ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 1 ارديبهشت 1403
شنبه 1 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 3 آذر 1397     |     کد : 185809

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

بین ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی، هیچ جدایی وجود ندارد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر این‌که دشمنان بدانند بین ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی هیچ جدایی وجود ندارد، گفت: ترامپ با توهین به ملت ایران، موجب سرافکندگی خود در تاریخ و افکار جهانیان خواهد شد.


نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر این‌که دشمنان بدانند بین ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی هیچ جدایی وجود ندارد، گفت: ترامپ با توهین به ملت ایران، موجب سرافکندگی خود در تاریخ و افکار جهانیان خواهد شد.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم در خطبه‌های نماز جمعه تبریز، با اشاره به توهین مجدد ترامپ به ملت قهرمان ایران اسلامی در روزهای اخیر، افزود: رئیس جمهور آمریکا در اظهارات به دور از ادب، ملت ایران را مورد توهین قرار داده و ملت ایران را تروریسم خواند، این اولین بار نیست که مقامات آمریکایی، ملت ایران را به دلیل پیگیری آرمان‌ها و حرکت در اهداف متعالی انقلاب، این چنین مورد توهین قرار می‌دهند.

 وی با بیان این‌که سابقه‌ی آمریکای جنایت کار در موضوع تروریسم و حمایت از آن‌ها از روشنایی خورشید هم روشن‌تر است، گفت: سراسر تاریخ نه چندان طولانی آمریکا و دوران ابر قدرتی آن با تروریسم عجین شده است، در تاریخ معاصر ده ها و صدها مورد از ارتکاب تروریستی در کشورها صورت گرفته البته اقدامات آمریکا در موضوع تروریسم و حمایت از آن چیزی نیست که بتوان آن را پنهان کرد و حتی نیازی به اثبات آن نیست.

حجت الاسلام آل هاشم افزود: پس از خروج یک جانبه آمریکا از برجام، ترامپ و سایر مقامات همواره روی این نكته مانور داشتند که هدف تحریم‌ها ملت ایران نیست و حساب مردم ایران از نظام جمهوری اسلامی جدا است، با این حال اکنون چگونه می‌توانند به این تناقض پاسخ دهند که آیا بالاخره مردم ایران تروریسم و شایسته فشار است یا نیست؟ اگر حساب مردم و نظام از هم جدا است؛ چرا همواره این شعار را علیه مردم ایران تکرار می‌کند.

وی با اشاره به ریا کاری آمریکا و ترامپ، افزود: همزمان با توهین آشکار ترامپ به مردم ایران، او همچنان از رژیم جنایتکار سعودی نیز به طور علنی حمایت می‌کند و به راحتی از کنار اقدام مقامات سعودی در ترور وحشیانه‌ی يك عربستاني در ترکیه می‌گذرد، حتی دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا طراحی و اجرای این ترور را با دستور ولیعهد سعودی تایید کردند و هیچ جای ابهامی وجود ندارد ولی ترامپ باز هم بدون اشاره به این موضوع، از عربستان قدردانی می‌کند.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور عراق به ایران، گفت: این سفر علناً برنامه شکست منزوی‌سازی ایران توسط آمریکا را نشان داد، آقای صالح علاوه بر این‌که خواستار اتحادیه میهنی و روابط خوب با ایران است، چهره‌ی مقبول سیاسی عراق شناخته می‌شود، شناخت دوست و دشمن، ایستادگی در مقابل دشمن، حفظ ظرفیت جوانان و استقبال از گسترش همکاری‌ها از توصیه‌های مقام معظم رهبری در خصوص این دیدار بود.

وی ادامه داد: زمینه‌های همکاری ایران و عراق در حوزه اقتصادی، تجاری، بازسازی زیرساخت‌های نظامی و امنیتی برای هر دو طرف منفعت دارد، تحریم‌های آمریکا و تحرکات رقبای منطقه از مهم ترین چالش‌های موجود بر سر روابط حسنه ایران و عراق است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به سخنان سخیف و طلبکارانه‌ی وزیر خارجه انگلیس در سفر اخیر خود به تهران، گفت: وزیر طلبکار انگلیس در جریان برجام نیز بايد پاسخگو شود، انگلیس به همراه دو کشور آلمان و فرانسه هنوز به عهد خود عمل نکردند، انتظار می‌رفت وزارت خارجه جمهوری اسلامی فهرستی از مطالبات و توقعات از طرف اروپا را بیان کند چرا که بی شک سیاست مماشات بیش از حد به این منتهی شده که اروپایی‌ها هر روز لیست سیاه و فشارهای خود را علیه ایران ادامه دهند.

وی افزود: نگاه طلبکارانه وزیر خارجه انگلیس حجت را بر تمامی مسوولان نطام جمهوری تمام کرد، راه حل برون رفت از مشکلات اقتصادی در خارج نیست، در حقیقت این ایران است که باید طلبکار شود نه انگلیس.

حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به مسائل و چالش‌های محیط زیستی، اظهار کرد: دیروز پروژه‌ی عظیمی در ارتباط با مسائل زیست محیطی در پتروشیمی تبریز افتتاح شد که با قابلیت بازیابی انرژی، جمع آوری و امحاي گازهای خروجی واحدهای ساخت پتروشیمی و جهت سبزینگی ایجاد شده و استفاده از برترین تکنولوژی‌ها در این پروژه محسوس است،  طراحی این پروژه با مشارکت شرکت‌های ایرانی و نصب و راه اندازی آن نیز توسط متخصصین کشور انجام گرفته است.


وی مجموع هزینه‌ی پروژه زیست محیطی در پتروشیمی تبریز را ۶۴ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: امیدوارم با راه اندازی این پروژه، مردم تبریز، شهرهای‌ اطراف و  شهرک‌های همجوار بتوانند به خوبی تنفس کنند.

حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به فرارسیدن میلاد فرخنده پیامبر اکرم(ص)، افزود: پیامبر اسلام بعد از واقعه تاریخی هجرت، اولین نماز جماعت اسلام را برگزار کردند، نماز جمعه از عبادت‌های مهم و بسیار با ارزش دین اسلام بوده که موجب گسترش اجتماع، صلابت و امید دهنده برای مومنان و امت اسلام است، دشمنان اسلام با حضور مردم‌ مومن در
نماز جمعه مایوس می‌شوند.

وی با اشاره به هفته بسیج، گفت: شرایط تحولات داخلی، منطقه‌ و بین المللی موجب شده بیش از پیش بر مبانی، مولفه‌ها و عملکرد بسیجی تکیه کنیم، امروزه ضرورت دارد تفکرات بسیجی در جامعه حاکم شود، برخی‌ها از مبانی و اصول انقلاب اسلامی فاصله می‌گیرند، انقلاب زدایی و مسیر حرکت ارتجاعی برخی از افراد را در سال‌های اخیر مشاهده می‌کنیم که لازمه‌ی آن حاکمیت فرهنگ بسیجی در جامعه است.


نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: بسیج دارای کارکردهای مختلف از جمله؛ قدرت بسیج کنندگی بالا در بدنه جامعه است و به خوبی می‌تواند مردم را در شرایط بحرانی بسیج کند، بسیج انسجام بخش و منسجم کننده‌ی سرمایه اجتماعی کشور و امید بخش و نشاط آفرین در جوانان است.

وی با بیان این‌که بسیج بهترین سرمایه اجتماعی، روشن گر و هدایت بخش اقشار مختلف جامعه است، یادآور شد: بایر قدردان بسیج بوده و برای توسعه فرهنگ بسیج همواره تلاش کنیم.

حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به هفتم‌آذرماه روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی که یادآور عملیات مروارید و عملیات رزمندگان اسلام در دریا است، گفت:  پهنه‌ی آب‌های دنیا عرصه حضور اقتدار آفرین نیروی دریایی کشور است، هفت آذر جان بر کفان نیروی دریایی ارتش ایران با تسخیر و انهدام سکوهای مهم عراق را در نبردی نابرابر، طومار نیروی عراق را بر هم پیچید و تا پایان جنگ، نیروی دریایی عراق نتوانست سازماندهی خود را به دست بیاورد.

گفتنی است؛ پیکر شهید حاج رحیم درخشان، جانباز ۷۰ درصدی شکست حصر آبادان و فتح خرمشهر پس از سال‌ها تحمل درد ورنج مجروحیت بعد از مراسم اقامه نماز جمعه و میت از مصلی تبریز جهت تدفین در گلزار شهدا وادی رحمت تبریز تشییع شد.

 جانباز رحیم درخشان متولد۱۳۴۲ در سال ۱۳۶۱ در عملیات شکست حصر آبادان و فتح خرمشهر به درجه رفیع جانبازی نایل گردید.

 


نوشته شده در   شنبه 3 آذر 1397  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode