ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 7 فروردين 1389     |     کد : 6925

اهانت مجدد وهابیت به آیت‏الله سیستانی

پس از اهانت العریفی به آیت‏الله سیستانی، موج این اتهام‏ها و اهانت‏ها به رسانه‏ها و سایت‏های وهابیون رسیده و به بهانه نقد کتاب، انواع بی‏حرمتی‏ها را به ایشان روا می‏دارند.


پس از اهانت العریفی به آیت‏الله سیستانی، موج این اتهام‏ها و اهانت‏ها به رسانه‏ها و سایت‏های وهابیون رسیده و به بهانه نقد کتاب، انواع بی‏حرمتی‏ها را به ایشان روا می‏دارند.
به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ پایگاه اطلاع‏رسانی المسلم به مدیریت ناصر بن سلیمان العمر از دانش‏آموختگان مدارس علمیه وهابیون سعودی اخیرا به بهانه نقد کتابی به نام "نگاهی به نظرات فقهی آیت‏الله سیستانی" که در نجف چاپ و منتشر شده، انواع اتهامات و بی‏حرمتی‏ها را به ایشان روا داشته‏اند.
پس از بی‏احترامی‏هایی که العریفی امام جمعه ریاض در بهمن ماه سال گذشته به آیت‏الله العظمی سیستانی ابراز کرده بود، به نظر می‏رسید که با توجه به موج مخالفت‏ها و اعتراضات شیعیان و اهل سنت و حتی برخی از علمای اهل سنت که در داخل عربستان و دیگر کشورهای اسلامی علیه این بی‏احترامی‏ها برپا شد، دیگر شاهد اینگونه بی‏حرمتی‏ها در حق بزرگان تشیع نباشیم. اما هنوز چند ماهی از قضیه العریفی نگذشته که این بار وهابیون خرده‏پا و ریزه‏خواری که هیچ جایگاهی در میان حتی پیروان اهل سنت در کشور خود ندارند و تنها به لطف رسانه‏های پرشمار خود سعی در تخطئه مکتب شیعه دارند، به بهانه نقد کتابی فقهی نوشته محمد بن سعد العید که به معرفی نظرات فقهی آیت‏الله سیستانی پرداخته، ایشان را مورد تهاجم بی‏شرمانه‏ترین توهین‏ها قرار داده‏اند.
اتهاماتی چون حمایت از ورود صلیبیان و کفار(آمریکایی‏ها) و نیز صفویان(ایرانی‏ها) به خاک عراق و حمایت از کشتار جوانان عراقی به دست آمریکایی‏ها، تنها بخش کوچکی از این اتهامات بی‏اساس و کذب است.
نویسنده المسلم درمقاله خود با بیان اینکه صفت "عظام" که برای مراجع در ایران و عراق شایع است، رساندن آنها به مقام الوهیت و کفر است، از این نحوه برخورد شیعیان با مراجع خود به شدت انتقاد می‏کند!
مهند الخلیل نویسنده مقاله در بخش دیگری از نوشته خود آورده: "براساس متون شرعی شیعیان، مراجع در زمان غیبت امام عصر(ع) در جایگاه امام هستند و احکام ایشان مانند احکام الهی واجب الطاعة است" او سپس به همین بهانه هرآنچه می‏توانسته در راه توهین و حرمت‏شکنی نسبت به امام عصر(ع) و نیز مراجع شیعه و به خصوص آیت‏الله سیستانی تلاش کرده است!
در کتاب "نگاهی به نظرات فقهی آیت‏الله سیستانی"، نویسنده با تقسیم‏بندی ابواب فقهی شیعه، نظرات آیت‏الله را هم در همان باب به طور خلاصه توضیح داده است. در حالی که الخلیل برای هر باب از نظرات ایشان، اهانت و تمسخری در نظر گرفته است! جالب اینجاست که نظرات آیت‏الله سیستانی کاملا با فقه اسلامی همسان و مشابه است و شاید برخی از آنها را بتوان در نظرات دیگر علمای اسلامی هم یافت. اما نویسنده بی‏سواد این مقاله تنها در حالت تهاجم بوده و هر نظر معقولی را به تمسخر گرفته است.
مثلا در باب پوشش، نظر آیت‏الله مبنی بر پوشاندن عورات زنان و مردان از حتی هم‏جنسان خود است. اما گویا نویسنده مقاله "المسلم" به دلیل بیماری روحی و روانی خود این نظر را نمی‏پسندد و مورد تمسخر قرار می‏دهد!
برخی از بی‏احترامی‏های نویسنده مقاله درحدی است که انسان شرم دارد آنها را درباره یک انسان معمولی به کار ببندد؛ چه رسد به فقیه و مرجع والامقامی چون آیت‏الله سیستانی! از جمله آنها نسبت‏های ناروایی است که در چند جا به نسب و خاندان شریف این مرجع بزرگوار وارد می‏کند.
به نظر می‏رسد که شیعیان برای دفاع از موقعیت مرجعیت و معرفی جایگاه و مقام آنها در نظر معصومین(ع)، باید فعالیت‏های بیشتری درفضای رسانه‏ای و ماهواره‏ای به خرج دهند.

مذهب نيوز


نوشته شده در   شنبه 7 فروردين 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode