ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 10 فروردين 1403
جمعه 10 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 2 ارديبهشت 1396     |     کد : 177155

تلاش برای بازگرداندن ماتریکس به پرده سینما

۱۴ سال از اکران سومین و آخرین قسمت از یکی از موفق‌ترین سه‌گانه‌های تاریخ سینما می‌گذرد و چند روزی است زمزمه بازگشت پروژه «ماتریکس» البته با بازیگران و عوامل تازه به گوش می‌رسد.

 ۱۴ سال از اکران سومین و آخرین قسمت از یکی از موفق‌ترین سه‌گانه‌های تاریخ سینما می‌گذرد و چند روزی است زمزمه بازگشت پروژه «ماتریکس» البته با بازیگران و عوامل تازه به گوش می‌رسد.

به گزارش همشهري، وقتي برادران واچووسكي در سال 1999 نخستين قسمت ماتريكس را روانه پرده سينماها كردند، كمتر كسي تصور مي‌كرد اين فيلم به اثري ماندگار در كتاب تاريخ تبديل شود. قسمت اول كه با بودجه 60ميليون دلاري توليد شده بود، در دنيا بيش از 460ميليون دلار فروخت و 4سال بعد قسمت دوم با نام «ماتريكس: بارگذاري دوباره» با 745ميليون دلار فروش موفق‌ترين بخش اين سه‌گانه لقب گرفت. 3فيلم در مجموع يك ميليارد و 630ميليون دلار فروختند.

قسمت سوم يا «انقلاب‌هاي ماتريكس» حدود 430ميليون دلار فروخت و پرونده اين مجموعه موفق را براي هميشه بست. كيانور ريوز، لارنس فيشبرن، كري-آن موس، هوگو ويوينگ و جادا پينكت اسميت بازيگران اصلي ماتريكس بودند كه هر كدام نقشي اساسي در موفقيت تجاري آن ايفا كردند. پس از حدود 15سال مديران استوديو برادران وارنر در شرايطي عزم خود را براي بازگرداندن اين ماجراها به پرده سينما جزم كرده‌اند كه گفته مي‌شود خبري از بازيگران اصلي نخواهد بود.

ويوينگ كه در سه‌گانه ماتريكس نقش مأمور اسميت را ايفا كرده بود و سال گذشته فيلم بسيار موفق «هكساو ريج» را روي پرده داشت، درباره احتمال توليد نسخه‌اي تازه از ماتريكس گفت: نمي‌دانم آنها مي‌خواهند دنباله 3فيلم پيشين را بسازند يا يك روايت ديگر را. اگر واچووسكي‌ها همچنان روي صندلي كارگرداني بنشينند و فيلمنامه «بسيار خوب» باشد، پيشنهاد مديران وارنر را براي حضور در پروژه تازه مي‌پذيرم. هرچند معتقدم بهتر است بازيگران تازه‌كار وارد ماتريكس شوند.

بازيگر 57ساله استراليايي كه در نيجريه به دنيا آمده، يك سه‌گانه موفق‌تر هم در كارنامه دارد و آن چيزي نيست جز «ارباب حلقه‌ها»؛ پروژه‌اي به كارگرداني پيتر جكسون نيوزيلندي كه جداي از بردن چند جايزه اسكار، در گيشه هم حدود 3ميليارد دلار به‌حساب نيولاين واريز كرد. با اين حال بعيد است او و ريوز را بار ديگر در قالب مأموران دنيايي سايبري روي پرده ببينيم. ريوز 52ساله در سال‌هاي اخير به‌شدت از دوران اوج فاصله گرفته و نشاني از ستاره ماتريكس ندارد.

يك نكته جالب و عجيب درباره سه‌گانه ماتريكس هم به خالقان آن بازمي‌گردد. زماني كه اين پروژه توليد و با موفقيت عرضه شد، اندي و لري واچووسكي مسئوليت آن را بر عهده داشتند اما چند سال بعد يعني در 2008لري جنسيت خود را تغيير داد و از آن پس با نام لانا شناخته مي‌شود. 8سال گذشت تا اندي هم روندي مشابه را پشت سر گذاشت و از سال گذشته ميلادي برادران واچووسكي با نام خواهران لانا و ليلي واچووسكي در انظار عمومي ظاهر مي‌شوند.


نوشته شده در   شنبه 2 ارديبهشت 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode