ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 14 مهر 1389     |     کد : 10079

ازدواج اجباری؛ امری قانونی در وهابیت

قوانین وهابی سعودی به مردان اجازه می‌دهد كه دختران و خواهران خود را از ازدواج منع كرده و یا به زور به ازدواج هر كسی كه تمایل داشته باشند...

 قوانین وهابی سعودی به مردان اجازه می‌دهد كه دختران و خواهران خود را از ازدواج منع كرده و یا به زور به ازدواج هر كسی كه تمایل داشته باشند درآورند؛ در حالی كه مطابق اسلام اصیل ـ كه به وسیله اهل‏بیت پیامبر(ص) تبیین شده است ـ عقد اجباری و بدون رضایت زوجه، باطل است.
به گزارش شبكه اطلاع رسانی اجتهاد به نقل از خبرگزاری اهل بیت (ع) ـ ابنا ـ، زنان در عربستان سعودی حق ندارند در خصوص همسر آینده خود تصمیم بگیرند و تعالیم وهابی و سنت‌های قبیله‌ای حاكم بر عربستان به پدران یا مردان قیم زنان اجازه می‌دهد تا مستقلا در خصوص همسران آینده آنها تصمیم‌گیری كنند.
مثلاً چندی پیش، یك خانم پزشك 42 ساله اهل عربستان از دادگاه تقاضا كرد تا اجازه ازدواج وی را با یكی از همكاران جراحش صادر كند اما دادگاه حق را به پدر و برادران این پزشك زن عرب داد. پدر و برادران این خانم می‌گویند كه مرد مورد علاقه وی از قبیله‌ای دیگر است و وی حق ندارد با مردی از قبیله‌ای دیگر ازدواج كند!
«سهیلا زین‌العابدین» از فعالان حقوق بشر در عربستان در اعتراض به این موضوع اظهار داشت: در عربستان گاهی یك دختر 10 ساله به زور به خانه بخت فرستاده می‌شود اما زنی 42 ساله از ازدواج منع می‌شود!
بنا بر گزارش فوق، هرچند كه شریعت اسلامی می‌گوید كه پدر باید با ازدواج دختر دوشیزه موافقت كند اما در عربستان تعالیم وهابی و سنت‌های قبیله‌ای به مردان اجازه می‌دهد تا سرنوشت آینده دختران یا خواهران خود را تحت كنترل خود درآورند.
در حالی كه گزارش‏ها پر از نمونه‌هایی از نقض حقوق زنان در عربستان سعودی است، تاكنون دیده نشده است كه این كشور برای عدم رعایت حقوق بشر مورد كوچك‌ترین مجازاتی از سوی غرب قرار گیرد. در عوض مقامات آمریكایی تصمیم گرفته‌اند كه بزرگ‌ترین قرارداد نظامی تاریخ خود را به ارزش 60 میلیارد دلار با حكومت آل‌ سعود منعقد كنند.
این قوانین وهابی در حالی به نام اسلام در عربستان رواج دارد كه مطابق اسلام اصیل ـ كه به وسیله اهل‏بیت(ع) تبیین شده است ـ عقد اجباری و بدون رضایت زوجه، باطل است. همچنین «دختران رشیده» و نیز «زنان» می‏توانند بدون دخالت دیگران، سرنوشت و همسر آینده‏ی خود را انتخاب كنند.
بنا به فتوای همه مراجع معظم تقلید، اگر پدر و مادر، فرزندان خود (پسر يا دختر) را مجبور سازند با شخصی غير از شخص مورد علاقه خود ازدواج كنند، عقد باطل است.
 
منبع: خبرگزاری اهل البيت


نوشته شده در   چهارشنبه 14 مهر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode