ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 1 ارديبهشت 1403
شنبه 1 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 6 دي 1391     |     کد : 47820

نقشه وهابی‌ها برای مسجدالحرام

روزنامه «ایندیپندنت» در این زمینه نوشته است: تخریب بخش‌های مهمی از مکان مقدس و تاریخی مسلمانان در مدینة النبی از ماه آینده میلادی آغاز می‌شود.

روزنامه «ایندیپندنت» در این زمینه نوشته است: تخریب بخش‌های مهمی از مکان مقدس و تاریخی مسلمانان در مدینة النبی از ماه آینده میلادی آغاز می‌شود.
 
«تخریب مسجدالنبی» موضوعی است که بیشتر به عنوان یک شوخی بی‌مزه به نظر می‌رسد؛ چرا که دشمن‌ترین دشمنان اسلام هم به خود جرات نمی‌دهند تا حتی در رویاهای خود به این مساله فکر کنند اما انگار شیخ‌های آل سعود که قهقهه‌های آنان در حال سرو مشروب‌های اصیل برای سران کاخ سفید هنوز در یاد مسلمانان جهان مانده، تصمیم گرفته‌اند تا این کابوس غیرقابل باور را تعبیر کنند.

به گزارش رجانیوز، بعد از احداث برج ساعت در حریم مسجدالحرام که علاوه بر توهین آشکار به عظمت جایگاه کعبه به عنوان مقدس‌ترین مکان عالم، حتی بدیهیات سازمان‌های بین‌المللی در زمینه آثار تاریخی و باستانی را نیز رعایت نکرده بود، اکنون برخی از اخبار و شایعات، خبر از نقشه شوم آل سعود و وهابی‌های حاکم بر آن برای توهین تاریخی و بی‌سابقه به حریم مسجدالنبی (ص) می‌دهند.

روزنامه «ایندیپندنت» در این زمینه نوشته است: تخریب بخش‌های مهمی از مکان مقدس و تاریخی مسلمانان در مدینة النبی از ماه آینده میلادی آغاز می‌شود. سعودی‌ها مدعی شده‌اند که به بهانه توسعه مسجدالنبی اقدام به این کار می‌کنند، اما ادامه ساخت و سازهای بی‌رویه و میلیاردی سعودی‌ها این نگرانی را در میان مسلمانان به وجود آورده است که آنان آثار تاریخی و فرهنگی اسلام را به بولدوزر‌ها می‌سپارند. خشم مسلمانان از اقدامات سعودی‌ها در قبال مقدس‌ترین اماکن مذهبی مسلمانان از زمان ساخت برج ساعت در کنار مسجدالحرام اوج گرفت که توهینی آشکار به مقدسات اسلامی به شمار می‌رود.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، بیشترین تخریب‌ها در قسمت غربی مسجد النبی یعنی جایی که ضریح مبارک پیامبر اسلام(ص) در آن واقع است، صورت خواهد گرفت. دکتر عرفان العلوی، پژوهشگر بیناد تحقیقات میراث اسلامی در این باره می‌گوید: بر کسی پوشیده نیست که شهر مدینة النبی نیاز به توسعه دارد، اما شیوه پادشاهی سعودی در این خصوص بسیار نگران کننده است. وی همچنین تاکید کرد که سعودی‌ها طی ۱۰ سال گذشته بسیاری از اماکن تاریخی و مذهبی اسلامی را تخریب کرده‌اند.

کار‌شناسان فرهنگی در عربستان می‌گویند که سعودی‌ها با اتکا به ثروت کلان نفتی خود و با توجه به اینکه خود را تنها تصمیم ساز اماکن مقدس مسلمانان می‌دانند، آثار و نمادهای اسلامی را در مکه و مدینه در معرض خطر جدی قرار داده‌اند. سعودی‌ها پیش از این و در شهر مکه مکرمه تپه‌های تاریخی اطراف مسجد الحرام را تبدیل به مجتمع‌های تجاری و آسمان خراش‌های ساخته شده به شیوه غربی کرده و همچنین خانه حضرت خدیجه (ع) را به بخشی از یک کتابخانه تبدیل کرده‌اند.

تخریب اماکن مقدس در مکه و مدینة‌النبی و ساخت و ساز به شیوه سعودی‌ها تحت تاثیر وهابیت و شیوخ وهابی صورت می‌گیرد که به دنبال حذف همه چیزهایی هستند که خود آن را بت پرستی می‌خوانند! نگرانی از ساخت و سازهای تازه در مسجدالنبی بیش از همه در مورد مقدس‌ترین بخش این مسجد یعنی روضة الجنة است که زیارت آن و نمازگزاردن در آن برای زائران مدینة النبی اهمیت بسیاری دارد.


نوشته شده در   چهارشنبه 6 دي 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode