ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 31 فروردين 1403
جمعه 31 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 21 دي 1396     |     کد : 181891

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد:

ضرورت جلوگیری از افراط و تفریط در عزاداری های حسینی

استاندار آذربایجان شرقی گفت: باید از علما در موضوع عزاداری های حسینی به قدر کافی بهره مند شده و از آنها تبعیت کرده و در عزاداری های حسینی افراط و تفریط نکنیم.

 استاندار آذربایجان شرقی گفت: باید از علما در موضوع عزاداری های حسینی به قدر کافی بهره مند شده و از آنها تبعیت کرده و در عزاداری های حسینی افراط و تفریط نکنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید خدابخش عصر چهارشنبه در همایش استانی اعضای  ستاد ساماندهی شئونات فرهنگی در مناسبت های مذهبی با اشاره به اینکه پیرایه ها و آسیب های وارد شده به عزاداری امام حسین (ع) با  قرآن  و شعائر دینی مطابقت ندارد افزود :ریشه‌ها و دلایل انحرافات و خرافات در مراسم‌های مذهبی باید مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره  به اینکه  مقام معظم رهبری در بحث مبارزه با خرافات پیشگام بوده و خطر این انحراف را در جامعه بارها مورد نقد قرار داده اند خاطرنشان کرد: زمانی که کسی جرئت ورود به این حوزه را نداشت رهبر معظم انقلاب برای اولین بار با قدرت و شجاعت خود  در موضوع انحرافات و خرافات گام‌های بلندی برداشته و مانع رشد این انحرافات شدند.

 خدابخش  با اشاره به ابعاد دلخراش و جگرسوز حادثه عاشورا تصریح کرد : حادثه تاریخ ساز عاشورا آنقدر صحنه های سوزناکی برای گفتن دارد که نیازی به افزودن هیچ پیرایه و آسیبی به آن نیست. این واقعه به قدری دل هر انسانی را به درد می آورد که دیگر نمی خواهد فردی بدعت‌گذاری  کرده و پیرایه هایی به  آن اضافه کند.

وی الگو برداری از شیوه‌های عزاداری‌های اهل بیت(ع) را راهکار عزاداری هیئت های حسینی دانست و گفت : ما نباید در عزاداری های خود افراط و تفریط کنیم. بزرگان دینی ما به خوبی نوع و نحوه عزاداری بر سید و سالار شهیدان را به ما آموخته اند و امروز دیگر نیازی به بدعت گذاری جدید نیست.

استاندار آذربایجان شرقی داشتن فرهنگ سعادت و شهادت را موجب بقای جامعه اسلامی دانست و افزود: ما در حد توان باید از این شعائر حفاظت کنیم و مانع از اختلاف افکنی بین مسلمانان شویم.

وی با اشاره به ابتکار حضرت امام خمیمنی (ره) در بیان این که « این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگهداشته است» افزود: این صحبت تاریخی امام راحل در فضای روشنفکری اوایل انقلاب راه را برای تمام افرادی که در صدد انحراف بودند بست و در ادامه تاکید حضرت امام خمینی(ره) بر برگزاری عزاداری‌ها به صورت سنتی نشان داد که عزاداری های سنتی باعث از بین بردن آسیب ها و پیرایه های اضافه شده به عزاداری ها است. در عزاداری سنتی حتما علما حضور دارند و اگر عالم در هیئت‌ها حاضر باشد با موعظه اجازه انحراف به عزاداری را نمی‌دهد.

خدابخش با اشاره به اینکه شجره خبیثه داعش نیز مولود همین انحرافات و پیرایه هایی است که به مکتب سیدالشهدا اضافه شده است تصریح کرد: داعش کار را به جایی رسانده است که بیش از ۵۰ آیه برای واجب بودن قتل شیعه استخراج کرده و البته آنها به کشتن فرد با گلوله یا انفجاز راضی نیستند.

وی افزود : آنها به گونه ای به افراد خود القا کرده اند که بریدن سر شیعیان و ریختن خون گلوی آنها فضیلت بزرگی برای آنان محسوب می شود.

 


نوشته شده در   پنجشنبه 21 دي 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode