ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 9 فروردين 1403
پنجشنبه 9 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 23 شهريور 1397     |     کد : 184996

معرفی کتاب؛

انتشار «تحلیل گفتمانی تاریخ» در نشر لوگوس

کتاب «تحلیل گفتمانی تاریخ: گفتمان جنگ و تدبیر در تاریخ میانه ایران» به همت نشر لوگوس منتشر شد.

کتاب «تحلیل گفتمانی تاریخ: گفتمان جنگ و تدبیر در تاریخ میانه ایران» به همت نشر لوگوس منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، اخیراً نشر لوگوس کتاب «تحلیل گفتمانی تاریخ،» نوشته فاطمه رستمی، را که هشتمین کتاب از مجموعه گفتمان‌شناسی نشر لوگوس است به بازار کتاب عرضه کرده است.

در «تحلیل گفتمانی تاریخ» نویسنده تلاش کرده است رویکرد روش‌شناختی جدیدی را که مبتنی بر گفتمان‌شناسی انتقادی به روایت پروفسور ون لیوون است بر منازعات معنایی میان وزرا، نماینده گفتمان تدبیر، و امرا، نماینده گفتمان جنگ، در تاریخ میانه ایران پیاده کند.

در حقیقت، «تحلیل‌گفتمانی تاریخ» تلاشی است در ساحت مطالعات تاریخی از منظر بینارشته‌ای. تبیین ساختار دو نهاد امارت و وزارت در حاکمیت ایران، از ورود ترکان به ایران تا پایان حکومت تیموریان، و بازتاب آن در متون تاریخی و بافت اجتماعی از جمله اهداف نویسنده از نگارش این اثر است.

تحلیل گفتمانی تاریخ با بهره‌گیری از رویکرد تحلیل گفتمانی ون لیوون چارچوب نظری ویژه‌ای برای مطالعۀ متون تاریخی ارائه داده است تا از آن طریق بتواند فراز و فرودهای دو نهاد امارت و وزارت را در قالب دو گفتمان جنگ و تدبیر در تاریخ میانه ایران تحلیل کند.

در این اثر، مبانی و روش تحلیل گفتمان انتقادی ون لیوون به گونه‌ای دقیق معرفی شده و بین این رویکرد و تحلیل متون تاریخی پیوندی منطقی برقرار گردیده است.

در نهایت، از آنجا که این کتاب تلاشی مصرانه در جهت پیوند تاریخ با مباحث بینارشته‌ای دارد، می‌تواند راهگشای محققان و دانش‌پژوهان رشته تاریخ در نگریستن به مباحث تاریخی از منظری نو گردد و الگویی مناسب جهت دوری جستن از تکرار نقل‌گرایانه و کلیشه‌ای روایت‌های تاریخی باشد.

نشر لوگوس این کتاب را در 234 صفحه در قطع رقعی و به قیمت 30000 تومان منتشر کرده است.


نوشته شده در   جمعه 23 شهريور 1397  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode