ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 4 ارديبهشت 1403
سه شنبه 4 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 8 آبان 1397     |     کد : 185563

رئیس اداره تبلیغات اسلامی مرند:

عاشورا و اربعین حسینی پشتوانه عظیم مکتب تشیع است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی مرند عاشورا و اربعین حسینی را پشتوانه عظیم مکتب تشیع دانست که توانسته شهادت را به عنوان الگوی معرفتی معرفی کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی مرند عاشورا و اربعین حسینی را پشتوانه عظیم مکتب تشیع دانست که توانسته شهادت را به عنوان الگوی معرفتی معرفی کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مظفر رجب زاده رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مرند، صبح امروز در گردهمایی دانش آموزان که به مناسبت اربعین حسینی در مسجد المهدی برگزار شد، با اشاره به ویژگی های خاص امام حسین(ع) ابراز داشت: شور و شعف حسینی به عنوان یک ودیعه تکوینی در قلوب مومنین قرار داده شده است که تا قیامت روز سرد نخواهد شد.

وی افزود: نحوه شهادت امام حسین(ع) به گونه ای بود که خداوند بر روی آن سرمایه گذاری کرده و دیگر ائمه را نیز راهنمایی کرده تا مردم را به سمت و سوی حضرت سیدالشهدا رهنمون کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مرند تاکید کرد: عزاداری و گریه بر مصیبت امام حسین(ع) در روایات و احادیث تاکید شده است چیزی که برای دیگر ائمه سفارش نشده است.

حجت الاسلام رجب زاده اظهار داشت: دشمنان تلاش کردند تا واقعه عاشورا را پنهان کرده و با روایت های دیگری آن را برای مردم تبیین کنند، اما سیدالشهدا یک مکتب و مرد الهی برای بنیان گذاری یک مسیر برای قیامت است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مرند با اشاره به اینکه دشمنان نتوانستند روحیه حسینی را خاک کنند، ادامه داد: دشمن قصد داشت تا واقعه کربلا را خاک کرده و اهل بیت(ع) امام حسین(ع) را خانه نشیند کند اما غافل از اینکه امتی که روحیه و مسیر خود را گم نکند، هیچ گاه از بین نمی رود.

وی همچنین پیاده روی اربعین را کنگره بین المللی دانست و تصریح کرد: تنها کنگره جهانی، مراسم حج است، پیاده روی اربعین نیز با حضور میلیون ها مسلمان و مسیحی در کربلا برپا می شود.

حجت الاسلام رجب زاده افزود: حرکت های شهدای حرم امروز برگرفته از عاشوراست، عاشورا پشتوانه عظیم مکتب تشیع است که توانسته شهادت را به عنوان الگوی معرفتی معرفی کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مرند در ادامه با اشاره به مجلس ابن زیاد عنوان کرد: ورود حضرت زینب(س) به مجلس ابن زیاد، تخت ابن زیاد را به لرزه درآورد تا جایی که ابن زیاد پرسید این چه کسی است؟

وی با اشاره به تحقیر ابن زیاد با سخنرانی کوبنده حضرت زینب(س) ادامه داد: حضرت زینب(س) در پاسخ به گفته ابن زیاد که خداوند شما را ذلیل کرد، فرمود: ما چیزی جز زیبایی ندیدیم.

حجت الاسلام رجب زاده تاکید کرد: روحیه حسینی باید در جامعه اسلامی زنده بماند، امروز به برکت انقلاب اسلامی، نوجوان و جوان با عشق اباعبدالله الحسین(ع) در هیئات عزاداری حضور دارند.


نوشته شده در   سه شنبه 8 آبان 1397  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode