ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 4 ارديبهشت 1403
سه شنبه 4 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 2 شهريور 1397     |     کد : 184767

امام جمعه تبریز:

فساد سیستماتیک در ایران یک دروغ بزرگ و ناانصافی است/برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی، مطالبه مهم مردم/انتقاد از کم کاری ادارات در رسیدگی به مشکلات مردم

امام جمعه تبریز گفت: با فساد باید مبارزه کرد،‌ اما«فساد سیستماتیک» در جمهوری اسلامی ایران یک دروغ بزرگ و ناانصافی است.


امام جمعه تبریز گفت: با فساد باید مبارزه کرد،‌ اما«فساد سیستماتیک» در جمهوری اسلامی ایران یک دروغ بزرگ و ناانصافی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز با اشاره به افرادی که می‌گویند در کشور فساد سیستماتیک وجود دارد، اظهار کرد: اینگونه نیست که این موضوع را به راحتی مطرح کرد و متاسفانه افرادی هستند که ادعا می‌کنند فساد نه تنها در افراد بلکه به صورت سیستماتیک در نظام وجود دارد و این یک دروغ بزرگ و ناانصافی است.

وی با تاکید به اینکه فساد اقتصادی در برخی افراد مستلزم وجود شبکه‌ای از افراد در نظام اداری و اقتصادی است، تصریح کرد: ولی ظلم بزرگی است که به خاطر فساد چند کارگزار همه مسوولان را مورد نشانه قرار داد و به یک چشم دید.


امام جمعه تبریز تصریح کرد: باید علل و عوامل بروز فساد اقتصادی روشن شود که الحمدالله در تعامل خوب میان سه قوا این مورد در حال شکل‌گیری است.

 ساختار نامناسب اقتصادی، فقدان سازمان‌های نظارتی و فقدان تقوای الهی از عوامل فساد

وی خاطرنشان کرد: ساختار نامناسب اقتصادی، فقدان سازمان‌های نظارتی و فقدان تقوای الهی از عوامل این فساد هستند و ملت غیور باید هوشیاری خود را حفظ کرده و تحت تاثیر القاعات دشمن قرار نگیرند.

خطیب نماز جمعه تبریز با بیان اینکه همانطور که رهبر فرزانه انقلاب فرموده‌اند ما مشکل لاینحل در کشور نداریم و همه مشکلات قابل حل هستند، توضیح داد در هفته اخیر اقدامات موثر انجام گرفته و امید است با مفسدین اقتصادی برخورد جدی و قاطع انجام گیرد.

رصد هوشمندانه، نقد منصفانه و حمایت حکیمانه 3 اصل مثلث کشوری است

امام جمعه تبریز با اشاره به هفته دولت و لزوم تعامل ائمه جمعه و دولت، گفت: این تعامل در همه دوره‌ها وجود دارد و باید در این برهه بیشترین تعامل انجام گیرد چرا که تلاش دشمنان برای تحمیل جنگ دیگری مانند جنگ اقتصادی و روانی ایجاب می‌کند تا ائمه جمعه تعامل سازنده با دولت داشته باشند.

وی تلاش‌های نظام و تبیین تلاش‌های دولت در راستای مشکلات مردم از جمله اصول کشور برشمرد و گفت: رصد هوشمندانه، نقد منصفانه و حمایت حکیمانه سه اصل مثلث کشوری است.

انتقاد از عدم حضور مدیران در مصلای در رسیدگی به مشکلات مردم

خطیب نماز جمعه تبریز با تشکر از استاندار آذربایجان‌شرقی که وقت خود را از ساعت ۹/۳۰ صبح در مصلی برای پاسخگویی به مشکلات مردم، گفت: امروز حجم زیادی از مردم به مصلا آمده و استاندار و بنده پاسخگو بودند ولی از مدیرانی که تشریف نیاورده بودند گله‌مند هستم و امیدوارم عذر موجه داشته باشند.

وی با تاکید به اینکه مردم ما بسیار نجیب و خوب هستند، گفت: چرا برخی مدیران با ابلاغ سراسری استانداری به اینجا نیامده و یا افرادی آمدند و زود خسته شده و مصلا را ترک کردند.

انتقاد از کم کاری ادارات در رسیدگی به مشکلات مردم

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی متذکر شد: آقایان مدیران حضور امروز این حجم از مردم در مصلا برای بیان کردن مشکلات‌شان یک پیامد داشت و آن هم این است که ادارات وقت مناسب برای ملاقات مردم یا قرار داده نمی‌شود و یا کم وقت گذاشته می‌شود.

وی حضور مقتدرانه ورزشکاران آذربایجانی در بازی‌های آسیایی جاکاراتا را مورد اشاره قرار داد و گفت: بنده بعد از مسابقات به صورت تلفنی با این ورزشکاران تماس گرفته و تبریک گفتم و به حق باید آفرین گفت که برای کشور افتخارآفرینی کردند.

 آل‌هاشم با اشاره به مناسبت‌های تقویمی هفته به سالگرد شهادت شهید والامقام سیدعلی اندرزگو اشاره کرد و گفت: این مبارز واقعی و الگوی مبارز و خستگی‌ناپذیر است.

وی افزود: در این هفته سالگرد شهادت آیت‌الله محمدباقر حکیم شهید محراب را هم پیش‌رو داریم.

امام جمعه تبریز روز صنایع دفاعی را یادآور شد و گفت: رونمایی از هواپیمایی جنگی کوثر بومی ایرانی از جمله دستاوردهای این روز بود و همچنین فرماندهان جدیدی در این عرصه منصوب شدند که می‌توان آنها و اقدامات دفاعی را نعمت انقلاب دانست که در سایه هدایت‌های هوشمندانه مقام معظم رهبری است.

وی ادامه داد: آیا بیش از این نیز افتخار است که به چنین دستاوردها و مقام‌هایی رسید و نباید حرف‌هایی زد که منجر به ناراحتی مسوولان نظامی شد.

خطیب نماز جمعه تبریز در ادامه روز پزشک و داروساز را مورد اشاره قرار داد و گفت: شرکت‌های داروسازی دانا، شهید قاضی از جمله شرکت‌های زحمت‌کش در استان بوده و در حال فعالیت هستند.

وی خاطرنشان کرد: پزشکی و امر داروسازی حرفه‌ای سراسر اخلاص و عشق به انسان‌ها است تا به روح و جسم انسان آرامش دهند و به عشق بندگان خدا خدمت می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان ادامه داد: جامعه پزشکی و داروسازی همیشه در شرایط مختلف کنار مردم بوده و در سخت‌ترین شرایط یار و یاور مردم و آسیبدیدگان بودند.

وی به سالگرد شهادت امام هادی(ع) اشاره کرد و گفت: مبارزه با اندیشه‌ها باطل و فرقه‌های انحرافی و احیای فرهنگ غدیر و امامت و تدبین منشور امامت و تربیت یاران و اصحاب شایسته در راستای حقانیت امامت از جمله خدمات ارزشمند و سیره مبارزاتی این امام همام بود.

توصیه به کارمندان

 آل‌هاشم بیان کرد: فردا روز کارمند بوده به طوریکه این قشر افراد خالص و صالح هستند و باید کارمندان بدانند که کارشان فقط برای خدمت بدانند.

وی اذعان داشت: شرح صدر، مردم دوستی، فروتنی، نرم‌خویی، گشاده‌رویی، حفظ حرمت و مربوط، عقل و انصاف با مردم و ترک منت در خدمت‌رسانی و اطاعت از مافوق و برادری با همکاران و هم‌فکری با مسوولان و مردم از جمله وظایف کارمندان است که باید توجه ویژه به آنها داشته باشند.

امام جمعه تبریز مناسبت دیگر هفته را روز مبارزه با تروریست دانست و گفت: سال ۶۰ یکی از سال‌های عجیب بود به طوریکه در ششم تیرماه این سال رهبر معظم انقلاب ترور شد و شهید بهشتی به شهادت رسید و شهید رجایی و باهنر و شهدای دولت به شهادت رسیدند و همچنین شهید محراب و عبادت آیت‌الله مدنی به شهادت رسید.

وی ادامه داد: از شهردار تبریز می‌خواهیم در محل شهادت آیت‌الله مدنی یک یادمان بسازد چراکه گردشگران و افراد بازدید کننده زیادی به این محل می‌روند و لزوم یک یادمان را می‌طلبد.

خطیب جمعه تبریز در ادامه با اشاره به عید غدیر و اعمال آن روز، گفت: تبریک گفتن، ذکر صلوات، افطاری دادن، گشاده‌دستی نسبت به خانواده، هدیه دادن از جمله کارهای مفید در این روز است.

 پیشوند غدیر رسالت و پسوند آن، ولایت و امامت است/عید غدیر روز اکمال دین و اتمام نعمت و موجب خشنودی خداوند است

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با تاکید به اینکه عید غدیر روز اکمال دین و اتمام نعمت و موجب خشنودی خداوند است، گفت: غدیر نه تاریخ، نه جغرافیا و نه روایت است بلکه ولایت است و پیشوند غدیر رسالت و پسوند آن، ولایت و امامت است.

وی افزود: برپایی حکومت عدل الهی و ولایت‌مداری درس جاودانه غدیر است و به عبارتی زنده نگاه داشتن غدیر یعنی زنده نگه داشتن اسلام است.

آل‌هاشم با اشاره به فرمایش پیامبراکرم(ص) مبنی بر اینکه غدیر برترین عید امت من است، توضیح داد: غدیر مساله جانشینی نیست بلکه توجه به امامت است و نباید خدایی ناکرده طرح مساله غدیر منجر به جدایی مسلمانان شود.

وی افزود: امید است مراسم عید غدیر باشکوه‌تر از سال قبلی برگزار کرد.


نوشته شده در   جمعه 2 شهريور 1397  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode