ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 31 فروردين 1403
جمعه 31 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 22 فروردين 1391     |     کد : 35116

چرا مجامع جهانی در برابر جنایات وهابیت مهر سکوت بر لب نهاده‌اند‌

یکی از مراجع تقلید قم با اشاره به جنایات اخیر پاکستان گفت: ریشه همه اینها از وهابیت سرچشمه می‌گیرد که بلایی برای جهان اسلام شده است و چهره اسلام را مخدوش کرده و علمای جهان اسلام باید برای آن فکری کنند.

آیت‌الله ‌مکارم‌شیرازی با محکوم کردن ‌ترور گروهی از شیعیان در پاکستان
چرا مجامع جهانی در برابر جنایات وهابیت مهر سکوت بر لب نهاده‌اند‌ /علمای اسلام فکری ‌کنند
یکی از مراجع تقلید قم با اشاره به جنایات اخیر پاکستان گفت: ریشه همه اینها از وهابیت سرچشمه می‌گیرد که بلایی برای جهان اسلام شده است و چهره اسلام را مخدوش کرده و علمای جهان اسلام باید برای آن فکری کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی، این مرجع تقلید در ابتدای درس خارج فقه خود با اشاره به حادثه تلخی که بار دیگر در پاکستان اتفاق افتاد، گفت: از پاکستان خبر رسیده که گروهی از سپاه منفور صحابه جلوی اتوبوسی از شیعیان اهل بیت(ع) را گرفتند و مسافران آن را به رگبار بستند و مرد و زن و کودک را به قتل رساندند.

وی گفت: این مورد قبلا هم اتفاق افتاده و باز هم تکرار شد، اینها به چه دین و مذهبی پایبندند که به این صورت بیگناهان را می‌کشند.

آیت‌الله مکارم شیرازی ریشه اینگونه جنایت‌ها را وهابیت دانست و افزود: ریشه همه اینها از وهابیت سرچشمه می‌گیرد که بلایی برای جهان اسلام شده است و چهره اسلام را مخدوش کرده و علمای جهان اسلام باید برای آن فکری کنند.

وی افزود: ما به دولت پاکستان ایراد داریم که چرا نمی‌تواند امنیت شهروندان خودش را تأمین کند و به این صورت بی‌رحمانه افراد را به خاک و خون بکشند. از این گذشته چرا مجامع جهانی اعتراضی نمی‌کنند و فشار نمی‌آورند و مهر سکوت بر لب نهاده‌اند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه اگر یک نفر از خودشان کشته شود، صدایشان در عالم بلند می‌شود و تمام رسانه‌ها را پر می‌کنند، افزود: شیعیان بی‌گناه را از اتوبوس پیاده می‌کنند و به گلوله می‌بندند و آب از آب هم تکان نمی‌خورد. این چه برنامه جهانی است؟

آیت‌الله مکارم شیرازی ضمن محکومیت شدید این عمل تصریح کرد: با برادران پاکستانی چه شیعه و چه غیر شیعه، آنهایی که در راه اسلام هستند همدردی می‌کنیم و از دولت پاکستان و مجامع جهانی می‌خواهیم که جلوی این جنایات که در عالم سابقه نداشته را بگیرند و ریشه این گروه که منشأ این همه جنایات بی‌سابقه شده، را از جهان بکنند.


نوشته شده در   سه شنبه 22 فروردين 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode