ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 1 ارديبهشت 1403
شنبه 1 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 30 ارديبهشت 1390     |     کد : 19819

ادعاي وهابيون مبني بر تفاوت قرآن «شيعه و سني» كذب است

رئيس ستاد اقامه نماز كشور گفت: ادعاي وهابيون مبني بر اينكه قرآن شيعيان و اهل سنت متفاوت است كذب محض تاكنون نقطه‌اي از قرآن تحريف نشده است.

 رئيس ستاد اقامه نماز كشور گفت: ادعاي وهابيون مبني بر اينكه قرآن شيعيان و اهل سنت متفاوت است كذب محض تاكنون نقطه‌اي از قرآن تحريف نشده است.

به گزارش خبرنگار آيين و انديشه خبرگزاري فارس اعزامي از كاشان، حجت الاسلام والمسلمين محسن قرائتي رئيس ستاد اقامه نماز در مراسم اختتاميه شانزدهمين جشنواره قرآني دانشجويان دانشگاه‌هاي علوم پزشكي كشور، اظهار داشت: چند دستور در رابطه با قرآن وجود دارد. نخست اين كه قرآن تحريف نشده‌ است و ادعاي وهابيون مبني بر اين كه قرآن شيعيان تحريف شده و با قرآن اهل سنت تفاوت دارد كذب است و حتي يك نقطه از قرآن تحريف نشده است.
وي افزود‌: دومين دستور قرآني قرائت و سومين دستور قرائت با ترتيل و چهارمين دستور تدبر در قرآن است.
قرائتي با بيان اين كه مشكل حوزه و دانشگاه اين است كه برخي از علوم مفيد نيست و تصريح كرد: علم و اقدام مفيد چهار شرط لازم دارد و نخست اين كه واجب باشد، دوم اينكه مستحب باشد سوم نياز فرد بوده و چهارم اين كه نياز جامعه باشد. تمام اقدامات ما بايد بر اساس اسلام باشد. ما در زمينه علمي در حال حاضر نه شرقي و نه غربي نه اسلامي، بلكه گيج هستيم.
رئيس ستاد اقامه نماز كشور به انتقاد از بالا رفتن سن ازدواج پرداخت و گفت:‌ مطابق مفاهيم قرآني سومين نياز بشر ازدواج است كه بعد از نياز اكسيژن و نان قرار مي‌گيرد.
وي ادامه داد:‌چهار نوع نماز داريم نخستين نوع ‌نماز، نماز شكر است كه شاكر خداوند باشيم دومين نوع نماز، نماز رشد است و 250 نكته تكاملي در نماز وجود دارد سومين و چهارمين نوع نماز به ترتيب نماز انس و قرب است.
قرائتي گفت: ما نتوانسته‌ايم مزه دين را به مردم بچشانيم و مفاهيم قرآني را درست به مردم آموزش دهيم و اميدوارم دانشجوياني كه دراين جشنواره شركت كرده و تازه وارد حيطه قرآني شدند در جا نزده و به جلو بروند.
وي ادامه داد: قرائت قرآن توقفگاه نيست بلكه مرحله گذار است و اگر مشكلي نداشته قرآن را حفظ كنيد. به طور مثال تا به حال 2 هزار و 700 نكته حقوقي از قرآن استخراج شده است و من كه طلبه‌اي بيشتر نيستم، 250 نكته از نماز استخراج كردم.


نوشته شده در   جمعه 30 ارديبهشت 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode