌تئاتر به شبکه چهار خبر داد. پخش تله‌تئاتر از پنجشنبه گذشته در این شبکه آغاز شده و از مهرماه تولیدات جدید شبکه در این زمینه به نمایش در می‌آید.

بازگشت رنگین‌کمان

قرار است بعد از دو سال، برنامه رنگین‌کمان یک بار دیگر به شبکه تهران برگردد. بر اساس اظهارات مجید زین‌العابدین مدیر شبکه پنج، این برنامه از جمله برنامه‌های پرطرفدار تلویزیون بود که دوباره احیا می‌شود.

همچنین شبکه پنج 20 سریال در مرحله نگارش دارد، دو سریال در مرحله تولید دارد و قرار است از هفته آینده روزهای پنجشنبه و جمعه سریال «در جستجوی آرامش» به کارگردانی سعید سلطانی را به مخاطبانش ارائه کند. همچنین سریال طنز «لژیونر» به کارگردانی مسعود آب‌پرور بزودی شب‌های شنبه،‌ دوشنبه و چهارشنبه از شبکه پنج پخش خواهد شد.

فصل جدید برنامه «شب فیروزه‌ای» که از حافظیه آغاز می‌شود و چند مسابقه تلفنی و صد برنامه مرتبط با مهارت‌آموزی و کارآفرینی از دیگر برنامه‌های شبکه پنج در فصل تابستان است.

حراج در موزه دورهمی

محمد احسانی، مدیر شبکه نسیم که کانال‌های تماشا و نمایش در زیرمجموعه آن قرار دارد، از تداوم «خندوانه» تا پایان تابستان و برگزاری حراج یادگاری‌های برنامه «دورهمی» پس از پایان این برنامه در انتهای مرداد خبر داد.

شبکه نسیم همچنان فصل دوم برنامه «کتاب‌باز» را برای مخاطبانش تدارک دیده که این بار با اجرای سروش صحت تولید شده است.

«دلویزیون» و «وقتشه» نیز دو برنامه جدید شبکه نسیم هستند که دومی درباره مراحل مختلف ازدواج است. سریال «سفر در خانه» که بر اساس فیلمنامه‌ای از علی مسعودی، معروف به علی‌مشهدی نوشته شده از عید قربان تا غدیر به تماشاگران نسیم ارائه می‌شود.

سریال‌های کودکانه

محمد سرشار، مدیر شبکه کودک ضمن اشاره به ساخت سریال‌هایی بر اساس ادبیات کودکان و نوجوان در شبکه نهال و امید، از ساخت فصل جدید سریال خاطره‌انگیز «چاق و لاغر» خبر داد.

همچنین قرار است شبکه نهال در فصل تابستان ادامه مجموعه انیمیشنی «بچه‌های ساختمان گل‌ها» را که در ایام نوروز به نمایش درآمده بود و این روزها در حال بازپخش است، به مخاطبان کودک و خردسال ارائه کند.

افتتاح امید و چند اتفاق دیگر

قرار است شبکه امید که مخصوص نوجوانان است به مدیریت مهدی سالم 13مرداد افتتاح شود و باشگاه امید که چیزی شبیه شبکه باشگاه «نیم‌رخ» در سال‌های گذشته است، در این شبکه ایجاد شود.

شبکه قرآن و معارف به گفته محمدحسین محمدزاده مدیر این شبکه، برنامه «اسرا» را برای تابستان تدارک دیده و شبکه سلامت نیز به گفته دکتر احمد سفیدی مدیر این شبکه، چند برنامه جدید تدارک دیده که از آن جمله می‌توان به «این یک بازی است» و «نیلوفر آبی» اشاره کرد.

شبکه افق نیز سری جدید برنامه «خونه به خونه»، «مجازیست» و برنامه جدید «نوآوران» را درباره تولید و طراحی موتور آماده کرده است. به گفته سیدجواد رمضان نژاد، مدیر این شبکه علاوه بر این برنامه‌‌ها در فصل تابستان یک شب به پخش برنامه «جهان‌آرا» اضافه می‌شود که به بازخوانی پرونده‌های تاریخی اختصاص خواهد داشت. همچنین به گفته سلیم غفوری مدیر شبکه مستند، مستندهای متعددی برای تابستان در این شبکه تدارک دیده که ناگفته‌های تاریخ آمریکا یکی از آنهاست. این شبکه در تابستان هر روز ساعت 16 مستند علمی و ساعت 23 مستند حیات وحش به نمایش می‌گذارد.

آذر مهاجر

رادیو و تلویزیون

 


نوشته شده در   دوشنبه 12 تير 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode