ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 10 فروردين 1403
جمعه 10 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 5 بهمن 1397     |     کد : 186485

برگزاری جشنواره ملی نگارگری "با محوریت بزرگداشت سلطان محمد تبریزی"

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از برگزاری جشنواره ملی نگارگری "با محوریت بزرگداشت سلطان محمد تبریزی" در تبریز خبر داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از برگزاری جشنواره ملی نگارگری "با محوریت بزرگداشت سلطان محمد تبریزی" در تبریز خبر داد.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، محمد محمدپور اظهار کرد: این جشنواره با هدف شناساندن نقش و جایگاه نگارگری مکتب تبریز دوم در نگارگری ایران، شناساندن نقش و جایگاه سلطان محمد تبریزی و پیروان مکتب او در نگارگری ایرانی، تاثیر نگارگری مکتب تبریز دوم بر دیگر هنرها، شناساندن بیشتر آثار مکتب نگارگری تبریز دوم، بررسی تاثیر مکتب نگارگری تبریز دوم بر دیگر مکاتب نگارگری، شناسایی و معرفی آثار خلاقانه و ایده­‌های نو در نگارگری، بستر سازی و حمایت مناسب جهت رشد و تعالی نگارگران و ایجاد فضای گفت‌وگو و تبادل نظر بین هنرمندان نگارگر برگزار می‌شود.

وی با اشاره به بخش‌های جشنواره، گفت: بخش هنری جشنواره شامل نگارگری با موضوعات اشعار حیدر بابای استاد محمد حسین شهریار و استاد پروین اعتصامی، تذهیب، گل و مرغ، تشعیر و مثنی سازی از آثار نگارگری مکتب تبریز دوم خواهد بود.

وی افزود: بخش پایانامه های برتر دیگر بخش این جشنواره است که طی آن در راستای اهداف جشنواره توسط هیات داوران پنج پایانامه برتر در مقطع تحصیلات تکمیلی ( کارشناسی ارشد و دکتری ) در حوزه‌های نگارگری مکتب تبریز دوم انتخاب خواهد شد.

محمدپور آخرین مهلت ارسال تصاویر از طریق سایت به آدرس https://azarsh.farhang.gov.ir را پانزدهم فروردین ماه ١٣٩٨ و آخرین مهلت ارسال پایان نامه را بیستم  اسفند ماه ١٣٩٧ از طریق پست به آدرس پستی دبیر خانه واقع در تبریز،  بلوار ٢٩ بهمن تبریز، مجتمع فرهنگی و هنری ٢٩ بهمن تبریز، انجمن نگارگران آذربایجان شرقی اعلام کرد و گفت: این جشنواره دهه‌ی اول اردیبهشت ماه ٩٨ نفرات برتر خود را معرفی خواهد کرد.

براساس این گزارش، هر هنرمند  با ارسال حداکثر سه اثر در هر بخش از  جشنواره می‌­تواند شرکت کند و ‌ ابعاد و تکنیک آزاد است و  در بخش نگارگری می‌بایست به شعر نگارگری شده اشاره شود.

همچنین در بخش تذهیب، گل و مرغ و تشعیر موضوع آزاد است و  آثار باید قاب شده و آماده نصب به دبیرخانه تحویل داده شود.

 استفاده از طلا در اجرای آثار تذهیب دارای امتیاز ویژه­ای است و آثار تذهیب می­بایست بدون متن و خوشنویسی ارائه گردد.

کیفیت تصاویر ارسالی از طریق سایت باید دارای وضوح  ٣٠٠ dpi در قالب tiff یا raw و حداقل حجم ٥٠٠  kb  باشد، تصاویری که کیفیت لازم را نداشته باشد در داوری اولیه انتخاب آثار مطرح نخواهد شد .

پس از انتخاب آثار از روی تصاویر و اعلام اسامی منتخبین باید اصل آثار تا تاریخ اعلام شده به دبیرخانه تحویل داده شود .

داوری آثار در ابتدا از روی تصاویر ارسالی و در صورت پذیرش، داوری در مرحله  نهایی از روی اصل آثار انجام می‌شود .

برای کلیه شرکت کنندگانی که آثارشان به بخش نمایشگاهی راه یافته است گواهی شرکت صادر خواهد شد .

گفتنی است آنچه امروزه تحت عنوان «نگارگری تبریز» می­شناسیم برآیند چندین مکتب نقاشی ایرانی است که در تبریز شکل گرفت، مکاتب نقاشی دوره­های ایلخانی، جلایری، ترکمانی و صفوی در تبریز نمونه بارزی از این فرآیند به شمار می­‌آید.


نوشته شده در   جمعه 5 بهمن 1397  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode