ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 10 فروردين 1403
جمعه 10 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 17 اسفند 1397     |     کد : 187027

امام جمعه مرند:

آمریکا به دنبال طرح دوستی با ایران است

امام جمعه مرند با اشاره به اینکه اگر دنیا هم با آمریکا باشد در مقابل قدرت ایران ناتوان است از تلاش آمریکا برای طرح دوستی با انقلاب اسلامی ایران پرده برداشت.

 امام جمعه مرند با اشاره به اینکه اگر دنیا هم با آمریکا باشد در مقابل قدرت ایران ناتوان است از تلاش آمریکا برای طرح دوستی با انقلاب اسلامی ایران پرده برداشت.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی نعمت زاده، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرند که با شرکت حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی برگزار شد، با تبریک انتصاب آیت الله سید ابراهیم رئیسی به ریاست قوه قضائیه ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در پیام خودشان امانت داری ایشان را تأیید کردند و وی اولین رئیس قوه قضائیه است که در سال‌های پیش نیز در بدنه این قوه حضور داشت.

وی افزود: قوه قضائیه مسئول اجرای عدالت، ضامن سلامت نظام اسلامی و اطمینان و اعتماد مردم است که امیدواریم با عمل به توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی، گام دوم انقلاب را محکم‌تر برداریم.

عضو شورای عالی حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی ابراز امیدواری کرد: رئیس جدید قوه قضائیه با عمل به توصیه‌های مقام معظم رهبری و بهره گیری از تجربیات خود و اجرای عدالت موفق باشند و زمینه را برای ظلوع خورشید ولایت عظما آماده کنیم.

امام جمعه مرند در ادامه با اشاره به جایگاه انقلاب اسلامی در عرصه بین المللی خاطرنشان کرد: امروز ما در دنیا برای خودمان کسی هستیم و آمریکا در به در به دنبال اعراب و اروپا برای ارتباط و گفتگو با انقلاب اسلامی است، اما اگر دنیا نیز با آمریکا یک دست شوند در مقابل قدرت انقلاب اسلامی ایران کاری از پیش نخواهند برد.

حجت الاسلام نعمت زاده در بخش دیگری با اشاره به برگزاری مراسم عمامه گذاری جمعی از طلاب حوزه علمیه مرند ابراز داشت: حراست و پاسداری از دین و ارزش‌های اسلامی به عهده علمای ربانی است، علما وارث انبیا هستند و رسالت انبیا در عصر غیبت به علما واگذار شده است.

وی افزود: اگر علما در طول تاریخ نبودند به ویژه در ۴۰ سال اخیر که به عزت رسیدیم و ارزش‌های دینی و اسلامی احیا شد، دین کهنه شده بود اما امروز همه حتی مسیحیت با افتخار می‌گویند که به خدا معتقد هستیم.

امام جمعه مرند تاکید کرد: اگر علما در عصر غیبت نبودند و با فداکاری مردم را هدایت نمی‌کردند، دشمنان اهل بیت (ع) و عوامل استکبار جهانی، مردم را از دین جدا می‌کردند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به نقش روحانیت در شکل گیری انقلاب اسلامی تصریح کرد: روحانیت ۴۰ درصد شهدای انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس را تشکیل می‌دهند و امروز نیز وظیفه طلاب و روحانیون در انقلاب اسلامی بسیار سنگین است.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه استان آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به سفر حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم به شهرستان مرند گفت: ایشان ضمن حضور در شهر مرند از حوزه علمیه بازدید کرده و به صورت سرزده در بازار مرند حضور پیدا کرده و با کسبه گفتگو کردند.

وی همچنین با بیان اینکه اسفندماه خاطرات شیرین و تلخی برای انقلاب اسلامی داشت، گفت: در دوران دفاع مقدس عملیات بزرگی مثل بدر و خیبر اجرا شد و بهترین‌های خود مانند شهید باکری، شهید محمدابراهیم امت، عباس کریمی و… را در این عملیات از دست دادیم.

امام جمعه مرند امنیت و عزت و اقتدار کشور را مدیون خون شهدا و ایثارگری جانبازان و ایثارگران و آزادگان دانست و ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در دیدار اخیر با جمعی از مردم آذربایجان، امنیت این کشور را مدیون شهدا دانستند.

حجت الاسلام نعمت زاده اذعان داشت: مسئولان از مردم عقب هستند، مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن دشمنان را مات کردند و بار دیگر نشان دادند که از مسئولین جلوتر هستند، مسئولین نیز باید برای حل مشکلات مردم بیش از پیش تلاش کنند.

خطیب نماز جمعه این هفته مرند با اشاره به اینکه راهیان نور یکی از بهترین راه‌ها برای شناخت از فرهنگ جهاد و ایثار و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی است، تاکید کرد: جوانان ما باید بدانند که بسیاری از رزمندگان ما وارد اروند شدند اما بیرون نیامدند و خوراک کوسه‌ها شدند.

وی با گرامیداشت روز ۲۲ اسفند سالروز تأسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی به دستور امام خمینی (ره) عنوان کرد: ما نباید خانواده‌های شهدا را از یاد ببریم، برخی از خانواده‌های شهدا علیرغم اهدای سه یا چند جوان خود به نظام اسلامی، هیچ طلبی از این نظام ندارند، متأسفانه جای تأسف است که برخی غافلین و بیچارگان، خودشان را به گونه‌ای تنزل داده اند که دست به اختلاس می‌زنند و به این مردم ظلم می‌کنند.


نوشته شده در   جمعه 17 اسفند 1397  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode