ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 9 فروردين 1403
پنجشنبه 9 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 31 شهريور 1396     |     کد : 180015

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خطاب به مسئولین هیئات مذهبی؛

عزاداری ما نباید باعث بدبینی مردم شود/ لزوم اجتناب از مسائل خرافی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در جمع مسئولین هیئات مذهبی، بایدها و نبایدهای عزاداری‌های ایام محرم را تشریح کرد.

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در جمع مسئولین هیئات مذهبی، بایدها و نبایدهای عزاداری‌های ایام محرم را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم شامگاه دیروز، چهارشنبه، در همایش مسئولان هیئات مذهبی که در مصلی اعظم امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: یکی از دلایلی که قیام عاشورا میان مسلمانان فراموش نمی‌شود، برگزاری‌ عزاداری‌های فاخر به صورت سالانه است.

وی ادامه داد: علت برگزاری برنامه‌های متنوع در هفته دفاع مقدس نیز همین است که خدمات رزمندگان و شهدای ۸سال دفاع مقدس گرامی داشته شده و فراموش نشوند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد: دشمنان می‌خواهند به عزاداری‌های ما آسیب وارد کنند و ما باید بیش از پیش مراقب باشیم. یکی از این آسیب‌ها ترویج روضه‌های غلط و بی‌معناست.

وی تصریح کرد: همچنین هرسال خرافه‌های جدیدی به عزاداری‌های ما وارد می‌شود که بسیار خطرناک است. قمه‌زنی که خوشبختانه امروز به صورت علنی انجام نمی‌شود اما قفل بستن به بدن، وارد شدن به حرم‌های مطهر با وضع و روشی خاص و... همه جزو خرافه‌ها هستند و باید از بین بروند.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم همچنین درباره آسیب‌های عزاداری‌های ماه محرم تشریح کرد: مدح‌ و تمجیدهای بی‌معنا، آهنگ‌های مبتذل، به‌کارگیری شیوه‌های غلط برای گرم‌کردن مجلس، کینه‌ورزی و اختلافات مذهبی از جمله آسیب‌های عزاداری‌های ماه محرم است.

وی در ادامه با بیان اینکه نباید عزاداری‌های خیابانی ما باعث بدبینی مردم شود، افزود: بخاطر عزاداری ما نباید خیابان‌ها مسدود شود و حداقل اگر در خیابان عزاداری می‌کنیم، باید همکاری‌های لازم را با ماموران راهنمایی و رانندگی داشته باشیم.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: قرآن و قرائت و تفسیر آن باید جزو اصلی عزاداری‌های ما باشد نه اینکه فقط در آغاز مراسم به قرائت چند آیه اکتفا کنیم. بیان مضامین انقلابی و قرآنی در قالب زبان حال از دیگر ضرورت‌های عزاداری‌هاست.

وی اضافه کرد: مسائل روز همچون ظلم دولت میانمار و نسل‌کشی مسلمانان در آن کشور می‌تواند مباحث و موضوعات عزاداری‌ها در  هیئات مذهبی باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در پایان سخنان خود از اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، راهنمایی و رانندگی استان و تمام دستگاه‌هایی که برای برگزاری مراسم‌های عزاداری فاخر در این یام تلاش می‌کنند، تقدیر کرد.


نوشته شده در   جمعه 31 شهريور 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode