ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 9 فروردين 1403
پنجشنبه 9 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 18 شهريور 1397     |     کد : 184947

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی مطرح کرد:

لزوم برگزاری عزاداری‌های سنتی و اصیل/ تاکید بر خرافه‌زدایی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: خرافه‌زدایی و سوق یافتن به عزاداری‌های سنتی و اصیل از ضروریات ماه محرم است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: خرافه‌زدایی و سوق یافتن به عزاداری‌های سنتی و اصیل از ضروریات ماه محرم است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم ظهر امروز در همایش طلایه‌داران تبلیغ که در مسجد جامع تبریز برگزار شد، اظهار کرد: روحانیون و طلاب باصفای استان آذربایجان شرقی همواره در راستای تبلیغ دینی اقدامات شایسته‌ای انجام داده و ماموریت‌هایی که بر دوش دارند را به نحو احسن به سرانجام می‌رسانند.

وی ادامه داد: لازم است که در ایام ماه محرم، روحانیون در سخنرانی‌هایشانن توجه ویژه‌ای به مفاهیم قرآنی داشته باشند و مردم را به فهم و تدبر در آیات قرآن تشویق و هدایت کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان یادآور شد: بیان احکام شرعی در جلسات گروهی و فردی که با هدف افزایش وحدت انجام می‌شود از دیگر وظایف مهم روحانیون در ماه محرم به شمار می‌آید.

وی در بخشی از سخنان خود تاکید کرد: باید با مردم خودمانی صحبت کنید چراکه در طول تاریخ موثرترین گویندگان کسانی بوده‌اند که  خودمانی صحبت کرده‌اند. باید از صحبت‌های آرمانی پرهیز کنیم.

حجت‌الاسلام دکتر آل‌هاشم همچنین بیان کرد: مساجد باید محور عزاداری‌های ماه محرم قرار بگیرند و هیئات مذهبی باید برنامه‌شان را به گونه‌ای تنظیم کنند که دسته‌جات یا از مسجد عزاداری‌شان را شروع کنند یا به مسجد ختم کنند.

وی در پایان با تاکید بر ضرورت برگزاری عزاداری‌های سنتی و اصیل، گفت: خرافه‌زدایی و سوق یافتن به عزاداری‌های سنتی و اصیل از ضروریات ماه محرم است و امت ولایت‌مداری آذربایجان همواره در برگزاری عزاداری‌های سنتی پیش‌قدم بوده‌اند.


نوشته شده در   يکشنبه 18 شهريور 1397  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode