ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 31 فروردين 1403
جمعه 31 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 2 مهر 1396     |     کد : 180056

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

تمام دروس الهی هستند اگر نیت خدایی داشته باشند

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت:اگر در تمام علوم نیت الهی و خدمت به خلق باشد همه دروس و علوم الهی هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت:اگر در تمام علوم نیت الهی و خدمت به خلق باشد همه دروس و علوم الهی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدشهاب‌الدین حسینی بعد از ظهر امروز شنبه در مراسم نواختن زنگ آغاز سالتحصیلی مدرسه دخترانه صدرا (مدرسه علوم و معارف اسلامی) تبریز، ضمن تقدیر از عوامل مدرسه و تبریک آغاز فصل تعلیم و تربیت، اظهار کرد: متقارن شدن محرم را با آغاز فصل تعلیم و تربیت به فال نیک می‌گیریم و این باعث می‌شود به کمک اباعبدالله‌الحسین (ع) سال تحصیلی خوبی شروع کنیم.

وی ادامه داد: تعلیم و تعلم یکی از مهم‌ترین برهه‌های زندگی انسان است. تعلیم و تعلم محدودیت زمانی ندارد همانطور که می‌گویند «ز گهواره تا گور دانش بجوی.»

دکتر حسینی تصریح کرد: محدودیت مکانی هم برای تعلم و تربیت نداریم همانطور که پیامبر اسلام می‌فرماید برای علم‌آموزی حتی اگر لازم باشد باید به دورترین نقاط جهان سفر کنید.

حجت‌الاسلام حسینی اعلام کرد: همچنین فرقی بین زن و مرد در تحصیل نیست. اکنون می‌بینیم که در امر تحصیل حتی دختران موفق‌تر از پسران هستند. مدرسه دخترانه صدرا تبریز رتبه خوبی در کشور دارد ولی این رتبه نیز برای شهر اولین ها زیبنده نیست و باید بهتر از سال قبل باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: تحصیل در تنها مدرسه علوم و معارف اسلامی تبریز باید باعث رشد و موفقیت شما باشد. برای اینکه مدرسه به جایگاه اصلی خود بین مدارس معارف اسلامی کشور برسد ضمن تلاش عوامل مدرسه، تلاش شما دانش‌آموزان نیز بسیار مهم است.

وی با اشاره به اهمیت نیت در تعلیم و تربیت تاکید کرد: ما هیچ علم و درس غیرالهی نداریم فقط کافی است نیت‌مان از تحصیل هر درس و هررشته، خدمت به جامعه و خلق خدا باشد.

حجت‌الاسلام حسینی در ادامه بیان کرد: اگر ظرف علم انسان آلوده شود، علم شکوفا و بارور نمی‌شود؛ مخصوصا علوم و معارف اسلامی.

وی تاکید کرد: این مدرسه برای آن است که شما آینده‌سازان عزیزان ایرانی که در جای جای این کشور تحصیل می‌کنید، در آینده جزو اثرگذارترین نیروهای متعهد جامعه چه در قالب معلمان و چه در قالب سایر مشاغل باشید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در پایان با اشاره به اینکه تبریز شهر اولین‌هاست، از دانش‌آموزان و عوامل مدرسه دخترانه صدرا تبریز، خواستار تلاش مضاعف برای کسب رتبه اول بین تمام مدارس کشور در سال تحصیلی جدید شد.

گفتنی است:در پایان این مراسم از دبیران بازنشسته و اولیاء این مدرسه تجلیل به عمل آمد و زنگ آغاز سالتصیلی توسط مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی به صدا در آمد.

 


نوشته شده در   يکشنبه 2 مهر 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode