ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 1 ارديبهشت 1403
شنبه 1 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 2 اسفند 1390     |     کد : 33068

مفتی مكه:تارك نماز؛ كافر و واجب القتل

اخیرا فتوای شیخ صالح الفوزان، عضو مجمع فقهی مكه مكرمه كه در آن قتل همكار تارك‌الصلاة واجب شمرده شده ، در پایگاه های اینترنتی و اجتماعی منتشرشده است.

 اخیرا فتوای شیخ صالح الفوزان، عضو مجمع فقهی مكه مكرمه كه در آن قتل همكار تارك‌الصلاة واجب شمرده شده ، در پایگاه های اینترنتی و اجتماعی منتشرشده است.

به گزارش شبكه اجتهادبه نقل ازالعربیه اخیرا فتوای شیخ صالح الفوزان كه در آن قتل همكار تارك‌الصلاة واجب شمرده شده، در پایگاه های اینترنتی و اجتماعی منتشرشده است.
بر اساس این گزارش: تاریخ انتشار فتوای اولیه فوزان در پایگاه اینترنتی یوتیوب دسامبر سال ۲۰۰۹ است كه در پاسخ به سوالی درباره شیوه رفتار با كارمند و همكاری كه نماز نمی‌خواند، صادر شده است ؛ اما اطرافیان شیخ باردیگر فتوای او را در سطح گسترده ای دراینترنت منتشر كرده اند.»
این پایگاه در ادامه نوشت: این مفتی كه عضو هیات عالی علمای عربستان سعودی است، در پاسخ به این فتوا گفته است، كسی كه نماز نمی‌خواند طبق این حدیث كه میان بندگی و كفر، ترك نماز است، مسلمان نیست، ادله از كتاب و سنت بر كافر بودن تارك الصلاة بسیار است.
این مفتی در پاسخ به این استفتاء كه “رفتار ما باید با فرد تارك الصلاة چگونه باشد؟”، گفت: «باید او را دور كرد بلكه اگر توبه نكرد و بر نماز مراقبت نكرد، كشتن وی واجب است… او توبه می‌كند و اگر توبه نكرد و نماز را ترك كرد، كشته می‌شود… استخدام كردن این فرد از اساس غلط است زیرا كفار بر امور مسلمانان ولایت ندارند و الگویی می‌شوند برای دیگران.»
شیخ صالح بن فوزان بن عبدالله الفوزان، متولد ۲۸ سپتامبر سال ۱۹۳۵ و عضو هیات عالی علمای عربستان سعودی، مجمع فقهی مكه مكرمه، كمیته ناظر بر مبلغان حج و كمیته دائم پژوهش‌های علمی و استفتاءات و امام و خطیب و مدرس مسجد جامع شاهزاده متعب بن عبدالعزیز آل سعود در الملز است.
گفتنی است انتشار دوباره و گسترده این فتوا در فضای اینترنت «تامل برانگیز» ارزیابی شده است.


نوشته شده در   سه شنبه 2 اسفند 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode