ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 10 فروردين 1403
جمعه 10 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 23 آذر 1397     |     کد : 186000

امام جمعه مرند:

قدرت موشکی و امنیت ملت ایران قابل مذاکره نیست

امام جمعه مرند با اشاره به دشمنی مستمر آمریکا با انقلاب اسلامی، قدرت موشکی و امنیت ملت ایران را غیرقابل مذاکره دانست.

امام جمعه مرند با اشاره به دشمنی مستمر آمریکا با انقلاب اسلامی، قدرت موشکی و امنیت ملت ایران را غیرقابل مذاکره دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین علی نعمت زاده، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته مرند، با اشاره به دشمنی مستمر آمریکا با ملت ایران عنوان کرد: آمریکا مستکبر و شیطان بوده و به دشمنی با ملت ایران اصرار دارد، اما با عنایت الهی، آمریکا در هفته گذشته چندین بار در دنیا رسوا شد.

وی افزود: آمریکا با کمال بی شرمی قطعنامه ۲۲۳۱ را زیرپا گذاشت و از برجام خارج شد اما طرحی به شورای امنیت آورده که ایران تخلف کرده و آزمایش موشکی انجام داده است.

امام جمعه مرند با تقدیر از دفاع وزیر امور خارجه ایران از حق ایران در عرصه بین المللی خاطرنشان کرد: قدرت موشکی ایران حتی بهسازی و توسعه قدرتی آن در این قطعنامه نبود و قدرت موشکی و امنیت ملت ایران، اصلا قابل مذاکره نیست.

حجت الاسلام والمسملین نعمت زاده با بیان اینکه ایران می تواند آبروی برخی کشورهای منطقه را نیز حفظ کند، اما اگر به دامن آمریکا نیز بروند برخواهند گشت، تاکید کرد: مجلس سنای آمریکا روز گذشته قطعنامه ای صادر و اعلام کرد، عامل قتل و ترور خبرنگار عربستانی، بن سلمان است و به دولت ترامپ فرصت داد تا ۳۰ روز آینده ارتش آمریکا را بیرون بکشد.

وی گفتگوی یمنی - یمنی را تنها راه نجات یمن دانست و گفت: شورای امنیت سازمان ملل به خواسته آمریکا رأی نداد و دبیرکل سازمان ملل از نقش سازنده ایران در یمن تقدیر کرد.

امام جمعه مرند ادامه داد: این ها نتیجه مقاومت مردم یمن و کاربلدی و توانمندی مسئولان ما و هدایت رهبر معظم انقلاب اسلامی و عنایت خداوند است؛ علیرغم اینکه دنیا می خواهد ملت ایران را محکوم کند، اما از نقش سازنده ایران در سازمان ملل تقدیر می شود، این ها نعمت بزرگی برای جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود.

ضرورت وحدت حوزه و دانشگاه

وی در بخش دیگری با اشاره به سالروز شهادت آیت الله شهید دکتر مفتح(ره) روز وحدت حوزه و دانشگاه عنوان کرد: علوم و نیازهای مردم امروز گسترش پیدا کرده که باید با یکدلی و تعامل بین حوزه و دانشگاه، تخصص را در اختیار دین و اخلاق و مردم قرار دهند.

عضو شورایعالی حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی افزود: امروز حوزه به عنوان پرچمدار علم، اخلاق و معنویت است و در برابر شبهات دشمن نیز ایستادگی کرده است؛ علمی که به مردم خدمت نکند و عالم یا دانشمندی که در اختیار دشمن باشد، علم نیست ولو اگر علمش دین باشد، علم باید به مردم خدمت کند.

مدیران جناحی عمل نکنند

امام جمعه مرند در خطبه اول نیز با اشاره به سیره و سنت پیامبر اسلام(ص) ابراز داشت: ما مسلمانان امروز همگان گرفتار ناعدالتی شده ایم، اگر پیامبر با آن همه مصیبت، عالم گیر شد، چرا که تابع حق بود.

وی با انتقاد از برخی مدیران جناح گرا افزود: برخی مدیران، افراد ناکارآمد را به خاطر مسائل جناحی بر روی کار آورده و بر مردم مسلط می کنند، مدیران نباید در مدیریت کشور و جامعه، به نفع جریان و جناح سیاسی خود، برخی مسائل را نادیده بگیرند.


نوشته شده در   جمعه 23 آذر 1397  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode