ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 1 ارديبهشت 1403
شنبه 1 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 23 فروردين 1396     |     کد : 176934

در جشن هنر انقلاب اسلامی استان صورت گرفت؛

تقدیر از هنرمندان حوزه هنری وفعالان ادبیات پایداری آذربایجان شرقی

هم‌زمان با هفته هنر انقلاب اسلامی و به مناسبت سالروز شهادت سید مرتضی آوینی، مراسم گرامیداشت روز هنر انقلاب اسلامی با عنوان «جشن هنر انقلاب» با همکاری حوزه هنری و اعضای ستاد بزرگداشت هفته هنر انقلاب آذربایجان شرقی در سالن اقبال آذر مجتمع فرهنگی هنری ۲۹ بهمن تبریز برگزار شد.

هم‌زمان با هفته هنر انقلاب اسلامی و به مناسبت سالروز شهادت سید مرتضی آوینی، مراسم گرامیداشت روز هنر انقلاب اسلامی با عنوان «جشن هنر انقلاب» با همکاری حوزه هنری و اعضای ستاد بزرگداشت هفته هنر انقلاب آذربایجان شرقی در سالن اقبال آذر مجتمع فرهنگی هنری ۲۹ بهمن تبریز برگزار شد.

تقدیر از هنرمندان حوزه هنری آذربایجان شرقی

تقدیر از ۱۸ هنرمند حوزه هنری این جشن که از آیتم های مختلفی برخوردار بود، از ۲۸ هنرمند حوزه هنری استان به پاس همکاری های مستمرشان در سال ۹۵ با حوزه هنری استان، تقدیر به عمل آمد.

در جشن هنر انقلاب از کتاب «مرغ سحر» (زندگی نامه و خاطرات مجاهد جبهه مقاومت اسلامی و مدافع حرم، شهید صادق عدالت اکبری(کمیل)) نوشته حامد شب خیز رونمایی شد و در ادامه از خانواده صادق عدالت اکبری تجلیل به عمل آمد.

همچنین در این جشن نمایش فرم «سیرت جمیل»، به کارگردانی میثم حبیبی با تاکید بر هنر حقیقت از طریق خودشناسی و اتحاد به اجرا درآمد.

در این جشن از حسین مهرنگ، فرهاد باغشمال، مهدی ابراهیم پور، جعفر پوررضوی، معصومه جعفرزاده، مریم جلیلی، عسگر حسن پور، محمد عبادی، آیت فنبری، رحیم بقال اصغری، رضا غفوری، وحید فولادوند، سید مسعود وفایی، وحید آقایی، معصومه عباسی، مرتضی طوسی، سیروس مصطفی و نادر ساعی ور تقدیر به عمل آمد.

تئاتر صحنه ای «سیرت جمیل» به روی صحنه رفت

تئاتر صحنه ای «سیرت جمیل» نیز هم‌زمان با هفته هنر انقلاب اسلامی در مراسم گرامیداشت روز هنر انقلاب اسلامی اجرا شد و معاون فرهنگی هنری حوزه هنری استان در حاشیه اجرای آن به خبرنگاران گفت: «سیرت جمیل» کاری از بچه های مسجد، به کارگردانی میثم حبیبی در جشن هنر انقلاب حوزه هنری آذربایجان شرقی اجرا شد.

میثم حبیبی ادامه داد: «سیرت جمیل» با تاکید بر هنر حقیقت به روی صحنه رفت و محتوای آن وصال به هنر حقیقت از طریق خودشناسی و اتحاد بود.

این کارگردان افزود: بدیهی است انسان و هنرمند قلب خود را با هنر حقیقی صیقل می دهد و با خلوص نیت سیرتی نیکو را برای خود بر می گزیند.

وی افزود: تئاتر سیرت جمیل بر آن بود تا با عرج تفکرات و نگرش های حقیقی خود را به هنرمند هستی برساند و تصاویری را خلق نماید تا خودشناسی، اتحاد و دوری از هرگونه تنگ چشمی خود را به هنر انقلاب اسلامی نزدیک نماید.

حبیبی خاطر نشان کرد: نمایش «سیرت جمیل» با ۹ بازیگر به مفهوم ۹ هنر تعریف شده بود و هر کدام نمادی از هر هنر بوده و جلوه هایی را به مخاطب ارائه کردند.

رونمایی از کتاب «مرغ سحر» و تقدیر از فعالان ادبیات پایداری

مسئول دفتر فرهنگ و مطالعات ادبیات پایداری حوزه هنری آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت: هم‌زمان با هفته هنر انقلاب اسلامی و برگزاری «جشن هنر انقلاب» در محل سالن اقبال آذر مجتمع فرهنگی هنری ۲۹ بهمن تبریز، از کتاب «مرغ سحر» نیز رونمایی شد.

خدایی ادامه داد: کتاب «مرغ سحر»، زندگی نامه و خاطرات مجاهد جبهه مقاومت اسلامی و مدافع حرم، شهید صادق عدالت اکبری(کمیل) است که در جشن هنر انقلاب حوزه هنری آذربایجان شرقی رونمایی شد.

وی با بیان اینکه کتاب فوق توسط حامد شب خیز قراملکی در هزار جلد و ۲۴۷ صفحه گردآوری شده است، گفت: مرغ سحر توسط انتشارات حکیم نظامی گنجه ای منتشر و به وسیله وحید آقاکرمی بازنویسی شده است.

خدایی همچنین اضافه کرد: در ادامه جشن هنر انقلاب حوزه هنری استان آذربایجان شرقی از فعالین اعضای کارگروه های مرتبط به ادبیات پایداری حوزه هنری استان آذربایجان شرقی تقدیر شد.

گفتنی است در این مراسم از معصومه جعفرزاده، مریم جلیلی، عسگر حسن پور که در سال گذشته همکاری های ارزشمندی را با حوزه هنری استان داشته اند، تقدیر شد.


نوشته شده در   چهارشنبه 23 فروردين 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode