ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 31 فروردين 1403
جمعه 31 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 16 دي 1395     |     کد : 109973

جلسه هم اندیشی مدیران حوزه های علمیه شمالغرب عنوان شد؛ فعالیت مرکز تخصصی حوزه علمیه حضرت ولی‌ عصر(عج)

نشست هم اندیشی مدیران ارشد و معاونان تهذیب استانی حوزه های علمیه منطقه شمال غرب کشور در حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) شهرستان بناب برگزار شد.

نشست هم اندیشی مدیران ارشد و معاونان تهذیب استانی حوزه های علمیه منطقه شمال غرب کشور در حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) شهرستان بناب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیر حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی عصر چهارشنبه در این گردهمایی که با هدف شناسایی و استفاده از ظرفیت های اخلاقی و تربیتی استان های همجوار برگزار شد، با تأکید بر اهمیت برگزاری چنین جلساتی اظهار کرد: هماهنگی و وحدت نظر در اجرای برنامه های آموزشی، تربیتی، پرورشی و فرهنگی حوزه های علمیه شمال غرب کشور ضرورت دارد.

حجت الاسلام انتظاری سپس به اشتراکات فرهنگی، زبانی، بومی و مذهبی میان مردم استان‌های شمال‌غرب کشور اشاره و تأکید کرد: شناسایی اساتید اخلاقی و اساتید مشاوره ای منطقه، برپایی گفتمان های اخلاقی، برگزاری کارگاه های دانش افزایی اخلاقی اساتید و جذب مدیران، اساتید و کادر با رویکرد اخلاقی بایستی مورد توجه بیش از پیش مدیران استانی قرار گیرد.

وی با اشاره به حضور معاونان تهذیب حوزه های علمیه شمال غرب کشور در این نشست هم اندیشی تصریح کرد: بایستی با طراحی برنامه اخلاقی برای احیای فضیلت حوزه های علمیه در جامعه حرکت کرد.

امام جمعه جلفا افزود: امروز نیازمند نقش آفرینی بیش از پیش حوزه های علمیه در عرصه های فرهنگی و اجتماعی هستیم.

بر پایه این گزارش، مدیر حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) شهرستان بناب نیز در این نشست با تقدیر و تشکر از حضور مدیران حوزوی در این مرکز بزرگ آموزش علوم اسلامی گفت: حوزه علمیه شهرستان بناب یکی از بزرگترین و مهم‌ترین مراکز علوم و معارف اسلامی در منطقه شمال غرب بشمار می رود که بیش از ۵۰۰ طلبه در پایه‌ها و سطوح مختلف در حال تحصیل هستند.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ عبدالمجید باقری بنابی همچنین از فعالیت مرکز تخصصی حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب در چهار رشته کلام مقارن، تفسیر، مدرسی فقه و اصول و تبلیغ خبر داد و افزود: برنامه‌های اخلاقی، فرهنگی، معرفتی و تربیتی این مرکز علوم دینی در نوع خود کم‌نظیر است، تا جایی که طلاب این مرکز به اخلاق‌مداری شهرت دارند.

این گزارش حاکی است، در این نشست مدیران استانی و معاونان تهذیب پیرامون مسائل تربیتی، اخلاقی و معرفتی طلاب علوم دینی به بحث و تبادل نظر پرداختند و مقرر شد جلسه آینده مدیران ارشد و معاونان تهذیب استانی حوزه های علمیه منطقه شمال غرب کشور ۸ اسفند ماه سال جاری در زنجان برگزار شود.

تحصیل بیش از ۵۰۰ طلبه در حوزه علمیه بناب

مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) شهرستان بناب در حاشیه برگزاری این کارگاه در گفت‌وگویی با خبرنگار مهر گفت: کارگاه دانش افزایی روش تحقیق و پژوهش ویژه اساتید این مرکز علوم دینی با حضور حجت الاسلام زینتی، از اساتید برجسته حوزه علمیه قم برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ عبدالمجید باقری بنابی با بیان اینکه در این کارگاه آموزشی اساتید حوزه علمیه بناب بصورت فشرده طی ۳ روز با روش‌های تحقیق آشنا شدند؛ تصریح کرد: با توجه به اینکه سیستم آموزشی در این مرکز علوم اسلامی پژوهش‌محور      است، بایستی اساتید نیز با آخرین روش‌های تحقیق و آموزش در عرصه پژوهش آشنایی داشته باشند.

وی سپس از برگزاری آزمون تکمیل ظرفیت مرکز تخصصی حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب خبر داد و افزود: این آزمون با حضور حجت الاسلام پریمی، معاون مراکز تخصصی و مؤسسات آموزش عالی حوزه های علمیه کشور برگزار شد.

مدیر حوزه علمیه بناب با بیان اینکه در این آزمون طلاب داوطلب در ۴ رشته کلام مقارن، تفسیر، مدرسی فقه و اصول و تبلیغ به رقابت پرداختند؛ خاطرنشان کرد: در مرحله تکمیل ظرفیت سال تحصیلی ۱۵ نفر از طلاب به رشته مدرسی فقه و اصول و ۱۵ نفر نیز در رشته کلام مقارن مرکز تخصصی حوزه علمیه بناب پذیرش خواهند شد.

حجت الاسلام باقری بنابی با بیان اینکه مؤسسه تخصصی حضرت ولی عصر(عج) شهرستان بناب برای ترم دوم سال تحصیلی۹۵-۹۶ در هر کدام از رشته‌ها ۱۵ نفر پذیرش خواهد کرد؛ تصریح کرد: هم اکنون در حوزه علمیه بناب بیش از ۵۰۰ طلبه در پایه های یک تا ۱۰ مشغول فراگیری علوم و معارف اسلامی هستند که امکان تحصیل در رشته های تحصصی نیز در شهرستان بناب فراهم شده است.


نوشته شده در   پنجشنبه 16 دي 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode