ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 9 فروردين 1403
پنجشنبه 9 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 20 شهريور 1397     |     کد : 184966

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی خبر داد

وجود 5800 هیات مذهبی در آذربایجان‌شرقی/ تذکر به برخی هیات‌ها به خاطر بنرهای ناموزون و راه‌بندان

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: هیات‌های مذهبی استان آذربایجان‌شرقی حدود ۵ هزار و ۸۰۰ هیات است که بالای ۴ هزار هیات از طریق ثبت در سامانه «طوبا» ساماندهی شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: هیات‌های مذهبی استان آذربایجان‌شرقی حدود ۵ هزار و ۸۰۰ هیات است که بالای ۴ هزار هیات از طریق ثبت در سامانه «طوبا» ساماندهی شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید شهاب‌الدین حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: هیات‌های مذهبی استان آذربایجان‌شرقی حدود ۵ هزار و ۸۰۰ هیات است که بالای ۴ هزار هیات از طریق ثبت در سامانه «طوبا» ساماندهی شده است.

وی در ادامه افزود: هیات‌های «شاه حسین‌گو» در استان آذربایجان‌شرقی ۵ هزار هیات است که همگی ساماندهی شده است.

حسینی با بیان اینکه هر دو مجموعه هیات مذهبی و هیات «شاه حسین‌گو» شورای مخصوص به خود دانرد، تصریح کرد: شورای هیات‌های مذهبی شهر تبریز، شهرستان‌ها و کانون مداحان شهرستان‌ها فعال بوده همچنین شورای هیات‌های مذهبی استان نیز برای پنجمین دوره راه‌اندازی شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: مفتخریم که در این دوره دبیری شورای هیات‌های مذهبی بر عهده آذربایجان‌شرقی است.

حسینی خاطرنشان کرد: ساماندهی هیات‌های مذهبی از عید غدیرخم قابل مشاهده بود به طوریکه از سال گذشته با وجود اینکه برخی هیات‌ها قبل عید غدیر عزاداری خود را شروع می‌کردند ولی دیگر همه عزاداری‌ها به بعد عید غدیر موکول شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی افزود: امسال در هیچ جای استان تا خود عید غدیرخم، پرچم و بنر سیاهی مشاهده نشد.

وی با تاکید به اینکه جواب‌دهی کار فرهنگی دیرهنگام است، افزود: با اینکه برخی پیرایه‌ها و خرافه‌ها به هیات‌های ما روی آورده‌ و حتی  برخی سرمایه‌گذاری‌هایی از سوی دشمنان اهل بیت(ع) انجام می‌گیرد، ما نیز در برابر آنها برنامه داریم و تلاش می‌کنیم تا با تشویق، تقدیر و همراهی کارها را جلو ببریم.

حسینی متذکر شد: علاوه بر شوراهای هیات‌های، پنج نفر از اعضای «شاه حسین‌گویان» نیز در هیات‌های «شاه حسین‌گویان» انتخاب شده و قدم به قدم به سمت ساماندهی هر چه بیشتر پیش می‌رویم.

وی با تاکید به اینکه تلاش ما برای حرکت به سمت ساماندهی، نظم و انسجام بیشتر در هیات‌های مذهبی است، گفت: با همراهی خود اعضای هیات‌ها، با رویکرد تشویق جلو می‌رویم و اصلا هدف ما زورآزمایی، صدور آیین‌نامه و بخشنامه نیست چراکه قافله دلداگی و قافله عشق بخشنامه نمی‌فهمد.

حسینی اذعان داشت: بازدید شبانه از عزاداری‌ها داشته و گاهاً به راه‌بندان ایجاد شده یا بنرهای ناموزون، استفاده از وسایل نامناسب تذکر داده‌ایم که البته این تذکر در کنار خواهش و بصیرت‌افزایی افراد بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خاطرنشان کرد: هر روز از چندین دسته و هیات عزاداری برای برگزاری مجلس عزا در تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی دعوت می‌کنیم تا بتوان در این‌صورت دستگاهی که متولی این امر است، بوی حسینی(ع) بگیرد.


نوشته شده در   سه شنبه 20 شهريور 1397  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode