ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 4 ارديبهشت 1403
سه شنبه 4 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 30 آبان 1397     |     کد : 185786

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

مسجد پایگاه اسلام است/ مساجد محل سیاست ورزی هستند

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: مسجد پایگاه اسلام است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: مسجد پایگاه اسلام است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سیدشهاب‌الدین حسینی ظهر چهارشنبه در جشنواره استانی شناسایی و معرفی پایگاه های برتر مسجد محور با تبریک فرارسیدن هفته وحدت و ولادت پیامبر اکرم (ص) اظهار کرد: امروز هرچه داریم به برکت حرکت‌های بسیجیان دلاور سپاه اسلام است.

وی ادامه داد: بسیجیان در جای جای ایران عزیز سرافرازانه در دفاع از کیان اسلام و ایران اسلامی فعالیت می‌کنند که ما برای همه آن‌ها از خداوند متعال آرزوی توفقیات روز افزون داریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی عنوان کرد: مساجد همان سنگرهایی هستند که بسیجیان همیشه از کارکردهای مختلف آن بهره جسته‌ و از ارزش‌های انقلاب و اسلام عزیز پاسداری کرده‌اند.

وی با بیان اینکه مسجد پایگاه اسلام است، گفت: اهمیت مسجد آنجا آشکار شد که پیامبر اسلام بعد از هجرت وقتی وارد مدینه شدند اولین بنایی که احداث کردند مسجد بود که برای مدیریت جامعه اسلامی ضروری است.

حجت الاسلام حسینی با تاکید بر اینکه نباید از مساجد تنها برای اقامه نماز استفاده کرد، تصریح کرد: تعاون، تربیت و تبلیغ از کارکردهای اصلی مساجد است اما برگزاری ۳وعده نماز جماعت شاید مهم‌ترین و شاخص‌ترین کارکرد یک مسجد به شمار می‌رود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در ادامه یادآور شد: در شهری همانند تبریز که لبریز از قهرمانی و غیرت و ولایتمداری است، هزار مسجد وجود دارد که از این تعداد تنها در ۷۰مسجد نماز صبح اقامه می‌شود که این تعداد برازنده این شهر نیست.

وی دومین ویژگی مسجد را تربیت و ارتقا معنوی انسان دانست و بیان کرد: مسجد محل شکوفایی استعدادهای بالقوه انسان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی مسجد را محل سیاست ورزی و نه سیاست بازی دانست و گفت: کسی که می‌گوید در مسجد نباید به سیاست ورود کرد، معلوم است که نه تفکر پیامبر را دریافت کرده و نه تفکر انقلاب اسلامی را.

وی تاکید کرد: مقر اصلی حاکمیت باید مسجد باشد. امام جماعت نیز فرمانده یک مسجد است که باید در مسجد سیاست‌های استکبارستیزانه و ولایی طرح کند نه سیاست‌هایی که مبنایشان دلدادگی به غرب است.

حجت‌الاسلام حسینی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: اینکه رهبر معظم انقلاب هرسال شعارسال را اقتصادی انتخاب می‌کنند، نشانگر اهمیت این موضوع است اما باید دانست که مسجد بهترین محل برای ترویج و اشاعه چنین فرهنگ‌ها و شعارهایی بین مردم و جوانان است.

وی خاطرنشان کرد: اگر دیروز مسجد سنگر نطام بود و سپاهیان و بسیجیان از مسجد به جبهه‌های جنگ اعزام می‌شدند، امروز مسجد باز سنگر است با این تفاوت که امروز باید در برابر جنگ‌های نرم و فرهنگی و اقتصادی ایستادگی کند.


نوشته شده در   چهارشنبه 30 آبان 1397  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode