ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 1 ارديبهشت 1403
شنبه 1 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 5 مهر 1389     |     کد : 9775

این تیمیه : پیامبر اکرم 17 اشتباه ولی خلیفه دوم هیچ اشتباهی نداشته است !

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد عابدی در سومین نشست علمی که با موضوع «نقد و بررسی شبهات جدید وهابیت درباره حضرت زهرا‌(س)» در مجتمع آموزش عالی فقه برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد عابدی در سومین نشست علمی که با موضوع «نقد و بررسی شبهات جدید وهابیت درباره حضرت زهرا‌(س)» در مجتمع آموزش عالی فقه برگزار شد، اظهارداشت: شبهاتی که وهابیت در همه موضوعات مطرح کرده همگی متاثر از افکار و اندیشه های ابن تیمیه است و وهابیت حرف جدیدی ندارد.
رییس مرکز جهانی علوم اهل بیت‌(علیهم السلام) گفت: یکی از رهبران سرشناس وهابی از روند سب(دشنام) علنی خلفا بر منابر برخی روحانیون ابراز رضایت و خرسندی کرده و تاکید نموده ادامه این روند مانع از شیعه شدن بسیاری از جوانان اهل تسنن می شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین احمد عابدی در سومین نشست علمی که با موضوع «نقد و بررسی شبهات جدید وهابیت درباره حضرت زهرا‌(س)» در مجتمع آموزش عالی فقه برگزار شد، اظهارداشت: شبهاتی که وهابیت در همه موضوعات مطرح کرده همگی متاثر از افکار و اندیشه های ابن تیمیه است و وهابیت حرف جدیدی ندارد.
وی افزود: متاسفانه بحث های عالمانه و نقادانه در راستای اندیشه های ابن تیمیه هنوز به اندازه نیاز صورت نگرفته که با توجه به هجوم سیل آسای شبهات وهابیون، حوزه باید به سرعت وارد عمل شود.
این استاد حوزه گفت: وهابیت هر آنچه ابن تیمیه معتقد است به نقل از همه مسلمانان جهان بیان می کند و آنچه که وی قبول ندارد را مورد قبول هیچ یک از مسلمانان جهان نمی داند که توجه به این مطلب برای پژوهشگران ضروری است.
وی با اشاره به جدیدترین شبهه وهابیت در رد عصمت حضرت زهرا‌(س) اظهارداشت: به نظر علمای وهابی عصمت کل موجب عصمت جزء نمی شود درحالی که طبق قواعد منطقی عصمت کل، دلیل بر عصمت جزء است و از آنجایی که پیامبر اکرم فرمودند فاطمه پاره تن و جزئی از من است بنابراین اگر پیامبر معصوم باشد فاطمه به عنوان جزء ایشان باید معصوم باشد.
حجت‌الاسلام والمسلمین عابدی ادامه داد: متاسفانه نظرات ابن تیمیه به اینجا ختم نمی شود و او قائل است که پیامبر اکرم‌(ص) معصوم نیست که 17 اشتباه و امیر المومنین‌(ع) 27 اشتباه داشته اند ولی خلیفه دوم اشتباهی نداشته است و همچنین قائل است ایمان به پیامبر‌(ص) ممکن است موجب ورود به جهنم شود!
وی تصریح کرد: فخر رازی که امام المشککین است و در جسم و محدود نبودن خدا شک کرده است در عصمت حضرت زهرا شکی ندارد چون بر مسلمانان جهان عصمت فاطمه‌(ص) پوشیده نیست.
مدیر مدرسه علمیه حضرت ابوالفضل در پایان خاطرنشان کرد: بعد از جریان حزب الله، گرایش جوانان اهل سنت به سمت تشیع بسیار افزایش یافته و مشکل وهابیت نیز همین مسئله است بنابراین با هر عملی برای شیعه هراسی دست تلاش می‌کنند.

منیع : مرکز خبر حوزه


نوشته شده در   دوشنبه 5 مهر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode