ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 9 ارديبهشت 1393     |     کد : 71337

جامعه وهابی در صدد نقد محمد عبدالوهاب است/ وهابیت شرکت نکردن در جنگ را معادل کفر می داند

استاد اسبق دانشگاه‌های وهابی عربستان سعوی که به تشیع گرایش یافته است، گفت: جامعه وهابیت به این نتیجه رسیده که تا محمد عبدالوهاب را نقد نکند جامعه وهابیت اصلاح نخواهد شد، چون عبدالوهاب اولین کسی بود که دست به کشتار مردم زد.

استاد اسبق دانشگاه‌های وهابی عربستان سعوی که به تشیع گرایش یافته است، گفت: جامعه وهابیت به این نتیجه رسیده که تا محمد عبدالوهاب را نقد نکند جامعه وهابیت اصلاح نخواهد شد، چون عبدالوهاب اولین کسی بود که دست به کشتار مردم زد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر عصام العماد، وهابی شیعه شده شب گذشته 8 اردیبهشت ماه در برنامه شب آسمانی شبکه قرآن و معارف سیما حاضر شد و به بیان برخی از اعتقادات وهابیت پرداخت و گفت: من از بچگی وارد مدرسه وهابیت شدم و از کودکی با اعتقادات وهابیت بزرگ شدم و می توانم بگویم که بزرگترین اشتباه وهابیت که از کودکی هم در فرزندان آنها نهادینه می شود بحث جنگ در قرآن است.

وی تصریح کرد: ما از کودکی طوری بزرگ می شویم که به این موضوع اعتقاد پیدا می کنیم که اگر کسی در جنگ شرکت نداشته باشد کافر از دنیا رفته این اعتقاد آن چنان در زمان نوجوانی در من قوی شده بود که با خود می اندیشیدم که من نماز و روزه ام را به جا آورده ام اما چون در جنگی شرکت نکرده‌ام کافر از دنیا می‌روم.

دکتر العماد افزود: این تفکرات باعث شده بود تا من در نوجوانی تصمیم بگیرم فردی را که شنیده بودم خلیفه دوم را قبول ندارد بکشم، الان آن فرد زنده است و 105 سال سن دارد در صورتی که من می خواستم زندگی را از او بگیرم.

این وهابی شیعه شده تأکید کرد: ما موضوع جهاد در قرآن را به خوبی درک نکرده‌ بودیم و آن قدر در فریضه جهاد غرق می شدیم که شرایط و ضوابط و قوانینش را اشتباه می فهمیدیم.

دکتر العماد تأکید کرد: سرماخوردگی قابل علاج است اما یک سرطان ممکن است که دیگر درمان نداشته باشد. وهابیت هم مانند سرطان است که درست نمی شود. درون ذهن یک وهابی پر است از کلمات رسول اکرم(ص) و خداوند، اما این کلمات آن چنان به هم ریخته است که بیشتر به یک انبار نامنظم و دارای هرج و مرج شباهت دارد

وی همچنین اظهار داشت: علوم اسلامی بر مبنای علوم عقلانی است اما در وهابیت در کل علوم عقلانی را قبول ندارند. بنابراین چگونه می توان وهابیت را اصلاح کرد؟! جامعه وهابیت در زمان شیخ محمد عبدالوهاب یعنی نزدیک به 300 سال پیش بسیار بسته بوده اما امروزه در جامعه جدید خود به خود مجبور هستند که بازتر باشند زیرا فضای مجازی همه کتابهای ممنوع را در اختیار دانشجویان می گذارد.

وی تصریح کرد: الان اولین بار در تاریخ عربستان است که در کل دانشگاه های عربستان شخصیت محمد عبدالوهاب مورد انتقاد است و الان به صراحت می گویند تا عبدالوهاب را نقد نکنیم نمی توانیم جامعه عربستان را اصلاح کنیم زیرا اصل مطلب بنیانگذار وهابیت یعنی محمد عبدالوهاب است.

این استاد سابق وهابیت که اکنون شیعه شده است، گفت:  اگر عبدالوهاب را مقدس بدانیم باید آدم کشی در عربستان نهادینه شود چون اولین کسی که در عربستان آدم‌های زیادی را با شمشیر خود سر می برد خود عبدالوهاب بود.

وی در پایان سخنانش تصریح کرد: الان وهابیت خود به این نتیجه رسیده که برای اصلاحات در جامعه و برای این که آدم کشی متوقف شود دیگر نمی توان عبدالوهاب را مقدس دانست.

یادآور می شود، دکتر عصام العماد، وهابی شیعه شده یکی از برجسته ترین استادان وهابیت در دانشگاه امام محمد بن سعود بوده، که در زمانی که نقد کتب شیخ مفید از سوی دانشگاه به وی واگذار می شود با اعتقادات شیعی آشنا شده و به تشیع گرایش می یابد و در نهایت نیز شیعه می‌شود.


نوشته شده در   سه شنبه 9 ارديبهشت 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode