ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 9 بهمن 1397     |     کد : 186537

«کنگره ملی فرهنگ و هنر سپاه» در تبریز برگزار می‌شود

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا گفت: «کنگره ملی فرهنگ و هنر سپاه» طی روزهای 10 الی 12 بهمن ماه با حضور منتخبان کنگره و اقشار مختلف مردم در در باغ موزه دفاع مقدس تبریز برگزار می‌شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا گفت: «کنگره ملی فرهنگ و هنر سپاه» طی روزهای 10 الی 12 بهمن ماه با حضور منتخبان کنگره و اقشار مختلف مردم در در باغ موزه دفاع مقدس تبریز برگزار می‌شود. 
  
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام حسن کاملی‌فر در نشستی با اصحاب رسانه استان به مناسبت برگزاری "کنگره فرهنگ و هنر سپاه" اظهار کرد: در این کنگره، ظرفیت و توانمندی سپاهیان در حوزه فرهنگ و هنر به نمایش گذاشته می‌شود. 
  
وی در خصوص اهداف برگزاری این کنگره نیز گفت: بزرگداشت چهل سالگی انقلاب با تاکید بر شعار "افتخار به گذشته و امید به آینده"، نمایش توانمندی‌های سپاه در حوزه فرهنگی، هنری و ادبی، جامه‌ی عمل پوشاندن به فرمایشات مقام معظم رهبری در استفاده از ظرفیت فرهنگ و هنر و همچنین بهره‌برداری مناسب از سرمایه انسانی از جمله این اهداف است. 
  
وی در ادامه با تاکید بر این‌که این کنگره به نوعی کنگره‌ی بین المللی است، چرا که از 30 میهمان خارجی نیز دعوت کرده‌ایم، گفت:  هنرمندانی از جبهه مقاومت اسلامی و انقلاب نیز در این کنگره شرکت کرده‌اند که آثار خود را در کنگره ارائه خواهند کرد. 
  
کاملی فر با تاکید بر این‌که در دنیا بی‌نظیر است که انقلابی بعد از گذشت 40 سال بتواند بر روی همان آرمان‌ها، اهداف و اصول اول  تاکید کند، افزود: انقلاب اسلامی ایران بعد از گذشت 40 سال همچنان بر اهداف و آرمان‌های خود ایستاده است. 
  
وی خاطرنشان کرد: برخی این شبهه را مطرح می‌کنند که پیشرفت‌های حاصل شده به مقتضای پیشرفت دنیا بوده و بدون انقلاب هم می‌شد به این پیشرفت‌ها دست یافت، در حالی که با یک مقایسه منصفانه و عالمانه می‌توان دریافت که انقلاب اسلامی ایران دستاوردهای شگرفی داشته و با شتاب بیشتری توسعه و پیشرفت کرده است. 
  
وی تاکید کرد: با بررسی دستاوردهای انقلاب در حوزه های مختلف "رویکردها، جهت‌گیری‌های سیاسی، راهبردها و عملکردها" مشخص می‌شود که انقلاب دستاوردهای بسیاری داشته است که رسیدن استقلال واقعی، تشکیل حکومت اسلامی با محوریت ولایت فقیه، مردم سالاری دینی و برگزاری انتخابات، داشتن قدرت دفاعی و بازدارندگی، اعتماد به نفس مردم و جوانان و... از جمله این دستاوردهاست. 
  
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا با بیان این‌که پیشرفت ایران اسلامی همواره با شتاب بوده است، یادآور شد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، دو درصد تولید علمی جهان را خود اختصاص داده‌ایم در حالی که پیش از انقلاب این میزان برابر با یک دهم درصد بود. 
  
وی با تاکید بر این‌که ایران اسلامی در بین 20 کشور برتر دنیا در تولید علم، رتبه 15 را به خود اختصاص داده است، گفت: پیش از پیروزی انقلاب، ایران جزو سه کشور آخر قاره آسیا در حوزه بهداشت و درمان بوده در حالی که بعد از پیروزی انقلاب، جزو سه کشور برتر آسیا در حوزه بهداشت و درمان شده است. 
  
وی با بیان این‌که امروز ایران اسلامی جزو سه کشور اول دنیا در حوزه تکنولوژی سدسازی است، افزود: پیش از انقلاب تنها 15 الی 16 سد در کشور وجود داشت در حالی که امروز پیشرفت‌های بزرگی در این رابطه حاصل شده است. 
  
کاملی‌فر شکوفایی ظرفیت‌ها و ذخایر عظیم تشیع را از دیگر برکات پیروزی انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: پیاده روی میلیونی اربعین، انصارالله یمن، حزب الله لبنان، حشد الشعبی عراق و ... نمونه‌ای از این دستاوردهای معنوی است. 
  
وی در ادامه تاکید کرد: این پیشرفت‌ها در حالی حاصل شده که ایران اسلامی دارای امکانات محدود و همچنین موانع بسیار بود. 
  
گفتنی است، مراسم افتتاحیه کنگره و همچنین سه بخش اول جشنواره "همایش مداحان، همایش شعر و جشنواره فرهنگی و هنری سپاه " 10 و 11بهمن ماه از ساعت 8 صبح در باغ موزه دفاع مقدس تبریز(پارک شمیم پایداری) و مراسم اختتامیه کنگره نیز روز جمعه 12 بهمن از ساعت 8 الی 12 ظهر در تالار همایش مصلی امام خمینی(ره) تبریز برگزار می‌شود.


برچسب ها
نوشته شده در   سه شنبه 9 بهمن 1397  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode