ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 1 ارديبهشت 1403
شنبه 1 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 16 مهر 1390     |     کد : 26470

توهین‌های خطیب سعودی به شیعیان و پاسخ حسن الصفار

در پی حوادث مناطق شیعه‌نشین عربستان خطیب جمعه مسجد النبی(ص) به شیعیان حمله کرده و آنها توهین کرد که شیخ حسن الصفار رهبر شیعیان عربستان به او پاسخ گفت.

در پی قیام مناطق شیعه‌نشین عربستان صورت گرفت
توهین‌های خطیب سعودی به شیعیان و پاسخ حسن الصفار
در پی حوادث مناطق شیعه‌نشین عربستان خطیب جمعه مسجد النبی(ص) به شیعیان حمله کرده و آنها توهین کرد که شیخ حسن الصفار رهبر شیعیان عربستان به او پاسخ گفت.
به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه فارس، پس از حوادث اخیر در منطقه شیعه‌نشین العوامیه که نظامیان آل‌سعود در آن به راهپیمایان حمله کرده و موجب کشته شدن تعدادی از مردم شدند، خطبای وهابی نیز در نماز جمعه روز گذشته به شیعیان و عقاید آنان حمله کردند.
در مهمترین حمله «شیخ علی الحذیفی» خطیب جمعه مسجد النبی(ص) در این مسجد شریف و در برابر دو میلیون نفر و در کنار مضجع پیامبراسلام(ص) شیعیان را رافضی خوانده و آنان را کافر و خارج شده از دین خدا دانست و در سخنان توهین‌آمیز گفته است: آنها اگر به دنبال ولایت ابن الحسن العسکری هستند یا همان «اباصالح ادعا شده» پس به سوی او بروند و بدانید که اهل بیت [ع] و صحابه از عقاید شیعیان بری هستند.
وی با بیان اینکه «ولایت فقیه» شری برگرفته از اعتقاد به «اباصالح» است، مدعی شد: شیعیان اقدامات و شورش‌های خود را به نام «اباصالح» انجام می‌دهند در صورتی که او اصلاً به دنیا نیامده است.!
خطیب جمعه مسجد النبی(ص) با بیان اینکه آنانی که در العوامیه تظاهرات کردند توسط کشورهای خارجی تحریک شده‌اند، به جوانان این منطقه توصیه کرده است که بهتر است کارهای خودشان را اصلاح کنند.
الحذیفی مدعی شده که شیعیان در دوره آل‌سعود از همه حقوق خود بهره‌مند شده‌اند! و تاکید کرده است که «آنها به همه خوبی‌هایی که این نظام داشته و دارد که قابل شمارش هم نیست دست یافته‌اند و کافی وضعیت خود را با قبل از حکومت آل‌سعود مقایسه کنند»!
وی در کار سازمان کنفرانس اسلامی هم دخالت کرده و خطاب به این سازمان گفته است: امروز از سازمان کنفرانس اسلامی می‌خواهم تا سخن حق درباره اقداماتی که با اسلام منافات دارد را بیان کند و از اعضای خود نیز بخواهد در امور دیگر کشورها دخالت نکنند.
وی با نادیده گرفتن دخالت نظامی آل‌سعود در بحرین افزوده است: بحرین نیز شاهد دخالت خارجی بود و این دخالت‌ها باعث شد که امرای بحرین از عربستان کمک بخواهند.
الحذیفی همچنین از علمای جهان اسلام خواسته است تا اقدامات اغتشاشی در عربستان سعودی را محکوم کنند و تاکید کرده است که «امنیت عربستان سعودی امنیت جهان اسلام است»
در پی این سخنان علما، بزرگان و نویسندگان و هنرمندان شیعه در عربستان سعودی اهانت‌ها علیه شیعیان را محکوم کرده‌اند.

* رهبر شیعیان عربستان: خطبای وهابی به دنبال ایجاد فتنه مذهبی هستند

در همین حال آیت‌الله حسن الصفار رهبر شیعیان عربستان با انتقاد شدید از سخنان خطبای جمعه در عربستان سعودی گفت: آنان به دنبال ایجاد فتنه مذهبی و درگیری طائفه‌ای هستند.
وی افزود: عده‌ای از تظاهرات در العوامیه سوء استفاده مذهبی و طائفه‌ای کرده‌اند و به دنبال آن بوده و هستند که شیعیان را مورد هدف قرار دهند و این در مصلحت عربستان نیست.
رهبر شیعیان عربستان خطاب به الحذیفی و دیگر خطبای وهابی گفت: چرا شیعیان از اقامه نماز جماعت در مناطقی که در آن زندگی می‌کنند محروم هستند؟ چرا هنگامی که به شیعیان در مسجد الحرام توهین می‌شود کسی او را محکوم نمی‌کند؟ چرا اگر شیعه‌ای بمیرد نمی‌تواند در منطقه زندگی‌اش دفن شود؟ چرا شیعیان از مناصب اداری محروم هستند؟ چرا اجازه ورود جنازه شیعیان به حرم نبوی را نمی‌دهند و یادمان نرفته که اجازه ورود جنازه شیخ العمری را برای تشییع در مسجد النبی(ص) ندادند؟ آیا عالمی پیدا نمی‌شود که در این باره سخن بگوید؟
به گزارش فارس، در العوامیه نیز آیت‌الله شیخ نمر النمر با اشاره به این سخنان و بیانیه وزارت کشور عربستان که دخالت خارجی را عامل حوادث عوامیه دانسته است، گفت: با اراده، ایمان و مقاومتمان در برابر سرکوب آنها می‌ایستم نه با خشونت.
وی افزوده است: در سال 1399 هـ.ق که در ایران انقلاب نشده بود و مردم العوامیه انتفاضه کردند و در روز ده محرم(عاشورا) قلع و قمع شدند چه نیروی خارجی از آنها حمایت می‌کرد؟ 


نوشته شده در   شنبه 16 مهر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode