ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 7 ارديبهشت 1403
جمعه 7 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 1 مهر 1389     |     کد : 9674

تقاضای اهل سنت الجزایر؛ جلوی توفان سهمگین «فتواهای عجیب» را بگیرید

«گروهي پيدا شده اند كه به نام اسلام و سنت، جوانان را جذب كرده و آنها را به كارهاي خلاف دين نظير تشكيل گروه هاي انتحاري دعوت مي كنند...

«گروهي پيدا شده اند كه به نام اسلام و سنت، جوانان را جذب كرده و آنها را به كارهاي خلاف دين نظير تشكيل گروه هاي انتحاري دعوت مي كنند و اينها تا كنون به بيش از سیصد گروه رسيده و عملا ناامني را در جهان اسلام شايع كرده اند و اين مفسده ها ناشي از صدور انواع فتواهاي بي پایه و منحرف كننده است.فتواي محرميت مرد بالغ بر اثر شير خوردن از زن نامحرم، رقص زنان براي نامحرمان در صورت تحريك نشدن مردان و... تنها بخشي از فتواهاي عجيبي است كه برخي داعيه داران ديني وهابی و مفتي ها به صدور آن اقدام كرده اند.
علماي مذهب مالكي الجزاير، از آنچه به نام هرج و مرج صدور فتوا از آن ياد كرده اند، به تنگ آمده و خواهان رسيدگي يك مرجع واحد به اين آشفتگي ديني شدند.
به گزارش «مذهب نیوز»، پایگاه خبری «ايلاف» با طرح این موضوع نوشت: «شيخ شمس الدين» از علماي الجزاير، با انتقاد از وضعيت كنوني صدور فتوا گفته است، «سال هاست كه در الجزاير مردم بر پایه مذهب مالكي، احكام خود را دريافت مي كنند؛ اما اكنون، گروهي به ادعاي پيروي از گذشته، اقدام به صدور فتواهايي مي كنند كه خارج از شريعت بوده و گمراهي مسلمانان را در پي خواهد داشت.»
این عالم دینی الجزایری افزود: گروهي پيدا شده اند كه به نام اسلام و سنت، جوانان را جذب كرده و آنها را به كارهاي خلاف دين نظير تشكيل گروه هاي انتحاري دعوت مي كنند و اين گرو ه ها تا كنون به بيش از سیصد گروه رسيده و عملا ناامني را در جهان اسلام شايع كرده اند و اين مفسده ها ناشي از صدور انواع فتواهاي بي پایه و منحرف كننده است.
بر پایه این گزارش، «عدة الفلاحي»، مشاور تبيلغي وزير امور ديني الجزاير نيز گفت: در اوضاع كنوني، نمي توان آشفتگي صدور فتوا را كنترل كرد و بايد هر چه سريعتر علماي اسلام تكليف صدور فتوا را روشن كنند تا مسلمانان بيشتر از اين سردرگم نشوند.
ذكر این نیز لازم است، در پنج سال گذشته، انواع فتواهاي عجيب از سوي برخي علماي وهابی در عربستان، مصر و امارات صادر شده كه هيچ سنديت علمي و ديني نداشته و جنجال هايي نيز در پي داشته است.
فتواي «رضاع كبير» (محرميت مرد بالغ بر اثر شير خوردن از زن نامحرم)، فتواي «ازدواج مسيار »، فتوای رقص زنان براي نامحرمان در صورت تحريك نشدن مردان و فتواي محرميت زنان و مردان كارمند، تنها در ساعات اداري، تنها بخشي از فتواهاي عجيبي است كه برخي داعيه داران ديني وهابی و مفتي ها به صدور آن اقدام كرده اند.


نوشته شده در   پنجشنبه 1 مهر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode