ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 28 فروردين 1403
سه شنبه 28 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 1 ارديبهشت 1397     |     کد : 183336

اثر ی از سردبیر سابق وال‏استریت ژورنال و برندۀ جایزۀ پولیتزر؛

«هزارتوی سعودی» منتشر می شود

«کارن الیوت هاوس» نویسنده کتاب «هزار توی سعودی» سردبیر سابق وال‏استریت ژورنال و برندۀ جایزۀ پولیتزر است که نزدیک به 35 سال عربستان سعودی را موضوع پژوهش‌‏های خود قرار داده است.

«کارن الیوت هاوس» نویسنده کتاب «هزار توی سعودی» سردبیر سابق وال‏استریت ژورنال و برندۀ جایزۀ پولیتزر است که نزدیک به 35 سال عربستان سعودی را موضوع پژوهش‌‏های خود قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، نویسندۀ این کتاب «کارن الیوت هاوس» سردبیر سابق وال‏استریت ژورنال و برندۀ جایزۀ پولیتزر است که نزدیک به 35 سال عربستان سعودی را موضوع پژوهش‌‏های خود قرار داده و بارهای بسیار به آن سرزمین سفر کرده است.

هاوس برای تألیف این کتاب، علاوه بر سفرهای متعددش به این کشور، با بسیاری از شاهزادگان، روحانیان، تجار و حتی زنان همیشه سراپا پوشیدۀ عربستان مصاحبه کرده و حتی روزهای بسیاری را در کنار خانواده‏‌های متفاوت سعودی زیسته و سعی کرده در کتاب خود به لایه‏های زیرین مردم، دین، حکومت، خاندان سلطنتی و گذشته و پیش‌بینی درمورد آیندۀ عربستان سعودی بپردازد.
این کتاب در سال 2012، یعنی اواخر سلطنت ملک ‏عبدالله نوشته شده است و به بحران‏‌های موجود در جامعۀ سعودی اشاره دارد؛ بحران‌‏هایی که تا همین اواخر و حتی تا هم‏اکنون ادامه دارد. اما هاوس برای هرکدام از این بحران‌ها راهکارها و پیشنهاد‏هایی مطرح می‌‏کند و اتفاقا بسیار جالب است که می‌‏بینیم امروزه در دوران ولایت‏عهدی محمد بن‏سلمان، همان‏‌ها طابق النعل‌بالنعل عمل می‌‏شود. این در حالی است که به اعتراف خود نویسنده، عادل الجبیر، شاهزاده و سفیر وقت عربستان در ایالات متحده از مشوقان و حامیان سفرها و پژوهش‌‏های او به این کشور و تألیف این کتاب بوده است.
این کتاب پس از انتشار توجه بسیاری از صاحب‏نظران و پژوهشگران عرصۀ مطالعات خاورمیانه را جلب کرد. هنری کسینجر، خواندن این کتاب را به همۀ کسانی که به دنبال دیدگاه تازه‌‏ای نسبت به یکی از مهم‌‏ترین جوامع جهانند، توصیه کرده و برژینسکی آن را کتابی خوانده که رهبران آیندۀ سعودی باید آن را به دقت بخوانند.

کتاب «هزار توی سعودی نوشته الیوت هاوس سردبیر سابق وال‌استریت ژورنال با ترجمه نگار باغبانی و ابراهیم موسوی توسط نشر اسم منتشر و به زودی روانه بازار کتاب می شود.

مهرنوش محمدزاده


نوشته شده در   شنبه 1 ارديبهشت 1397  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode