ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 9 فروردين 1403
پنجشنبه 9 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 13 آبان 1397     |     کد : 185611

اختلال سلامت روان؛

محصول گوشی هوشمند

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، استفاده کودکان از گوشی‌های هوشمند و تبلت منجر به ایجاد اختلالات سلامت روان در‌ آنها می‌شود. اختلال سلامت روان؛ محصول گوشی هوشمند

 نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، استفاده کودکان از گوشی‌های هوشمند و تبلت منجر به ایجاد اختلالات سلامت روان در‌ آنها می‌شود.
اختلال سلامت روان؛ محصول گوشی هوشمند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دیلی‌میل، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، استفاده کودکان از گوشی‌های هوشمند و تبلت منجر به ایجاد اختلالات سلامت روان در‌ آنها می‌شود.

این بررسی که در دانشگاه سن دیگو صورت گرفته تأکید می‌کند، کودکان دو ساله‌ای که عادت به استفاده از تلفن هوشمند دارند، در معرض استرس و اضطراب هستند.

علاوه بر استرس و اضطراب، اختلالات آنها تا سطح پیشرفته‌تری ادامه می‌یابد و منجر به اختلالت گسترده سلامت روان در‌ آنها می‌شود.

محققان دانشگاه ایالتی سن دیگو دانشگاه گرجستان در تازه‌ترین بررسی‌های خود دریافتند، در واقع کودکان و نوجوانانی که به گوشی‌های خود و اینترنت اعتیاد دارند، در مغزشان دچار بی‌تعادلی شیمیایی هستند که آنان را در معرض ابتلا به افسردگی و اضطراب قرار می‌دهد.

تحقیقات جدید پژوهشگران آمریکایی نیز نشان داده است که 97 درصد از کودکان زیر 4 سال در ایالات متحده صرف نظر از درآمد خانواده، از تلفن همراه استفاده می‌کنند.

کارشناسان بهداشتی باور دارند، اختلالات خواب، چاقی، منزوی شدن، تومور مغزی، خطر ابتلا به سرطان، آسیب انگشتان دست، کاهش مهارت‌های ارتباطی و محدود شدن یادگیری تنها بخشی از عوارض استفاده کودکان دو ساله از تلفن همراه هوشمند است.

 به گفته پژوهشگران، کودکان با کاهش میل به کنجکاوی، احساسات پایدار خود را از دست می‌دهند.

الکسا، محقق ارشد این پژوهش و سرپرست تیم مطالعاتی می‌گوید: «تأثیرات استفاده از موبایل بر روی سلامت روان کودکان موضوعی مهم است که از سوی پزشکان باید پیگیری شود».


نوشته شده در   يکشنبه 13 آبان 1397  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode