ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 29 فروردين 1403
چهارشنبه 29 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 17 فروردين 1397     |     کد : 183205

امام جمعه بناب:

میل وصف ناپذیر برخی برای خرید کالاهای بیگانگان غیرقابل درمان شده است/« ما جنس ایرانی نمی‌فروشیم» یک فاجعه در کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، حجت‌الاسلام مصطفی باقری بنابی در خطبه‌های عبادی سیاسی جمعه شهرستان بناب با اشاره به دیده‌بانی عمیق مقام معظم رهبری به موضوع اقتصاد در کشور و اشاره معظم له طی سال‌های اخیر به این موضوع اظهار کرد: جنگ امروز ما با دشمن جنگ اقتصادی است ولی بسیاری از مردم و مسوولان ما متأسفانه از این موضوع غافل هستند و در خواب غفلت به سر می‌برند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، حجت‌الاسلام مصطفی باقری بنابی در خطبه‌های عبادی سیاسی جمعه شهرستان بناب با اشاره به دیده‌بانی عمیق مقام معظم رهبری به موضوع اقتصاد در کشور و اشاره معظم له طی سال‌های اخیر به این موضوع اظهار کرد: جنگ امروز ما با دشمن جنگ اقتصادی است ولی بسیاری از مردم و مسوولان ما متأسفانه از این موضوع غافل هستند و در خواب غفلت به سر می‌برند.

وی با اشاره به فروش محصولات خارجی در اکثر فروشگاه‌های بزرگ شهرهای بزرگ کشور افزود: زمانی که مردم سراغ محصولات ایرانی را می‌گیرند با جواب منفی مواجه می‌شوند و حتی صاحب فروشگاه با افتخار می‌گوید« ما جنس ایرانی نمی‌فروشیم» و این موضوع در سطح ملی یک فاجعه برای کشور است و مصیبت بزرگی است.

خطیب جمعه شهرستان بناب خاطرنشان کرد:کارخانه‌های بسیار معتبر و دارای نام و آوازه در کشور بودند که در صحنه ملی کالا تولید می‌کردند ولی در دهه اخیر این کارخانجات یکی پس از دیگری تعطیل و یا ورشکسته شده‌اند.

باقری‌بنابی افزود: مع‌الأسف، قبیله‌گری‌های سیاسی داخل کشور، مسوولان را از اصل موضوع غافل کرده است و هر طیف سیاسی دنبال اهداف سیاسی خود بوده و هرکس سعی می‌کند اهداف سیاسی خود را در کشور به کرسی بنشاند. هم سیاسیون قبلی و هم سیاسیون فعلی تلاش می‌کنند مشکلات اقتصادی کنونی حاکم بر کشور را به گردن همدیگر بیندازند و با ابزارهای رسانه‌ای خود سعی می‌کنند کمبودها را متوجه دیگری کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب اذعان کرد: تعطیلی تولید داخلی، بیکاری میلیون‌ها جوان جویای کار، خروج منابع ارزی و ورود کالاهای قاچاق به کشور را همه قبول دارند ولی در مقام عمل هر طیف‌ ساز خود را می‌زند.

باقری‌بنابی افزود: پرواضح است که سیاسیون کشور تا زمانی که از اقتصاد کشور به شکل ابزاری استفاده کنند، اقتصاد این کشور ابداً اصلاح نخواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه وقتی به مردم آموزش می‌دهیم که مصرف تولیدات داخلی ارزش ندارد و استفاده از وسایل خارجی مایه مباهات است، وضع اقتصاد کشور همین می‌شود که الآن شاهدش هستیم.

امام جمعه بناب با اشاره به ورشکستگی تعداد زیادی از کارخانجات بزرگ در کشور تصریح کرد: امروز 60 درصد کارخانجات نساجی کشور تعطیل هستند و 40 درصد دیگر نیز با یک سوم ظرفیت خود کار می‌کنند و در مقابل میلیاردها دلار لباس به‌صورت قانونی و یا قاچاق وارد کشور می‌شود.

وی، ضعف مدیریت در این دولت و دولت‌های قبلی و کم لطفی ملی به تولیدات داخلی از سوی مردم را دلیل به وجود آمدن این مشکلات در کشور دانست و تأکید کرد: عجز و ناتوانی برخی مدیران و ضعف دستگاه‌ها باعث شده که جوانان این سرمایه‌های عظیم سر بار خانواده‌ها شوند و هر دولتی که می‌خواهد روی کار بیاید خود را منجی کشور می‌داند و دولت قبلی را عامل فلاکت!

خطیب جمعه شهرستان بناب اذعان کرد: در شرایط فعلی برای حمایت از کالاهای ایرانی همه ما مسوول هستیم و تنها بر عهده دولت نیست. آحاد ملت مسوولیت دارند و یک جهاد ملی را می‌طلبد، اما با تأسف برخی مسوولان ما در کشور راه را اشتباه می‌روند.

وی در ادامه خطبه‌های نمازجمعه بناب با اشاره به پایمردی مردم ایران در طول انقلاب و ب هویژه هشت سال جنگ تحمیلی گفت: در طول هشت سال دفاع مقدس جوانان ما و رزمندگان ما کارهای بزرگی انجام دادند. شهدای ما و رزمندگان ما ریاضت زیادی کشیدند و از این کشور جانانه دفاع کردند. حال میل وصف‌ناپذیر به خرید کالای بیگانه برای مردم و مسوولان به یک اعتیاد غیرقابل درمان در کشور تبدیل شده است!


نوشته شده در   جمعه 17 فروردين 1397  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode