ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 31 فروردين 1403
جمعه 31 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 22 فروردين 1396     |     کد : 176905

دبیر جشنواره تئاتر «پودس» در گفتگو با مهر:

دوازدهمین جشنواره استانی تئاتر دانشجویی پودس برگزار می شود

دبیر دوازدهمین جشنواره استانی تئاتر دانشجویی «پودس» از برگزاری این جشنواره در تبریز خبر داد.

 دبیر دوازدهمین جشنواره استانی تئاتر دانشجویی «پودس» از برگزاری این جشنواره در تبریز خبر داد.

رسول ایرانزاد در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه دوازدهمین جشنواره استانی تئاتر دانشجویی «پودس» به همت کانون نمایش دانشکده هنرهای نمایشی دانشگاه نبی اکرم (ص)، برگزار می شود، اظهار داشت: این جشنواره از دوم تا پنجم خرداد امسال برگزار می شود.

وی همچنین در ادامه با اشاره به اهداف و رویکرد جشنواره استانی تئاتر دانشجویی «پودس»، افزود: اولویت و رویکرد این دوره از جشنواره با آثار اورجینال بوده و حمایت و شناساندن نمایشنامه نویسان جوان بومی و کشوری از اهداف اصلی جشنواره است، آشنایی با هنر نمایشنامه خوانی با رویکرد به بسط و گسترش نمایشنامه خوانی  و آشنایی با آثار فاخر ایرانی و خارجی و نمایشنامه نویسان نیز از دیگر اهداف جشنواره است، همچنین ستاد اجرایی این دوره از جشنواره در راستای ایجاد انگیزه برای مشارکت اکثری دانشجویان استان با باز گذاشتن دست ایشان برای انتخاب متن بخش بازخوانی را حذف کرده تا با همراهی و همدلی دانشجویان عزیز، جشنواره پویا و پرباری حاصل شود.

دبیر دوازدهمین جشنواره استانی تئاتر دانشجویی «پودس» با اشاره به بخش های این جشنواره، گفت: نمایشنامه خوانی، این بخش به صورت رقابتی خواهد بود و در بخش های (نویسندگی بومی- خوانش گردانی- خوانشگری مرد و زن- اکت خوانی- موسیقی- پوستر و اعلان) مورد داوری قرار خواهد گرفت، و سقف آثار پذیرفته حداکثر ۲۰ اثر خواهد بود.

ایرانزاد ادامه داد: متقاضیان باید فرم ثبت نام و فرم های مربوطه را در سایت ذکر شده با دقت تا پایان ۳۱ فروردین ماه ۱۳۹۶ تکمیل و ارسال نمایند، همچون دوره های پیشین هیچ تمایزی بین دانشجویان رشته تئاتر و سایر رشته ها نیست و دانشجویان تمامی رشته های استان با هم به رقابت می پردازند، آثار شرکت کننده در این بخش در یک مرحله و در قالب فیلم بازبینی خواهد شد، لذا آخرین مهلت ارسال فیلم اثر ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ است، فیلم ارسالی می بایست با یک دوربین، از زاویه دید تماشاچی، بدون برش و کات و بالنز ثابت تصویربرداری شده باشد.

دبیر دوازدهمین جشنواره استانی تئاتر دانشجویی «پودس»، خاطرنشان کرد: اسامی شرکت کننده پذیرفته شده در بازبینی در ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ اعلام خواهد شد، هر کدام از نمایش های حاضر در این بخش، قبل از آغاز جشنواره حداقل یک اجرا در دانشگاه های استان خواهد داشت، تعیین مکان و زمان اجرای قبل جشنواره و خود جشنواره از اختیارات دبیرخانه جشنواره بوده و برمبنای امکانات و شرایط برنامه ریزی و اعلام خواهد شد، داوری در دو بخش، از نگاه مخاطبان و از نگاه دوران خواهد بود، حداکثر ۳ اثر برگزیده این بخش از جشنواره از طرف دبیرخانه جهت حمایت از تولید و اجرای نمایش به مدیریت فرهنگی دانشگاه نبی اکرم (ص) معرفی خواهد شد.

ایرانزاد با اشاره به دومین بخش این جشنواره اشاره کرد و افزود: نمایش رادیویی، این بخش به صورت رقابتی برگزار می گردد و اولویت با نمایشنامه های اورجینال میباشد و به اثر برتر در این بخش به تناسب، تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی و به اثر منتخب، لوح تقدیر و جایزه نقدی تعلق خواهد گرفت، متقاضیان باید فرم ثبت نام و فرم های مربوطه را در سایت ذکر شده با دقت تا پایان  ۳۱ فروردین ماه ۱۳۹۶ تکمیل و ارسال نمایند، آخرین مهلت برای ارسال سه نسخه ضبط شده از آثار پیشنهادی در قالب فایل صوتی با فرمت mp۳ و یک نسخه از متن نمایشنامه با فرمت word یا pdf  تا ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ است، اسامی آثار پذیرفته شده در ۲۳ اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: امکان ضبط آثار پذیرفته شده برای ارائه نسخه رقابت، از طریق دبیرخانه جشنواره به صورت محدود فراهم خواهد شد، مدت زمان آثار باید حداقل ۱۰ دقیقه الی ۲۵ دقیقه باشد تا امکان حضور در این بخش فراهم شود، آثار راه یافته به جشنواره  در طول ایام جشنواره بر اساس جدول تنظیم شده اجراها، تقدیم تماشاگران می شود، داوری در دو بخش از نگاه مخاطبان و از نگاه دوران خواهد بود، دبیرخانه جشنواره در استفاده از آثار دریافتی صاحب اختیار خواهد بود.

برگزاری کارگاه ها و نشست های تخصصی آموزش نمایشنامه خوانی

وی ادامه داد: دبیرخانه دوازدهمین دوره جشنواره با هدف توجه به امر آموزش برگزار می کند، کارگاه ها و نشست های تخصصی آموزش نمایشنامه خوانی بعد از مرحله ی ثبت نام در دانشگاه های استان برگزار خواهد شد، کارگاه های و نشست های تخصصی اصول نمایشنامه نویسی (صحنه ای و رادیویی) در حین برگزاری جشنواره برگزار خواهد شد، متقاضیان شرکت در این کارگاه ها و نشست های تخصصی می بایست با توجه به فراخوان هایی که در این رابطه از طرف دبیرخانه منتشر و اطلاع رسانی می شود، اقدام به ثبت نام نمایند.

دبیر دوازدهمین جشنواره استانی تئاتر دانشجویی «پودس»به شرایط عمومی شرکت در جشنواره، اظهار داشت: کلیه متقاضیان شرکت در جشنواره باید دانشجوی یکی دانشگاه ها و یا مراکز موسسه آموزش عالی استان باشند، هر متقاضی می تواند برای شرکت در هر یک از بخش های جشنواره، تنها یک اثر را به دبیرخانه پیشنهاد دهد، اما شرکت در چند بخش بلامانع است، با توجه به حذف بازخوانی و دریافت متون در بخش اصلی جشنواره، ارسال خلاصه داستان و رویکرد اثر الزامی است، همچون دوره های پیشین هیچ تمایزی بین دانشجویان رشته تئاتر و سایر رشته ها نیست و دانشجویان تمامی رشته های استان با هم به رقابت می پردازند.

ایرانزاد اضافه کرد: کلیه متقاظیان می بایست در هنگام ثبت نام در سایت جشنواره، گواهی اشتغال به تحصیل، خلاصه داستان و رویکر اثر را بارگذاری نمایند، تعیین مکان و زمان اجرای جشنواره از اختیارات دبیرخانه جشنواره بوده و برمبنای امکانات و شرایط برنامه ریزی و اعلام خواهد شد، مطابق آئین نامه جشنواره، در هر زمان عدم صحت مدارک ارائه شده از جانب متقاضی برای دبیرخانه محرز شود، اثر فوق حذف شده و مسئولیت کلیه ی عواقب آن بر عهده ی متقاضی خواهد بود، شماره تماس وارد شده در هنگام ثبت نام پل ارتباطی دبیرخانه با شرکت کنندگان بوده، بنابراین متقاضیان در مشخص کردن تلفن همراه و تلفن ثابت خود دقت فرمایند.

وی ادامه داد: تکمیل و ارائه ی فرم شرکت در جشنواره به منزله ی پذیرش شرایط و قوانین جشنواره است، تصمیم گیری در خصوص موارد پیش بینی نشده بر عهده دبیرخانه و لازم الاجرا خواهد بود.

دبیر دوازدهمین جشنواره استانی تئاتر دانشجویی «پودس» با اشاره به مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام در این جشنواره، افزود: تکمیل فرم الکترونیکی مشخصات فردی، تکمیل فرم الکترونیکی مشخصات اثر، بارگذاری گواهی اشتغال به تحصیل، ارسال خلاصه داستان و رویکرد اثر بصورت فایل pdf، مجوز نویسنده برای آثار اورجینال و بخش نمایش رادیویی مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام در این جشنواره است.

اعلام زمان ارسال آثار به بخش اصلی مسابقه

ایرانزاد با اشاره به زمان ارسال آثار به بخش اصلی مسابقه، گفت: مهلت ثبت نام و ارسال فرم های مربوطه ۳۱ فروردین امسال، مهلت ارسال آثار برای بازبینی ۲۵ اردیبهشت امسال است.

وی خاطرنشان کرد: در بخش نمایش رادیویی نیز مهلت ثبت نام و ارسال فرم های مربوطه: ۳۱ فروردین امسال ومهلت ارسال نسخه ضبط شده به همراه متن ۲۰ اردیبهشت امسال خواهد بود.

ایرانزاد با اعلام این خبر افزود: فراخوان زمان برگزاری کارگاه ها و نشست های تخصصی از سوی دبیرخانه منتشر و اطلاع رسانی خواهد شد.

وی با اشاره به زمان برگزاری جشنواره، افزود: این جشنواره از ۲ تا ۴ خرداد ماه امسال برگزار می شود و زمان برگزاری اختتامیه جشنواره نیز پنجم خرداد امسال خواهد بود.

دبیر دوازدهمین جشنواره استانی تئاتر دانشجویی «پودس» به راه های ارتباط با دبیرخانه هفدهمین جشنواره، اظهار داشت: علاقه مندان برای شرکت در این جشنواره می توانند به آدرس اینترنتی سایت دانشگاهWWW.ucna.ac.ir مراجعه کرده و یا با تلفن دبیرخانه: ۰۹۱۴۵۳۰۷۷۸۷  تماس حاصل فرمایند.

 


نوشته شده در   سه شنبه 22 فروردين 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode