ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 30 فروردين 1403
پنجشنبه 30 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 9 آذر 1396     |     کد : 181238

عضو شورای عالی فضای مجازی کشور: رسانه ها اگر همزبان نیستند همدل باشند

عضو شورای عالی فضای مجازی کشور گفت: باید مسئولان شرح‌صدر داشته و با واقعیت‌های جامعه همراه باشند. البته رسانه ها اگر همزبان نیستند باید همدل باشند.

عضو شورای عالی فضای مجازی کشور گفت: باید مسئولان شرح‌صدر داشته و با واقعیت‌های جامعه همراه باشند. البته رسانه ها اگر همزبان نیستند باید همدل باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، عزت‌الله ضرغامی شامگاه چهارشنبه در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره رسانه ابوذر با بیان اینکه فعالیت در زمینه رسانه شبیه کار پیامبران است، اظهار کرد: پیامبران در زمینه رساندن پیام و برقراری ارتباط موفق بودند، هر ارسال پیامی که توسط گیرنده جذب نشود و یا اگر جذب می‌شود موجب تغییر رفتار نشود، ارتباط موفقی نیست.
وی ادامه داد: پیامبران با حرف، رفتار و منش خود سعی می‌کردند در گیرنده و مخاطب خود تغییر رفتار ایجاد کنند.
عضو شورای عالی فضای مجازی عنوان با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های پیام‌رسانان شرح‌صدر بود، افزود: حضرت موسی (ع) اولین چیزی که در مقابل با فرعون از خدا می‌خواهد، شرح صدر است و خداوند وقتی می‌خواهد به پیامبر اسلام یادآوری کند که چه نعمت بزرگی به او داده در سوره انشراح از نعمت شرح‌صدر یاد می‌کند.
ضرغامی با اشاره به فرمایشات شهید مطهری در خصوص شرح‌ صدر، گفت: شرح صدر از دیدگاه شهید مطهری همانند باز کردن گوشت توسط قصابی است که هر چه تیغ می‌خورد لایه‌های درونش بیشتر باز می‌شود و بیشتر پذیرای واقعیت‌ها و قابلیت‌هاست؛ فعالان رسانه باید این ویژگی شرح‌صدر را داشته باشند
وی با بیان اینکه هنرمندی و مهارتی است که نیاز به عشق و شرح‌صدر دارد، اظهار کرد: کار رسانه‌ای سختی‌های خود را دارد؛ بگیر و ببند و دادگاه مطبوعات دارد؛ کار رسانه کار عشق و علاقه است و نمی‌توان آن را شغل نامید.
عضو شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه اگر به دنبال یک رسانه درجه یک و انقلابی هستیم باید مردانگی داشته باشیم، تاکید کرد: علت شهادت مطهری این بود که نقد وی مردانه بود و کسی که به دنبال نقد مردانه است باید عیارسنجی مناسبی داشته و نقاد کارشناس باشد.
ضرغامی با بیان اینکه رعایت اخلاق و ادب در کلام موجب حل ۹۰ درصد مشکلات و مشاجرات اجتماعی است، اظهار کرد: شهید مطهری تفکرات قدر و تریبون‌های قدرتمند همه افکار مقابل را مطالعه و استدلال‌های طرف مقابل را تبیین و دسته‌بندی می‌کرد و در نهایت به نقد و پاسخگویی به آنها می‌پرداخت و نقدهای این متفکر هیچ پاسخی به غیر از گلوله به خود ندید و مطهری شهید راه نقد شد.
وی با بیان اینکه رعایت اخلاق و ادب در کلام موجب حل ۹۰ درصد مشکلات و مشاجرات اجتماعی است، ادامه داد: کسی که در کار اجراست به تعبیر رهبری مانند کسی است که علم بر دوش گرفته و باید مورد حمایت و محبت باشد؛ بنابراین در طرح انتقادات نیز باید ادب کلامی را رعایت کرد.
عضو شورای عالی فضای مجازی بر لزوم اطلاع‌ رسانی خدمات مطلوب مسؤولان نیز تاکید و افزود: نباید چنین تصور کرد انعکاس اقدامات مثبت، ریاکاری است.
ضرغامی تصریح کرد: رسانه ها اگر همزبان نیستند همدل باشند از نظر رسانه ای باهم خوب باشید و به همدیگر انرژی دهید و کارهای خوب را بگویید زیرا نشان دادن آن ریا نیست امروز با ادب کلامی که در کشور کم است تذکر دهید زیرا برخی سیاسیون فکر می‌کنند باید حال همدیگر را بگیرند و بعضی ها برخی تیترها را می‌زنند تا طرف مقابل را تحقیر کنند.
وی با بیان اینکه برخی‌ها به من انتقاد می‌کنند که هنرمندان ما در آنور آب با کشف حجاب آبروی ما را می‌برند گفت: به قدری که سیاسیون ما آن ور آب همه چیز را از دست داده‌اند هنرمندان این کار را نکرده اند.

 


نوشته شده در   پنجشنبه 9 آذر 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode