ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 31 فروردين 1403
جمعه 31 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 26 آبان 1396     |     کد : 181009

امام جمعه هریس:

زلزله کرمانشاه جلوه ای از وحدت و همدلی را نشان داد

حجت الاسلام قهرمان احمدی با بیان اینکه ما در این غم با مردم دلاور و مرزبانان دلیر استان کرمانشاه شریک هستیم، اظهار امیدواری کرد: در اثر صبر و ایمان، برکات الهی شامل حال مردم دلاور این سرزمین پهلوان پرور شود.

حجت الاسلام قهرمان احمدی با بیان اینکه ما در این غم با مردم دلاور و مرزبانان دلیر استان کرمانشاه شریک هستیم، اظهار امیدواری کرد: در اثر صبر و ایمان، برکات الهی شامل حال مردم دلاور این سرزمین پهلوان پرور شود.
خطیب نماز جمعه هریس با گرامیداشت هفته وقف گفت: وقف از بهترین نیکی ها و احسانها و کارهای معروف و تنها صدقه جاریه ای است که پایدار می ماند و با مصرف یکبار آن از بین نخواهد رفت بلکه بعد از فوت واقف نیز ثواب و خوبی های آن تمام نمی شود و مستمر و باقی خواهد ماند.
وی خاطر نشان کرد: از وقف به باقیات صالحات تعبیرشده است و این واژه دوباردر قرآن کریم بکار رفته است و در هر دوبار این کلمه ناظر به کارهای خیر و ماندگار و تشویق به کارهای نیک درباره زندگی زود گذر مادی توصیف شده است.
امام جمعه شهرستان هریس از واقفین خواست: اموال خود را به گسترش علم و دانش و درمان بیماریهای صعب العلاج و آنچه مورد نیاز جامعه است وقف کنند.
حجت الاسلام احمدی سالروز رحلت جانسوز پیامبرگرامی اسلام و شهادت مظلومانه سبط گرامی پیغمبر، کریم اهل بیت را تسلیت گفت.
امام جمعه شهرستان هریس به حضور میلیونی زائران اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: آنچه اکنون بیش از همه باید مورد توجه قرارگیرد، آن است که درس اربعین زنده نگه داشتن یک قیام و ثبات قدم در تداوم آن است.
وی ادامه داد: اربعین حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) درس ثبات قدم در راه حق و ایستادگی در مسیر صحیح است و از این روست که مقام معظم رهبری در باب اربعین خاطر نشان می سازد که این اجتماعات باید عزم همگان را ثابت و استوار کند و مهم است که در این مسیر همواره ثبات قدم بوده و تحت تاثیر ناهمواری ها و دشواری ها قرارنگیریم.
حجت الاسلام احمدی یکی از مشکلات شهرستان را عدم حضور مسئولان غیربومی در وقت غیر اداری در این شهرستان دانست و گفت: مسئولین دستگاه های مختلف باید به اتفاق خانواده خود در شهرستان استقرار یابند و شبانه روز در کنار مردم باشند.
وی با اشاره به اینکه مردم شهرستان از اینکه مسئولین حضور مداوم در منطقه ندارند بسیار گله مندند، گفت: در صورت بروز حوادثی مانند سیل و زلزله حضور به موقع مسئولان ضروری است.
شهرستان هریس با حدود 70هزار نفر جمعیت در 65 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.


نوشته شده در   جمعه 26 آبان 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode