ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 31 فروردين 1403
جمعه 31 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 16 آبان 1397     |     کد : 185637

نشست پوتین با اعضای شورای امنیت ملی روسیه برای بررسی شرایط پس از تحریم ایران

رئیس‌جمهور روسیه در نشست با اعضای شورای امنیت ملی این کشور، تحریم‌های آمریکا علیه ایران را غیرقانونی خواند.

 رئیس‌جمهور روسیه در نشست با اعضای شورای امنیت ملی این کشور، تحریم‌های آمریکا علیه ایران را غیرقانونی خواند.


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه امروز (سه شنبه) تحریم های آمریکا علیه ایران را غیرقانونی توصیف کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، کاخ کرملین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، رئیس‌جمهور روسیه امروز در جلسه ای با اعضای شورای امنیت ملی روسیه، تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران را به بحث و گفت‌وگو گذاشت.

بر اساس اعلام کاخ ریاست‌جمهوری روسیه، پوتین در این نشست تأکید کرده که اقدامات آمریکا علیه تهران کاملا غیرقانونی است.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین در این رابطه گفت: «رئیس‌جمهور پوتین در دیدار با اعضای دائم شورای امنیت ملی روسیه به تبادل آراء درباره اوضاع پس از وضع تحریم‌های آمریکا علیه ایران پرداخت. در این نشست بر غیرقانونی بودن اقدامات واشنگتن در این رابطه تأکید بسیار شد».

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه نیز ساعاتی پیش در مادرید در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای اسپانیایی خود به موضوع تحریم‌های واشنگتن علیه تهران پرداخت و این تصمیم آمریکا را مغایر با قوانین و تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل و اقدامی «کاملا غیرقانونی» توصیف کرد.

وی در ادامه تأکید کرد که مسکو در همکاری با شرکای خود در توافق هسته‌ای ایران (برجام) به دنبال سازوکاری برای تضمین تداوم تعاملات تجاری و اقتصادی با ایران با وجود تحریم‌های آمریکا است.

برنامه جامع اقدام مشترک، برجام، میان ایران و ۵ کشور دیگر (آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه، چین، روسیه) به اضافه اتحادیه اروپا در ماه تیر سال ۹۴ شمسی (۲۰۱۵ میلادی) به امضای همه طرفین رسید. آمریکا اردیبهشت سال ۹۷ (۲۰۱۸ میلادی) به طور یکجانبه از برجام خارج شد اما طرف‌های اروپایی برجام مدعی ادامه اجرای تعهدات خود شده‌اند و از آن زمان تا کنون هنوز در تلاش هستند تا یک سازوکار مالی جدید برای ادامه تعاملات تجاری با ایران ارائه دهند؛ سازوکاری که با وجود وعده‌های مکرر برای نهایی شدن تا قبل از تاریخ 10 آبان‌ماه، روند آن همچنان در هاله‌ای از ابهام است.

آمریکا در زمان خروج از برجام تهدید کرده بود که تحریم‌هایی را که به واسطه توافق هسته‌ای ایران لغو شده بودند مجددا وضع می‌کند. وزرای خارجه و خزانه‌داری آمریکا روز دوشنبه در یک نشست خبری مشترک در زمینه بازگشت و آغاز دور دوم تحریم‌های این کشور علیه ایران مواضع دولت دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا را بیان کردند. آنها در این نشست ضمن اعلام رسمی هشت کشور معاف از تحریم‌های نفتی ایران مدعی شدند که 20 کشور واردات نفت خود را از ایران به صفر رسانده‌اند


نوشته شده در   چهارشنبه 16 آبان 1397  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode