ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 31 فروردين 1403
جمعه 31 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 27 آبان 1389     |     کد : 11558

بيانه ای علیه فتوای اخير یك چهره وهابی

شیخ «صالح فوزان» عضو وهابی كمیته صدور فتوای سعودی هفته پیش فتوایی صادر كرد و در آن انجام مناسك حج بر طبق تعاليم تمامي اديان و مذاهب به جز وهابیت را حرام اعلام كرد.

 
شیخ «صالح فوزان» عضو وهابی كمیته صدور فتوای سعودی هفته پیش فتوایی صادر كرد و در آن انجام مناسك حج بر طبق تعاليم تمامي اديان و مذاهب به جز وهابیت را حرام اعلام كرد.
به گزارش شبكه اجتهاد،، شیخ «صالح فوزان» چهره سرشناس وهابیت و عضو كمیته صدور فتوای سعودی دو روز پیش فتوایی صادر كرد و در آن انجام مناسك حج بر طبق تعاليم تمامي اديان و مذاهب به جز وهابیت را حرام اعلام كرد.
در واكنش به صدور این فتوا، حجة الإسلام و المسلمین شیخ «محمد الحسین» رئيس كميته دفاع از حقوق بشر در شبه جزيره عربستان بیانیه ای اعتراض آمیز صادر و اين فتواهاي باطل وهابيون و رژيم آل سعود را محكوم كرد و نیز از تمامي علما و روشنفكران خواست تا موضع خود را در قبال اين اقدام اعلام كنند. متن كامل این بیانیه به شرح ذیل است:
بسم الله الرحمن الرحيم
باري ديگر ذي حجه و ايام مبارك و فرخنده اش از راه رسيد. ايامي كه مي بايست وقت تحكيم وحدت و رفع هرگونه تفرقه و جدائي ميان مسلمانان جهان باشد.
موسم حج مي بايست همچون كنگره اي باشد كه در آن تمامي مسائل بزرگ مسلمانان حل و روحيه مهر و دوستي، آنها را در بر بگيرد. ليكن با كمال تأسف امسال شاهد عكس اين ماجرا شديم. فتواهايي با رنگ و بويي فرقه اي، از گوشه و كنار حريم امن الهي به گوش مي رسند كه باعث ايجاد تفرقه و بغض در ميان مسلمانان، و همچنين اسائت به اسلام و مسلمين مي شوند.
مسئول ارشاد حجاج سال گذشته درخواست كتبي را به مقامات ذيصلاح داد تا مقامات مسئول اجازه دهند 'حجاج مناسك خود را طبق تعاليم مذهبشان انجام دهند'.
صالح الفوزان، در اعتراض به اين مقاله چنين گفت: از صدور چنين درخواستي از شخصي چون مسئول ارشاد حجاج اين كلمات واقعاً بدور است. چرا كه اين درخواست وي با مسئوليتش كه ارشاد حجاج است در تعارض است. اگر هر كسي بر طبق مذهبش مناسك حج را بجاي بياورد ، پس ارشاد ما چه سودي ميتواند داشته باشد؟
الفوزان در ادامه افزود: انجام مناسك حج به شيوه ديگر مذاهب با كتاب خدا و سنت رسولش كاملاً در تعارض اند و حجاج مي بايست به شيوه ي وهابي ها مناسك حج را بجاي بياورند تا حج آنها مورد قبول درگاه خداوند قرار بگيرد.
وي با برداشت ديگري از حديث رسول خدا: 'خذوا عني مناسككم' افزود 'و نحن ندعوا إلي الأخذ بالدليل لا الإلتزام بمذهب معين' ما از همه مسلمانان مي خواهيم تا در مورد اعمال مناسك حج تعاليم مذهب خويش را كنار گذاشته و با در نظر گرفتن ادله شرعي كه در دست داريم بر طبق احكام و روايات ما مناسك حج را بجاي آورند.. ما نمي توانيم به زور عقايدمان را به آنها تحميل كنيم ولي نيز نمي توانيم تحمل كنيم كه ديگر مذاهب با بدعيات و شرك، مناسك خود را به جاي مي آورند و بايد به آنها اشتباهاتشان را بفهمانيم.
گوئي تنها مذهب بر حق، وهابيت است و ديگر مسلمانان به گفته الفوزان مي بايست مهر بطلان بخورند.
الفوزان مي پندارد كه 'إن ما قام عليه الدليل' شريعت آل سعود وهابيت است كه خدا و رسولش (ص) نيز به پيروي از آن جهانيان را ملزم كرده اند. وي گفت: در صورتي كه مسلمانان طبق مذاهب خويش مناسك را بجاي آروند حج آنها فاسد خواهد بود زيرا اين امر با كتاب و سنت در تعارض است.
اي ملت هاي جهان اسلام، اي علماي أزهر، اي روشنكفران مغرب عربي، اي علماي شام، قم مقدس و نجف اشرف، اسلام سعودي هم اكنون از شما مي خواهد تا دست از مذاهب خويش كه با كتاب و سنت در تعارض اند برداريد آنها از شما مي خواهند تا احكام دينتان را از فقها و علماي سعودي وهابي ياد بگيريد. وهابيتي كه خود را وصي و جانشين دين و شريعت مي داند. وهابيون مي پندارند تنها خودشان ميتوانند قرآن و سنت را بفهمند!
وظيفه ما در قبال اين خزعبلات چيست؟
بيانيه الفوزان، عضو عالي ترين هيئت افتاء عربستان، كه با رضايت تام مقامات مسئول صادر شده و همچنين صادر نشدن هيچگونه جوابي از طرف مقامات رسمي و عليرغم پيامدهاي منفي كه اين فتوا بر مسلمانان در بر خواهد داشت و همچنين رد تمامي مذاهب غير از وهابيت توسط الفوزان، نشان ميدهد كه آل سعود مشكلش تنها شيعيان جهان نيستند كه تمام مذاهب ديگر را مشكل خود مي دانند. الفوزان به مذاهب شيعه و سني ايمان ندارد كه يك مذهب خبيث و منحرف به نام وهابيت كه از دين اسلام و عقايد فقهي و تمامي مفاهيم آن بدور است را مبدأ و مقصد سعادت مي داند.
اين فرقه وهابيت براي آن روي كار آمده كه ظاهر زيباي اسلام را بد جلوه دهد. آنها سعي دارند تا با كاشتن نهال فتنه، دودستگي و جدائي را در ميان مسلمانان ايجاد كنند.
وهابيون با تأسيس باندهاي تروريستي در تمام نقاط جهان كه با هدف خدمت به دشمنان اسلام به فعاليت هاي تروريستي خود مي پردازند سعي در نشر فرهنگ تكفير و مباح دانستن ناموس و اموال ديگر مذاهب، دارند. عمليات تروريستي كه به مرگ و مير و بر هم زدن امنيت و آرامش و وحدت ميان مسلمانان ختم مي شود.
عليرغم ادعاي باطل رژيم آل سعود مبني بر برخورداري نظام از ملايمت و بخشش ديني و نيز ادعاي ترويج گفتگوي اديان و مذاهب، اين فتواهايي كه هر از چند گاهي بر زبان هيئت افتاء جاري مي شوند، عكس اين را اثبات مي كنند، چرا كه بزرگ ترين نهاد ديني اين رژيم كه هيئت افتاء است، تعدد مذاهب را رد و باطل مي داند.
كما اينكه اين فتواها بسان چراغ سبزي مي مانند كه به علماي ظالم وهابي و سربازان امر به منكر و نهي از معروف اين اجازه را مي دهد تا به محض مشاهده اداي مناسك حج بر خلاف تعاليم مذهب وهابي توسط حجاج با آنها برخورد كنند. اما متأسفانه در چنين روزهاي پر خير و بركتي، شاهد اهانت به مسلمانان و سلب آزادي در اداي مناسك ديني شان هستيم. وهابيون با سب و اهانت به مقدسات، و در بعضي وقتها با شكنجه روحي و جسدي، در سياه چالهاي مخوف نظام، از حجاج پذيرائي مي كنند.
اين در حالي است كه اين رفتارها از آل سعود و در اين بقعه مقدسه كه يكي از مقدسترين مقدسات مسلمان به شمار ميرود به يك امر مرسوم تبديل شده است. سرزميني كه مي بايست مهد حل اختلافات مذهبي ميان مسلمانان باشد، به ميدان نبرد فرقه اي تبديل شده است.
رفتار بد و وحشيانه و به دور از انسانيت پليس ديني با حجاج و مسلمانان شيعي و سني و نيز حس برتري فرقه اي حاكم بر وهابيون و ادعاي فهم صحيح احكام و شريعت اسلامي، عدم لياقت اين رژيم را در ادره امور حرمين شريفين اثبات مي كند.
بر تمام علماء و شخصيت هاي ديني و مخلص، و تمامي حكومت هاي اسلامي واجب است كه راه حلي پيدا كنند تا اداره حرمين شريفين را از اين رژيم فاسد و ستمگر سلب كنند.
مي بايست اداره حرمين شريفين بدور از تعصبات فرقه اي در بر گيرنده تمام مسلمانان جهان با وجود تعدد مذاهبشان باشد و آثار اندك بجا مانده از ميراث عظيم اسلامي در مكه و مدينه را از تيشه ظلم آل سعود در امان بدارند.
 
منبع: شیعه آنلاین


نوشته شده در   پنجشنبه 27 آبان 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode