ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 10 فروردين 1403
جمعه 10 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 6 خرداد 1396     |     کد : 177922

در اختتامیه جشنواره تئاتر پودس تبریز عنوان شد؛

تبریز در مسیر تبدیل شدن به دومین قطب تئاتر و سینمای کشور

مدیر گروه نمایش دانشگاه نبی اکرم تبریز گفت: برگزاری جشنواره تئاتر پودس تبریز به صورت سراسری نشان می دهد که این شهر در مسیر تبدیل شدن به دومین قطب تئاتر و سینمایی کشور قرار گرفته است.

مدیر گروه نمایش دانشگاه نبی اکرم تبریز گفت: برگزاری جشنواره تئاتر پودس تبریز به صورت سراسری نشان می دهد که این شهر در مسیر تبدیل شدن به دومین قطب تئاتر و سینمایی کشور قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، آئین اختتام دوازدهمین جشنواره استانی تئاتر دانشجویی پودس با معرفی آثار و هنرمندان برتر به کار خود پایان داد و در این مراسم، برگزیدگان دوازدهمین جشنواره استانی تئاتر دانشجویی پودس معرفی و تجلیل شدند.

تبریز به دومین قطب تئاتر و سینمای کشور تبدیل می شود

عبدالحسین لاله مدیر گروه نمایش دانشگاه نبی اکرم تبریز شامگاه جمعه در این مراسم گفت: تمام این فرصت ها و پیشرفت ها در سایه تلاش بزرگانی حاصل شد که امروز در کنار ما نیستند و بر تک تک ما وظیفه است که با حفظ حرمت و شان این هنر کهن نتیجه تلاشهای بزرگان این عرصه تئاتر کشور تبریز را ارج نهیم.

وی تاکید کرد: دانشگاه نبی اکرم به عنوان تنها دانشگاه تئاتر شمالغرب کشور، قدم های موثری در استعدادیابی، تربیت هنرمندان جوان و همچنین معرفی و توسعه تئاتر منطقه برداشته و همه مسئولان برای تسری این حرکت همت کرده اند.

مدیر گروه نمایش دانشگاه نبی اکرم تبریز گفت: برگزاری دوازده دوره پیاپی جشنواره پودس حاکی از اهمیت و عملکرد موفق این جشنواره است و امیدواریم حاصل تلاش دوستان عزیز بصورت ملی ثبت و هر ساله برگزار شود چرا که در طول چند روز برگزاری نمایش دیدیم که هیئت اجرایی جشنواره با تمام توان تلاش کردند و داوری نیز در نهایت انصاف، عدالت و کاملا کارشناسی انجام شد.

پیشکسوت عرصه تئاتر کشور تاکید کرد: امیدوارم کسانی که در این جشنواره جایزه می گیرند مغرور نشوند، از فردا باز تلاشهای خود را ادامه دهند تا در سالهای بعد آثاری بهتر به جامعه هنری کشور ارائه دهند و کسانی هم که جایزه نگرفتند ناامید و مایوس نباشند، هنرمند واقعی برای جشنواره و جایزه گرفتن کار نمی کند بیان صحیح مفاهیم و همراه شدن با مخاطب بزرگترین خواسته یک هنرمند است

ارسال ۱۰۳ نمایشنامه به جشنواره تئاتر دانشجویی پودس در تبریز

رسول ایرانزاد دبیر اجرایی دوازدهمین جشنواره تئاتر دانشجویی پودس نیز  در این آئین اختتام گفت: تشکر می کنم از کسانی که جشنواره پودس را طی ۱۱ سال برگزار کرده و امروز این راه را به ما سپردند.

وی افزود: در مجموع از شش شهرستان تبریز، مراغه، مرند، عجب شیر، اهر، ممقان آثار نمایشی به دبیرخانه ارسال و در جشنواره شرکت کردند که در دو بخش نمایشنامه خوانی و نمایش رادیویی برگزار شده و ۱۰۳ نمایشنامه به دبیرخانه رسید که از ۶۱ اثر بازبینی شده ۱۸ اثر به مرحله نهایی جشنواره راه یافت و در بخش نمایشنامه خوانی نیز ۲۳ اثر به دبیرخانه رسیده بود که ۹ اثر ضبط و داوری شد.

دبیر اجرایی دوازدهمین جشنواره تئاتر دانشجویی پودس تصریح کرد: ما با همه کم و کاست ها و فشارها این جشنواره را به اینجا رساندیم، برای آن گریه کردیم، تلاش و زحمت های یک گروه همه و همه به اینجا رسیده و امیدواریم این راه در سال های بعد نیز ادامه داشته باشد.

وی در رابطه با برنامه های آتی کانون نمایش دانشکده هنرهای نمایشی دانشگاه نبی اکرم (ص) گفت: کانون نمایش دانشگاه به منظور تبادل فکر و همکاری فرهنگی و هنری از قبیل اجرای تیاتر، نمایشنانه خوانی و نمایشهای رادیویی در حال رایزنی با دانشگاه هنر، دانشکده هنر و معماری و همچنین پردیس هنرهای زیبا است.

دبیر اجرایی دوازدهمین جشنواره تئاتر دانشجویی پودس، گفت: برای اولین بار امسال نمایش رادیویی، جلسات نقد و بررسی و ورکشاپ به برنامه های جشنواره پودس اضافه شد و امیدواریم سالهای آینده با حضور و کمک اساتید بتوانیم بهتر و قدرتمندتر این راه را ادامه دهیم.

 


نوشته شده در   شنبه 6 خرداد 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode