ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 1 ارديبهشت 1403
شنبه 1 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 18 اسفند 1397     |     کد : 187033

امام جمعه بناب در خطبه‌های نمازجمعه این شهرستان:

دولتمردان باید در قبال مشکلات معیشتی مردم پاسخگو باشند

امام جمعه بناب گفت: طبق وعده‌های الهی نصرت و پیروزی مسلمانان حتمی است و وعده‌های الهی تدریجاً در حال تحقق است و نفوذ اسلام و قرآن در سراسر دنیا به خصوص در آمریکا و آفریقا نیز قابل مشاهده است.

 امام جمعه بناب گفت: طبق وعده‌های الهی نصرت و پیروزی مسلمانان حتمی است و وعده‌های الهی تدریجاً در حال تحقق است و نفوذ اسلام و قرآن در سراسر دنیا به خصوص در آمریکا و آفریقا نیز قابل مشاهده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، حجت‌الاسلام مصطفی باقری‌بنابی در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی جمعه امروز شهرستان بناب با بیان اینکه رفته رفته اسلام بر تمام مکاتب ساختگی دنیا غلبه کرده است و استکبار جهانی امروز بیش از هر چیز از نفوذ اسلام در دنیا می‌ترسد؛ اظهار داشت: اگر امروز تمام مسلمانان دنیا به وظیفه خطیر خود مانند شهدا، مدافعان حرم و سرداران پا در رکاب عامل باشند، هیچ قدرتی تاب رویارویی و مقابله با مسلمانان را ندارد و در موقعیت کنونی شرایط چنین ایجاب می‌کند که پیامبرگونه به رسالت خود عمل کنیم.

وی با اشاره به رهنمودهای اخیر مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اذعان کرد: معظم‌له در شرایط خاص و ایام سرنوشت‌ساز راه را به ما نشان داده‌اند و در عرض 40 سال رهنمودهای لازم و اساسی را برای ما تبیین کرده‌اند و مردم ایران اسلامی نیز در 40 سال گذشته در کنار انقلاب و رهبری قرار گرفته و به وظیفه خطیر خود عمل کردند.

خطیب جمعه بناب یادآور شد: مردم در قول و عمل ثابت کردند که در این ملت حامی رهبری و نظام هستند اما مردم از مدیران اداره امورکشور گله‌مند هستند و انتظارات مردم از دولتمردان برآورده نشده است.

باقری‌بنابی تصریح کرد: گرچه تا امروز کارهای بزرگی در کشور رخ داده که در یکصد سال اخیر بی‌سابقه بوده است ولی باید اذعان کرد که پول ملی آسیب دیده و سفره‌های مردم از رونق افتاده است.

وی تأکید کرد: قشر ضعیف جامعه، کارگران و کارمندان با مشکلات اقتصادی مواجه هستند و به سختی روزگار خود را سپری می‌کنند که با توجه به ذخایر موجود در کشور بهتر از این می‌شود کشور را اداره کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب در ادامه خطبه‌های نماز جمعه با پیشنهاد اینکه برای برون‌رفت از شرایط موجود باید نظارت جهادی راه انداخت؛ افزود: هیچ‌گونه تعلل، راحت‌طلبی و بی‌تفاوتی از سوی مدیران کشور در وضع کنونی جایز نیست، مدیران و مسوولان باید جوابگوی مردم باشند و البته پرواضح است که اگر مردم اعتماد کنند که مسوولان و مدیران تلاش می‌کنند، 100 سال هم در برابر مشکلات مقاومت می‌کنند ولی برخی قول و قرارهای دروغین مردم را خانه خراب کرده است.

باقری‌بنابی سپس با تبریک حلول ماه رجب و بیان فیوضات این ماه گفت: احسان و نیکوکاری، خودسازی، مبارزه با نفس اماره و استغفار از اعمال این ماه مبارک است.

وی همچنین با گرامیداشت هفته منابع طبیعی بر لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب در آستانه ایام عید به ویژه در خانه تکانی‌ها تأکید کرد و افزود: مردم باید از نعمت آب حفاظت کنند.

امام جمعه بناب به چهارشنبه‌سوری آخر سال نیز اشاره‌ای کرد و گفت: مردم و خانواده‌ها باید در این ایام موظب فرزندان خود بوده و ضمن پرهیز از رواج خرافه‌گرایی، خسارت‌های مالی و جانی ناشی از استفاده از مواد محترقه را به فرزندان خود آموزش دهند و نگذارند ثروت ملی آسیب دیده و برای سلامتی مردم نیز ضربه وارد شود.

باقری‌بنابی با اشاره به شهادت شهید علی اشرفی که در سانحه اخیر سقوط بالگرد به درجه رفیع شهادت نائل گشت، به خانواده شهید، همرزمان و مردم شهیدپرور بناب تسلیت گفت و علو درجات را برای آن شهید گرانقدر از خداوند متعال خواستار شد.


برچسب ها
نوشته شده در   شنبه 18 اسفند 1397  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode