ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 31 فروردين 1403
جمعه 31 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 5 شهريور 1397     |     کد : 184797

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی:

بزرگترین خطر، جنگ مذهب علیه مذهب است

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با بیان این‌که جریان‌های انحرافی، مرجع خودساخته می‌سازند و روحانی کج و کوله را به عنوان یک روحانی خوب معرفی کرده و هیات های عزاداری منحرف ایجاد می‌کنند، گفت: امروز بزرگترین خطر، راه‌اندازی جنگ درونی در جامعه شیعی، جامعه اسلامی و همچنین راه‌اندازی جنگ مذهب علیه مذهب در قالب تحریف‌هاست .

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با بیان این‌که جریان‌های انحرافی، مرجع خودساخته می‌سازند و روحانی کج و کوله را به عنوان یک روحانی خوب معرفی کرده و هیات های عزاداری منحرف ایجاد می‌کنند، گفت: امروز بزرگترین خطر، راه‌اندازی جنگ درونی در جامعه شیعی، جامعه اسلامی و همچنین راه‌اندازی جنگ مذهب علیه مذهب در قالب تحریف‌هاست .
 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، آیت‌الله محسن اراکی در دومین همایش بررسی پیامدهای نظری و عملی تشیع انگلیسی در تبریز اظهار کرد: تشیع انگلیسی و لندنی در تلاش برای شناسایی و حمایت مالی و سیاسی گسترده از جریان های حاشیه ای که در برخی جوامع اسلامی وجود دارد، هست تا آن را دستاویزی برای ایجاد اختلاف و ایجاد جریان‌های انحرافی قرار دهند .
 
وی با بیان این‌که بعد از جنگ تحمیلی علیه ایران، دشمن رویکرد جدیدی در قالب جنگ نرم ایجاد کرد، افزود: ایجاد فرقه های مختلف، گروهک های ترویستی، موسسات مختلف تحت نام سنی یا شیعه، ایجاد مساجد و تربیت آخوند افراطی و وهابی ضدشیعی از طریق عربستان سعودی و... از جمله اقدامات انجام شده توسط دشمنان اسلام در قالب جنگ نرم بوده است .
 
دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی تشریح کرد: دشمنان اسلام در جهان تشیع، جریان افراطی ضدسنی (از نوع خصومت و دشمنی) را به راه انداختند که القا می‌کرد جنگ با اهل سنت از جنگ با صهیونیست‌ها لازم‌تر است .
 
وی با بیان این‌که این جریان‌های افراطی شیعی، سنی‌ها را ناصبی نامیده و از دین خارج شده می‌دانند، گفت: بیش از ۸۰ درصد از سنی های جهان محبان اهل بیت(ع) بوده و معتقد به امامت معنوی ائمه‌ی دوازده گانه و حتی امام زمان(عج) هستند .
 
وی با بیان این‌که در تشیع به قدری ذخایر معنوی و عرفانی داریم که نیازی به گرایش به تصوف نیست، گفت: در قرآن کریم از "خطر اختلاف" به عنوان بزرگترین خطر تهدیدکننده‌ی ادیان الهی یاد شده است .
 
آیت‌الله اراکی با بیان این‌که دین اسلام با اختلاف سازگار نیست، افزود: در طول تاریخ دو نوع "جنگ سخت و جنگ نرم" علیه انبیاء و ائمه‌ی اطهار(ع) اعمال می‌شد اما این جنگ نرم بود که انبیاء و پیروانش را از اهدافشان بازمی‌داشت و اساس جنگ نرم نیز "ایجاد اختلاف" است .
 
وی با تاکید بر این‌که جنگ نرم مبتنی بر اختلاف افکنی علیه انبیاء و ائمه بر مبنای چهار اساس "کتمان حقایق، تشویح حقایق، تبدیل و تحریف حقایق" به وجود می آمده است، افزود: دشمنان اسلام تلاش می‌کردند تا حقایق را کتمان کرده و چهره‌ی انبیاء، ائمه و مسلمانان را مشوح جلوه دهند و همچنین با جایگزین سازی مفهوم حقیقی و تحریف آن در این رابطه تلاش می‌کردند .
 
وی با بیان این‌که در زمان معاصر نیز دشمنان بعد از جنگ سخت، چهار شیوه‌ی "کتمان، تشویح، تبدیل و تحریف" را علیه جامعه اسلامی پیش گرفتند، گفت: کتمان حقیقت انقلاب، مشوح کردن رهبران انقلاب و چهره روحانیت، تحریف و تبدیل حقیقت در سرویس های جاسوسی، موساد، آمریکا و انگلیس در این رابطه انجام می‌شد .
 
وی با طرح این سوال که در راستای کتمان حقیقت انقلاب اسلامی چقدر از رسانه های ما در جهان غرب تعطیل شد؟ افزود: رسانه‌هایی چون سحر و... توسط کسانی که ادعای آزادی بیان دارند، تعطیل شد و این نمونه مصداق بارز اعمال "کتمان" علیه انقلاب اسلامی است .
 
آیت الله اراکی با اشاره به تحریم بودن حوزه علمیه قم، گفت: صدور اندیشه حوزه‌ی علمیه قم به جهان توسط دستگاه‌های جاسوسی یا حاکمیتی ممنوع بوده و در اکثر کشورهای اسلامی نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و کتب اعتقادی مذاهب اهل بیت(ع) ممنوع است .
 
وی با اشاره به کتمان کردن حقایق انقلاب توسط دشمن، افزود: می‌خواستیم پیامی از مقام معظم رهبری در مورد حج را در یکی از سال‌ها در روزنامه گاردین به زبان انگلیسی منتشر کنیم که قبول نکردند و سپس با اصرار این پیام در صفحه‌ی آگهی‌ها منتشر شد. در این رابطه مسئول روزنامه را به جرم انتشار این آگهی محاکمه کردند .
 
دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به کمک‌های ایران اسلامی به مردم منطقه نیز گفت: دشمنان این کمک‌ها را دخالت در امور کشورهای منطقه جلوه می‌دهند. ما دخالت می کنیم یا شما که نخست وزیر لبنان را حبس کردید که باید استعفا بدهد؟
 
وی در ادامه گفت: عراق را چه کسی نجات داد؟ اگر نیروهای ایرانی و فرماندهی مظفر و پیروزمند حاج قاسم سلیمانی نبود حتی فتوای آیت‌الله سیستانی هم نمیتوانست این نتیجه را بدهد. درست است فتوای ایشان بسیار اثر گذار بود اما با بسیج نیروهای آموزش ندیده و فاقد سلاح این پیروزی ممکن نبود .
 
وی با بیان این‌که امروز عراق یک نیروی رزمنده‌، مقاوم، آموزش دیده و سازمان یافته در دفاع دارد که عراق را به یک کشور قدرتمند و برخوردار از امنیت بدل کرده است، افزود: این‌ها در نتیجه‌ی کمک های ایران بوده است .
 
وی با اشاره به تلاش‌های دشمنان در راستای تشویح روحانیت، افزود: امروز عامه‌ی قشر روحانیت جزو ضعیف‌ترین اقشار جامعه هستند .
 
دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با بیان این‌که دین در منطق اسلام به معنی نظام مدیریت جامعه است، افزود: دشمنان مفهوم دین، خدا، عزاداری و... را تحریف می‌کنند، در حالی که فلسفه‌ی عزاداری این است که عواطف و روح خود را با علی(ع) و اهل‌بیتش همراه کنیم.


نوشته شده در   دوشنبه 5 شهريور 1397  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode