ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 10 فروردين 1403
جمعه 10 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 13 مهر 1397     |     کد : 185271

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی:

رای دادگاه لاهه، تایید "حقانیت ایران" و ظالمانه بودن تحریم‌های آمریکاست

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی صدور رای دادگاه لاهه با اتفاق آرا به نفع ایران را از جمله خبرهای خوب دانست و تاکید کرد: این رای، نشانه بارز دیگری در تایید حقانیت جمهوری اسلامی ایران و همچنین غیرمشروع و ظالمانه بودن تحریم‌های آمریکا علیه شهروندان جمهوری اسلامی ایران دارد. مهم نیست که این رای را اجرا کنند یا نه، مهم اعلام "حقانیت جمهوری ایران در مجامع بین المللی" است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی صدور رای دادگاه لاهه با اتفاق آرا به نفع ایران را از جمله خبرهای خوب دانست و تاکید کرد: این رای، نشانه بارز دیگری در تایید حقانیت جمهوری اسلامی ایران و همچنین غیرمشروع و ظالمانه بودن تحریم‌های آمریکا علیه شهروندان جمهوری اسلامی ایران دارد. مهم نیست که این رای را اجرا کنند یا نه، مهم اعلام "حقانیت جمهوری ایران در مجامع بین المللی" است.

به گزارش ایسنا، منطقه‌ آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به فرارسیدن هفته نیروی انتظامی اظهار کرد: امنیت یکی از نیازهای اصلی همه جوامع بشری بوده و نیروی انتطامی از جمله نهادهای اصلی دخیل در ایجاد، حفظ و افزایش امنیت است.

وی با بیان این‌که نیروی انتظامی در دوران دفاع‌مقدس و بعد از آن ۱۳ هزار شهید(۸ هزار شهید در دفاع مقدس و بقیه در راستای تامین امنیت مردم) تقدیم انقلاب کرده است، افزود: این ارگان ۲۲ جانباز تقدیم انقلاب کرده که ۱۲ هزار و ۵۰۰ جانباز در دوران دفاع مقدس بوده و بقیه نیز در جریان مبارزه با اشرار و قاچاقچیان بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان این‌که مردم از صمیم قلب به نیروی انتظامی علاقه داشته و این ارگان محبوب مردم است، افزود: مردم آذربایجان قدردان و قدرشناس خدمات نیروی انتظامی در استان هستند.

وی با اشاره به پیش رو بودن "روز دامپزشکی" نیز گفت: دامپزشکی با امکانات موجود نقش مستقیم و اساسی در تامین سلامت و بهداشت جامعه داشته و با تلاش‌های شبانه روزی در کنترل بیماری‌ها خدمات ارزشمندی ارائه‌ می‌دهند؛ قدردان زحمات دست‌اندرکاران این مجموعه هستیم.

وی با اشاره به گرامیداشت "روز روستا و عشایر در ۱۵ مهر" خاطرنشان کرد: قدران عشایر روستایی هستیم، این انسان‌های وارسته در زمان جنگ نیز نقش بسیار ارزشمندی داشته و بسیاری از روستاییان و عشایر و تولیدکنندگان بخش کشاورزی در جنگ شرکت کرده و شهید شدند.

وی به روز جهانی کودک در ۱۶ مهر نیز اشاره کرد و افزود: خانواده‌ها و همچنین سازمان‌هایی که در حوزه تربیت نقش دارند، مراقب فرزندان ایران اسلامی بوده و توجه ویژه ای در حوزه تربیت‌شان داشته باشند؛ البته پدر و مادرها به مراتب نقش بسیار اثرگذارتری در تربیت فرزندان دارند.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با اشاره به جریانات اخیر در مورد کامیون داران نیز تاکید کرد: اگر به موقع مشکلات صنفی کامیون داران توجه می‌شد، کار به اینجا نمی‌رسید؛ این عزیزان یک سری مشکلات صنفی داشتند که وزارت راه بخشی از این مشکلات را حل کرده و بخشی را هم حل می‌کند. اما لازم است که کامیون‌داران دقت کنند، چرا که ضدانقلاب‌ها و دشمنان نظام درصدد هستند تا برای ایجاد تنش در جامعه، بهانه به دست آورند. باید کامیون‌داران مراقب باشند و نگذارند بهانه دست دشمن بیافتد.

وی در ادامه از کامیون‌دارانی که با توجه به التهاب بازار، احساس وظیفه کرده و بارهای خود را به مقصد رساندند نیز قدردانی کرد و افزود: کامیون‌داران به ویژه در آذربایجان‌شرقی، تاکنون بهانه دست دشمن نداده و نمی‌دهند.

وی در ادامه به نقش بی‌بدیل کامیون‌داران در عرصه‌های مختلف و دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: ضدانقلاب ‌ها به دنبال نفود و اغتشاش در میان قشر زحمت کش کامیون داران است و باید این عزیزان هوشیار باشند؛ البته دستگاه‌های زیربط نیز هوشیارانه مسائل را کنترل می‌کنند و امید است نگذارید بهانه دست دشمن بیافتد.

نماینده ولی‌فقیه در استان در بخش دیگری از سخنانش به نمایش اقتداری بسیج اشاره کرد و گفت: این رزمایش، نمایشی از توان بی بدیل سازمان بسیج است که تمام همت‌ها را صرف خدمت رسانی کرده‌اند و نقطه اوج این رزمایش نیز روز گذشته با حضور مقام معظم رهبری در ورزشگاه آزادی رقم خورد.

وی منویات مقام معظم رهبری در اجتماع عظیم بسیجیان را بسیار راه‌گشا دانست و افزود: جان کلام مقام معظم رهبری در این سه جمله "عظمت ایران، اقتدار جمهوری اسلامی ایران و شکست ناپذیری ایران عزیز" خلاصه می‌شود.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم در ادامه از سپاه عاشورا و بسیجیان استان نیز در رابطه با اجتماع باشکوه بسیجیان در تبریز قدردانی کرد و گفت: بسیجیان در این اجتما‌ع پاسخ محکمی به یاوه گویی‌های دشمنان دادند؛ گرچه دشمنان تلاش می‌کنند که تصویری مغرضانه از "جشنواره خدمت رسانی سپاه و بسیج" ارایه داده و فضا را امنیتی و خفقان جلوه دهند اما هرگز اینگونه نیست؛ آفرین بر سپاه مقتدر و بسیج توانمند که پایه گذار "نمایش اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران" شدند.

وی در ادامه به توقف افزایش قیمت ارز و سکه و پایین آمدن قیمت ارز اشاره کرد و گفت: امید است با برنامه‌های اقتصادی دولت، شاهد کاهش بیشتر قیمت سکه و ارز باشیم تا آرامش در بازار و جامعه حکم‌فرما شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان در ادامه به پاسخ قاطع و سریع موشکی سپاه پاسداران به عملیات گروهک‌های تروریستی اشاره کرد و گفت: این پاسخ قاطع نشان داد که ایران اسلامی در رابطه با "امنیت ملی" هیچ گونه مماشاتی نداشته و در برابر اقدامات امنیتی، سریعا واکنش نشان خواهد داد.

وی تاکید کرد: هر کس که بخواهد کوچکترین اقدامی علیه امنیت ایران اسلامی انجام دهد با واکنش قاطع و سریع نیروهای مسلح روبه رو خواهد شد.

وی به تصمیم چند کشور اروپایی از جمله آلمان و فرانسه در راستای راه اندازی شکبه مالی مستقل برای مقابله با تحریم های آمریکا علیه ایران نیز اشاره کرد و گفت: به گفته کارشناسان، دور جدید تلاش اروپایی‌ها نشان می‌دهد که رفتار ایران در مقابل آمریکا درس بزرگی برای دیگر کشورهاست تا بتوانند نقش مستقل خود را تمرین کنند.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم در ادامه به تعیین رییس جمهوری، رییس مجلس و نخست وزیر عراق که از گزینه‌های مطلوب جبهه مقاومت هستند نیز اشاره کرد و افزود: پول و قدرت آمریکا و عربستان نمی‌تواند آرایش سیاسی دولت عراق را تعیین کند؛ بدون شک چنین تحولات مثبت می‌نمایاند که جمهوری اسلامی ایران در جایگاه ابتکار عمل راهبردی قرار گرفته و سران استکبار نیز از سر استیصال به هیاهو و زوزه‌کشی روآورده‌اند.


نوشته شده در   جمعه 13 مهر 1397  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode