ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 1 ارديبهشت 1403
شنبه 1 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 23 اسفند 1395     |     کد : 176291

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

تبریز زمینه لازم را برای برگزاری کنگره پیرغلامان حسینی دارد

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: تبریز به عنوان پایتخت گردشگری ۲۰۱۸ جهان اسلام می تواند کنگره پیرغلامان حسینی را نیز برگزار کند.

 مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: تبریز به عنوان پایتخت گردشگری ۲۰۱۸ جهان اسلام می تواند کنگره پیرغلامان حسینی را نیز برگزار کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام شهاب‌الدین حسینی شامگاه یکشنبه در کنگره بزرگداشت مولانا صافی تبریزی، شاعر عاشورایی که در تالار پتروشیمی تبریز برگزار شد، ضمن قدردانی از زحمات برگزارکنندگان کنگره خاطرنشان کرد: مولانا صافی از آن‌دسته شاعران و خادمان اهل بیت است که خود در حقیقت عنایت‌شده و آزادشده توسط حضرت فاطمه (س) بود.

وی ادامه داد: تبریز لبریز از ولایت‌مداری و غیرت و قهرمانی و بزرگواری، نیازمند حمایت بیش‌تر در حوزه آیینی و اعتقادی است و برگزاری چنین برنامه هایی می تواند کمک‌ بسزایی در این راستا کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه تنها در محله سرخاب تبریز ۱۰هزار نفر از اولیاءالله دفن شده‌اند، گفت: در تبریز شاید چند محله و چند شخصیت علمی و دینی از جمله آیت‌الله گرگری‌ها، مدرس‌ها و عرفای بنامی همانند شاه حسین ولی‌ها کافی باشند تا به تاریخ عمیق این سرزمین پی ببریم.

وی تاکید داشت: شهرداری تبریز مقرر کرده که هرسال یک‌ کنگره برای مفاخر برگزار کند اما به نظر بنده برگزاری چنین برنامه‌ای در شهری که فقط یک‌ محله‌اش ۱۰هزار فرهیخته و ادیب دارد، یک‌بار در هر سال کافی نخواهد بود.

حسینی اضافه کرد: همچنین در کنار توجه به گذشتگان باید از حاضرین عصر معاصر هم غافل نشویم و مقام آن‌ها را هم همیشه والا بشماریم.

وی خطاب به شهردار تبریز پیشنهاد کرد: باتوجه به اینکه تبریز ۲۰۱۸ پیش روی ماست، بهتر است کنگره پیرغلامان حسینی که امسال در اصفهان برگزار شد، سال بعد همزمان با تبریز ۲۰۱۸ در این شهر برگزار شود.

 


نوشته شده در   دوشنبه 23 اسفند 1395  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode