ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 9 فروردين 1403
پنجشنبه 9 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 18 بهمن 1396     |     کد : 182400

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی:

عمل به قرآن باید در کنار حفط، قرائت و تفسیر قرآن باشد/ در قبال قرآن به وظیفه خود عمل نکرده‌ایم

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم پیش از ظهر امروز در همایش تجلیل از ۱۶۰ حافظ قرآن کریم موسسه مهد قرآن و عترت آذربایجان‌شرقی در مصلای اعظم امام خمینی(ره) اظهار داشت: آیا می‌توان گفت که همه در قبال قرآن به وظیفه خود عمل کرده‌ایم، قطعاً جوابش منفی خواهد، بود زیرا در کوچه، محله، بازار و مدرسه که باید فضای قرآنی داشته باشد و به عینه آن را حس کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم پیش از ظهر امروز در همایش تجلیل از ۱۶۰ حافظ قرآن کریم موسسه مهد قرآن و عترت آذربایجان‌شرقی در مصلای اعظم امام خمینی(ره) اظهار داشت: آیا می‌توان گفت که همه در قبال قرآن به وظیفه خود عمل کرده‌ایم، قطعاً جوابش منفی خواهد، بود زیرا در کوچه، محله، بازار و مدرسه  که باید فضای قرآنی داشته باشد و به عینه آن را حس کرد.

وی افزود: هر قدر برای قرآن کریم تلاش کنیم، باز هم کم است و البته خدا را شاکر هستیم که به برکت انقلاب قرآن از مهجوریت نجات یافته است، زیرا  در یک مقایسه با دوران رژیم طاغوت، متوجه تفاوت خواهیم شد.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران فرهنگ قرآن در جامعه حاکم است، گفت: باید به خاطر این نعمت شبانه‌روز شاکر خداوند باشیم زیرا جاری شدن موضوع قرآن‌کریم یک نعمت‌الهی برای مردم ایران است.

وی بیان کرد: از مربیان و دست‌اندرکاران و متولیان قرآنی تشکر می‌کنیم که برای تربیت فرزندان به سمت فرهنگ قرآنی تلاش کرده و از همه افرادی که در این زمینه گام برداشتند، تشکر می‌کنیم.

امام جمعه تبریز ابراز کرد: امید است با روخوانی، حفظ و تدبر در قرآن مقدمه عمل به آن را نیز ایجاد کنیم.

وی افزود: تنها حفظ و قرائت قرآن و بدون عمل به آن، بی‌فایده است و قطعاً همه این قرآن‌آموزی‌ها برای عامل شدن به قرآن است و در غیر این صورت نتیجه‌ای نخواهد داشت.

آل‌هاشم تصریح کرد: تدبر در قرآن و عمل به قرآن باید در کنار حفظ و قرائت و تفسیر و اجزای دیگر قرآن کریم قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان با اهدای سلام به روح پرفتوح امام راحل(ره) که  فرهنگ قرآنی را در جامعه ایجاد کرده‌اند، ادامه داد: بعد از ایشان رهبر معظم انقلاب دغدغه توسعه قرآنی داشته و تاکید بر ترویج فرهنگ قرآنی دارند به طوریکه تربیت ۱۰ میلیون حافظ کل قرآن کریم را جزو واجبات کشور مطرح کرده‌اند.


نوشته شده در   چهارشنبه 18 بهمن 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode