ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 31 فروردين 1403
جمعه 31 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 26 ارديبهشت 1396     |     کد : 177698

در همایش بزرگ طلایه داران تبلیغ آذربایجان شرقی عنوان شد؛

حضور در انتخابات تکلیف شرعی و اجتماعی است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: حضور در عرصه های انقلابی و مهم همچون انتخابات تکلیف شرعی و وظیفه اجتماعی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: حضور در عرصه های انقلابی و مهم همچون انتخابات تکلیف شرعی و وظیفه اجتماعی است.

 همایش بزرگ طلایه داران تبلیغ در تبریز بمناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان با حضور آیت الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان از اساتید حوزه و دانشگاه، حجت الاسلام حسینی مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی و ائمه جماعات و طلاب و روحانیان استان برگزار و موضوعاتی چون نقش نقش مؤثر روحانیت در هدایت جامعه و طلایه داری آنان در حوز تبلیغ دین مطرح شد.

حضور در عرصه های مهم انقلابی چون انتخابات تکلیف شرعی و وظیفه اجتماعی است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی سه شنبه در این همایش با اشاره به آموزه های اسلامی و قرآنی و تاکید انبیاء و ائمه معصومین (ع) بر اهمیت و جایگاه تبلیغ رسالت الهی اظهار داشت: در کلام نبی مکرم اسلام روحانیان جانشین انبیاء عنوان شده اند که سنت و سیره نبوی را به مردم ابلاغ می کنند.

آیت الله  محسن مجتهد شبستری ادامه داد: وظیفه اصلی روحانیت تعلیم و تربیت و نیز تعلیم و تزکیه و شرط این مهم نیز عالم و زاکی بودن خودن روحانیان است که باید ضمن تسلط به علوم حوزوی، آگاهی لازم به علوم روز را داشته باشند تا بتوانند با شبهاتی که با استفاده از رسانه ها و ابزارهای جدید توسط دشمن طرح می شود مقابله کنند و به اقتضای زمان و مکان و نیز مخاطب به آنها پاسخگو باشند.

وی از روحانیان به عنوان سربازان خط مقدم جنگ نرم یاد و تصریح کرد: همانگونه که انبیاء و ائمه معصومین و به تبعیت از آنان امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری با قاطعیت در مقابل کفر و الحاد و اسلام و شیعه ستیزی ایستادند، قشر روحانیت نیز به عنوان وارثان انبیاء باید استوار و بدون ترس و خوف از قدرت ها در این مسیر گام بردارند که لازمه آن خضوع و خشوع در مقابل قدرت لایزال الهی است.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان آن را فرصتی مناسب برای تبلیغ دین دانست و گفت: باید از این فرصت ها برای انتقال مفاهیم و آموزه های دین به مردم تشنه دریافت این مفاهیم استفاده کرد و در مقابل جریان هایی چون تشیع لندنی، تسنن آمریکایی و گروه های تکفیری ایستاد.

وی به موضوع انتخابات پیش رو در ۲۹ اردیبهشت امسال نیز اشاره و تصریح کرد: طبق تاکیدات مقام معظم رهبری، حضور حداکثری مردم در صحنه و انتخاب اصلح دو اصل مهم در این رویداد مهم سیاسی است و حضور در عرصه های انقلابی و مهم همچون انتخابات تکلیف شرعی و وظیفه اجتماعی است زیرا قدرت بازدارندگی این حضور بیش از بازدارندگی توان نظامی است، موضوعی که برخی به اشتباه فکر می کنند می توان با مذاکره و تسلیم شدن سایه جنگ را از کشور دور کرد در حالی که آنچه کشور را از هر جنگی مصون می دارد، همین حضور گسترده و مهم در عرصه های مهم و انقلابی چون انتخابات است.

آیت الله  مجتهد شبستری از دعوت به حضور در انتخابات با تعبیر دعوت به خیر یاد کرد و با اشاره به برخی حواشی انتخابات شوراها در تبریز افزود: بدون شک در این خصوص قصوراتی وجود دارد و متاسفانه برخی افراد با وجود سوابق تخلفاتی و اعلام نظر مراجع چهارگانه و هیات استانی نظارت بر انتخابات در مورد عدم شایستگی برای حضور در صحنه انتخابات، بواسطه نظر هیات مرکزی نظارت بر انتخابات و برخی اعلام نفوذها تایید صلاحیت شده اند.

وی تاکید کرد: در چنین شرایطی مبلغان به ویژه روحانیان باید ضمن روشنگری در این خصوص، این آگاهی را به مردم بدهند تا نسبت به تایید صلاحیت افراد شایسته در پای صندوق های رای اقدام کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی به موضوع انتخابات ریاست جمهوری نیز اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز باید دو شاص مهم پایبندی به ارزش های اسلامی و نیز کارآمدی در حل مشکلات کشور مورد توجه قرار گیرد و این در حالی است که شاهدیم دولت بدون تصویب مجلس و تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی اسنادی چون سند آموزشی ۲۰۳۰ یونسکو را که توسط مستکبران تدوین شده و الزام آور و مغایر با ارزش های دینی است، امضا می کند و از سوی دیگر سند تحول آموزش و پرورش کنار گذاشته می شود و این با روح دولت مقید به ارزش ها مغایر دارد.

وی در ادامه اظهار داشت: در بحث کارآمدی نیز تنها با رجوع به آمار بالای بیکاری و مشکلات عدیده اقتصادی در کنار کاهش بودجه عمرانی و صفر شدن اعتبارات فرهنگی نمی توان کارنامه چند سال گذشته اجرایی کشور را قابل قبول دانست و همین امر اعتراض و گله مندی مردم را به دنبال داشته زیرا در حالی که بخش قابل توجهی از جامعه با شکلات معیشتی دست به گریبانند، برخی با حقوق های نجومی در رفاه کامل به سر می برند.

آیت الله  مجتهد شبستری در پایان با اشاره به هزینه های نقد اقداماتی چون برجام برای کشور و در مقابل دریافت وعده های نسیه خاطر نشان کرد: بنا به اذعان برخی مسئولان دولت فعلی نتیجه این دست اقدامات تقریباً هیچ بوده و برای تغییر این شرایط باید دولتی متدین و متخصص بر سر کار آید.

روحانیت طلایه دار عرصه تبلیغ برای مقابله با ناتوی فرهنگی است

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این همایش با اشاره به رسالت این سازمان گفت: ترویج قرآن و عترت و تبیین آرمان های انقلاب اسلامی و امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری مهمترین وظیفه مجموعه تبلیغات اسلامی است تا بتوانیم در این وانفسا و عصر سرماخوردگی بشریت با هجمه ها و شبیخون و ناتوی فرهنگی مقابله کنیم.

حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی در ادامه اظهار داشت: دشمن چه به صورت رو در رو و چه با بکارگیری فضای مجازی به دنبال براندازی بنیان تشیع است و می طلبد که روحانیان به عنوان طلایه داران تبلیغ با آگاهی به علوم و فناری های روز و فعال سازی مساجد، حضور در هیئات مذهبی و سایر عرصه های مؤثر با هجمه های فرهنگی دشمنان مقابله کنند.

وی افزود: فرق و عرفان های نوظهور و جریان هایی چون تشیع لندنی هربه هایی هستند که دشمن قصد دارد با بکارگیری آنها تشیع را نابود کند و مقابله با این توطئه فرهنگی نیازمند فعال شدن بیش از پیش اقشار مؤثری چون روحانیان در عرصه تبلیغ رو در رو و نیز محتواسازی در حوزه فضای مجازی است تا از تهی سازی اعتقادی جوانان جلوگیری شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی تصریح کرد: این مهم با ارشاد و هدایت گری و یاری و همراهی همه روحانیان برای پویایی و بالندگی مجموعه هایی چون تبلیغات اسلامی ممکن خواهد شد زیرا برای نمونه از یکهزار و ۳۶۰ روستای بالای ۸۰۰ نفر جمعیت استان تا سال ۹۵ تنها در ۵۱ روستا روحانی مستقر داشتیم که این تعداد در سال گذشته به ۸۸ روحانی افزایش یافت و برای امسال نیز رسیدن به ۱۱۰ روحانی مستقر برنامه ریزی شده که پر کردن این جای خالی و اقدام جدی برای روشنگری و تبلیغ مؤثر در روستاها نیازمند همکاری بیش از پیش روحانیان استان است.

حجت الاسلام حسینی در پایان با اشاره به در پیش رو بودن انتخابات ۲۹ اردیبهشت خاطر نشان کرد: این امتحان بزرگ در واقع ترسیم کننده چهار سال اینده نظام است و روحانیت باید تلاش خود را برای حضور حداکثری مردم و انتخاب فرد اصلح در این انتخابات بکار گیرند.


نوشته شده در   سه شنبه 26 ارديبهشت 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode