ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 9 فروردين 1403
پنجشنبه 9 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 21 مهر 1397     |     کد : 185356

بلومبرگ:

آمریکا بدون متحدانش نمی‌تواند ایران را به چالش بکشد

شبکه خبری بلومبرگ سرمقاله روز جمعه خود را به اختلافات «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا با کشورهای اروپایی اختصاص داد و نوشت آمریکا بدون متحدانش نمی‌تواند ایران را به چالش بکشد.

 شبکه خبری بلومبرگ سرمقاله روز جمعه خود را به اختلافات «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا با کشورهای اروپایی اختصاص داد و نوشت آمریکا بدون متحدانش نمی‌تواند ایران را به چالش بکشد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وبگاه شبکه خبری بلومبرگ سرمقاله روز جمعه خود را به اختلافات دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا با کشورهای اروپایی اختصاص داده و نوشته آمریکا بدون متحدانش نمی‌تواند ایران را به چالش بکشد.

بلومبرگ در بخش آغازین مقاله، با اشاره به تلاش‌های دولت ترامپ برای قطع ارتباط ایران با سامانه موسوم به «سوئیفت»، آن را «ایده‌ای بد» توصیف کرده است.

«سوئیفت» سرواژه‌ای است که از کنار هم قرار گرفتن حرف اول عبارت «جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی» در زبان انگلیسی ایجاد شده است.

مقر اصلی این شبکه  که تراکنش‌های مالی جهانی را تسهیل می‌کند در بلژیک قرار دارد، اما اعضای هیئت مدیره آن را مدیران بانک‌های آمریکایی تشکیل می‌دهند. دولت آمریکا بعد از خروج از برجام، فشارها برای قطع دسترسی ایران به این شبکه را تشدید کرده است.

بلومبرگ نوشته است: «دولت ترامپ ظاهراً برای قطع ارتباط ایران با سامانه مالی جهانی مصمم است. واشنگتن، همزمان با احیای تحریم‌ها علیه ایران از ماه آینده ممکن است شبکه پیام‌رسانی سوئیفت را هم که پرداخت‌های برون‌مرزی را تسهیل می‌کند، هدف قرار دهد. این ایده بدی است.»

این رسانه آمریکایی تصریح کرد دخالت در کار سوئیفت، شکاف در حال گسترش میان آمریکا و اتحادیه اروپا را گسترده‌تر خواهد کرد. اولویت باید روی ترمیم این ائتلاف باشد. تحت فشار گذاشتن آن، در راستای منافع آمریکا نیست و هدف وسیع‌تر ما برای تغییر رفتار ایران را محقق نمی‌کند.

بلومبرگ خاطرنشان کرده وادار کردن سوئیفت به قطع رابطه با ایران مستلزم این است که این نهاد از قوانین اروپا تخطی کند و این کاری است که سوئیفت گفته آن را انجام نمی‌دهد.


نوشته شده در   شنبه 21 مهر 1397  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode